NAUTIC DU PARIS 2015- Cuvântul de ordine: dinamism

Recentul atentat terorist de la Paris nu a scăzut interesul marilor firme producătoare de ambarcațiuni pentru ediția 2015 a Nautic du Paris, evenimentul păstrându-și strălucirea tradițională.

Cop21, Conferința pe tema schimbărilor climatice, a afectat și mai mult traficul într-un Paris care trăiește sub regimul restricțiilor impuse după atentatele teroriste din 13 noiembrie. Acest fapt, ca și explicabila teamă a parizienilor de a lua parte la evenimente de amploare derulate în spații închise, a afectat, în pofida măsurilor de securitate excepționale l2uate de organizatori, prezența publicului la ediția din acest an a Nautic du Paris. Primele estimări vorbesc despre o reducere cu măcar 25% a numărului de persoane care au vizitat Salonul comparativ cu cifra de anul trecut, atunci când s-au contabilizat peste 222.000 de oameni. În schimb, în materie de expozanți, nu s-a înregistrat un recul. Doar 7 dintre firmele care-și anunțaseră intenția de a participa s-au răzgândit, 6 dintre ele fiind străine. Cu puțin sub 1% din total, pentru că Nautic du Paris a consemnat 800 de expozanți care și-au prezentat noutățile și gama clasică pe o suprafață de 130.000 de metri pătrați. „O țară în război, precum Franța, nu-i incită pe străini să-i treacă granițele. Din fericire, în ceea ce ne privește, nu am fost afectați prea mult, și, cu câteva excepții minore, ne putem bucura de un eveniment la cotele pe ca3re ni le propususem”, declara Yves Lyon-Caen, președintele Federației Industriilor Nautice, la conferința de presă care a precedat evenimentul. În timp ce Alain Pichavant, Comisar General al Nautic de Paris, preciza: „Am făcut ceea ce ne-am propus, demonstrând că nu ne este teamă, și sper că toți cei care au fost alături de noi sunt de acord că am avut parte de un eveniment de ținută”.

Ambarcațiuni cu motor Actualmente, motonautismul reprezintă 80% din piață, așa că nu trebuie să ne mire că standurile producătorilor specializați în astfel de ambarcațiuni au fost luate cu asalt de către vizitatori. Și au avut ce vedea! Pentru Bénéteau, anul a fost prolific, liderul mondial prezentând Gran Turismo 40 la Cannes, pentru ca acum să dezvăluie Gran Turismo 46. Apropiat din punctul de vedere al stilului și al spiritului de GT 40, avem de-a face cu o ambarcațiune sportivă echipată cu 4o carenă Air Step 2. Parisul a reprezentat, de asemenea, și ocazia de a prezenta, în premieră, Swift Trawler 30, o ambarcațiune care are economia, habitabilitatea și silueta unui trauler clasic, dar este mult mai rapid, fiind potrivit pentru o croazieră familială. La standul producătorului am mai descoperit și alte noutăți, precum Flyer 8.8 SUNdeck, care, așa cum îi spune și numele, oferă o punte pentru bronzat, dar și, pentru cei care nu apucaseră să-l vadă la Grand Pavois, noul Barracuda 8, cu a sa siluetă scandinavă. Și Jeanneau a venit cu o mulțime de noutăți. Cap Camarat WA 10.50 este acum cel mai mare model al gamei cu acest nume, poate acomoda patru persoane, având și o cabină destinată invitațilo5r. Standul a găzduit și Merry Fisher 795, o micro-vedetă de sub 7 metri dotată cu cabină, toaletă, o timonerie luminoasă și un cockpit user-friendly, ca și noul model al gamei Leader, 46, care poate beneficia inclusiv de finisarea Prestige. Chris Craft a expus Capri 25, o vedetă cu un look sportiv, retro, în timp ce Bayliner a venit cu patru noutăți pentru anul viitor: 842, un „day cruiser” modern, bow-rider-ele VR5 și VR6, dar și Element CC6, o ambarcațiune simplă și accesibilă care face parte din gama lansată anul trecut. Quicksilver continuă să dezvolte gama Activ, cu 755 SD și Open, a revizuit Activ 455 și 505. În plus, a expus la Paris și versiunea 755 Cruiser, dar și modelul Arvor care este dotat acum cu un propulsor diesel 810 fabricat în Polonia. În fine, șantierele poloneze au expus Galeon 380, care poartă semnătura Tony Castro, iar Foutaine Pajot a prezentat noul catamaran MY 37, alternativă seducătoare pentru amatorii de traulere cu consum redus și spațiu în cabine demn de o casă. Veliere Și amatorii de veliere au avut parte de o mulțime de noutăți. Bénéteau a prezentat în premieră mondială Océanis 41.1, la patru ani distanță de lansarea primei versiuni, în timp ce Dufour 460 a fost vedeta standului Dufour Yachts. Șan6tierul amintit a adus și două evoluții ale modelelor 412 și 512. Jeanneau a reînnoit complet gama Sun Odyssey, care este acum caracterizată de un design elegant și mult mai sportiv, Marée Haute a prezentat Django 980, care este disponibil în variante cu două și trei cabine, în timp ce Espace Vag a atras vizitatorii cu Ikone 7.50.

Adaugati comentariu