Yacht Expert
Yacht Expert
 
RO   EN
 
 
 
Ce ati alege:
Cumpararea unei barci de 100.000 euro si navigarea in apele romanesti
Petrecerea vacantelor in sistem chartering
 
Facebook
 
       





 

Scoala romaneasca de skipper de velier

Inapoi
 

 
Sailing Romania este singura școală românească de yachting autorizată internațional de International Yacht Training Worldwide (IYT). Cursurile școlii au loc pe Marea Egee și pe Marea Mediterană, în fiecare săptămână din aprilie până în noiembrie. Școala a fost fondată în 2010 de către Marian Tița, singurul instructor roman autorizat de IYT.  

Pornind de la stilul foarte pragmatic al americanilor care au fondat IYT, structura cursurilor pune mult accent pe aspectul practic al sailingului. Pentru cei care doresc să conducă ambarcațiuni de agrement de până la 60 de picioare, Sailing Romania organizează patru cursuri diferite, fiecare cu o certificare diferită: 

International Crew Member (6 zile) - curs de introducere în sailing; teorie și practică. Îmbarcarea și debarcarea au loc sâmbăta. Cursanții vor deprinde primele noțiuni teoretice și practice despre sailing. La final, practicanții vor primi o certificare de Crew Member, utilă de exemplu celor care merg la sailing în Croația, Grecia sau Caraibe, unde, pe lângă skipper, multe dintre firmele de charter solicită prezența la bord a unei a doua persoane având cunoștințe de navigație.  

International Flotilla Skipper (6 zile) - curs adresat celor care au cunoștințe minime de sailing, sau care au un certificat de sailing, dar nu prea au făcut practică pe mare. La finalul cursului se eliberează certificatul de skipper de zi sau de flotilă. Aplicanții vor petrece șapte zile la bordul unui yacht cu vele.  

International Bareboat Skipper (6 zile) - la fel ca și celelalte module de curs, practicanții vor petrece o săptămână de concediu active, la finalul căreia vor primi certificarea de International Flotilla Skipper. Cu acest certificat vor putea să fie skipper pe propria barcă, sau să ia o barcă în charter. 

 VHF Radio Operator (2 zile) - curs teoretic de comunicare radio VHF. La finalul acestui curs se obține o certificare profesională.  

Cât costă
Fiecare curs costă 650 de euro. Acest preț include: cursul de sailing, locul de dormit în cabina dublă, un set de așternuturi, material de curs (manual), taxe și formalități portuare, asigurarea bărcii. Nu este inclus biletul de avion, mâncarea și asigurarea personală (este recomandată încheierea unei asigurări turistice normale).  

Cum arată o zi de curs
Dimineața este dedicată cursului teoretic, micului dejun și unei reprize de înot. De obicei, trezirea se face pe la 8:30. La ora 9 începe cursul teoretic, urmat de o repriză de înot. Uneori se mai fac și mici excursii în locuri interesante: ruine de cetăți antice, sate izolate etc.  

În Marea Egee, mai ales vara, vântul începe să bată doar în jurul prânzului, astfel că de obicei nu se iese în larg mai devreme de orele 12:00. Se parcurg zilnic 20-30 de mile marine, în așa fel încât cina să fie servită într-un restaurant pescăresc, într-un golf izolat, departe de aglomerația stațiunilor turistice. Serile sunt lungi și răcoroase, numai bune pentru povești la un pahar de vin sau de raki.  

Cum ajungem
În primul rând trebuie făcută o rezervare; lunile cele mai solicitate sunt iunie și septembrie, așa că asigurați-vă că prindeți un loc în perioada preferată, prin înscriere pe www.sailingromania.ro. Porturile de plecare sunt: Marmaris, Bodrum sau Gogek. Transportul până acolo se face cu avionul: Turkish Airlines are trei zboruri zilnice din București. Costul unui bilet de avion este în jurul a 210 euro. Sunt două zboruri de câte o oră, fiecare cu escală la Istanbul. Vara există și zboruri charter către Bodrum, așa că merită să vă interesați care e cea mai bună variantă înainte de a face rezervarea.        

Cum e vremea

Depinde foarte mult cum vă place. Vreți să fie mai puțin cald, mai puțină lume, atunci veniți din aprilie până la jumătatea lunii iunie. Temperaturile sunt în jurul a 25-30 de grade Celsius, apa are 21-22 grade, încă nu e agitație, toate restaurantele miros a proaspăt, lumea e bucuroasă să vă servească.
Vă place căldura? Veniți în iulie și august. E cald, dar pe mare vă salvează briza, așa că nu veți simți foarte mult temperaturile de 35-40 de grade. E mai aglomerat, dar cei de la Sailing Romania cunosc o mulțime de golfuri mai greu accesibile și sate izolate de pescari. Din punct de vedere al sailingului, marele avantaj al acestei perioade este că e tot timpul vânt, așa că la bordul unui velier nu vă veți plictisi niciodată. În iulie și august suflă Meltemi, un vânt de vară al Mediteranei, așa că vântul e aproape garantat.  

Vă plac serile lungi de toamnă? Veniți în septembrie-octombrie. Temperaturile sunt în jurul a 30 de grade, apa este aproape la fel de caldă ca și aerul, sezonul este pe sfârșite, e lume mai puțină. Serile sunt lungi și răcoroase.  

Ce aduce nou Sailing Romania în 2013
De anul acesta, Sailing Romania organizează și tururi mai exclusiviste. Unul dintre acestea este "Gourmet Sailing Tour", o săptămână de sailing și aventură culinară. La bord se va afla un bucătar român cunoscător al tradițiilor și rețetelor mediteraneene, care va găti pentru cei aflați la bord, atunci când nu se va lua masa în restaurante alese pentru specialitățile lor culinare. Aceste croaziere includ și școala de sailing și costă 1.000 de euro/persoană.

Send by Y! Trimite prin Yahoo! Messenger
Send by Email Trimite prin email

RSS 2.0 Feed   Add to Google   Add to My Yahoo!




 
HOMEREVISTAGALERIE FOTO
Copyright © 2017 AutoExpert Consult
Revista AutoExpert - Partenerul tau auto