Yacht Expert
Yacht Expert
 
RO   EN
 
 
 
Ce ati alege:
Cumpararea unei barci de 100.000 euro si navigarea in apele romanesti
Petrecerea vacantelor in sistem chartering
 
Facebook
 
       





 


Îmi cumpăr o barcă !

M-am pus la punct cu informaţiile despre diversele criterii de alegere a unei bărci, m-am uitat prin portofel să văd câţi bani am, m-am documentat despre ce va însemna întreţinerea viitoare a bărcii, ştiu unde voi face "croazierele" iar în final mi-a mai rămas un singur lucru de făcut: să-mi cumpăr o barcă !


De la bărci gonflabile sau rigide de 3-4 m până la yachturi cu motor sau vele de 12-15 m şi chiar mai mari, oferta este generoasă, bani să fie! O trecere în revistă a unor modele este instructivă şi poate începe cu bărcile de mai mici dimensiuni, tocmai bune pentru o partidă de pescuit pe lacuri ori Deltă sau, de ce nu, scurte ieşiri pe mare, aproape de ţărm.

Referitor la înmatriculare este de reţinut că în OUG 74/2006 (M.O. 827/2006), Art. 51 (4), parag. 5, se arată : "nu se înmatriculează sau nu se înscriu în registrul de evidenţă următoarele categorii de nave: ambarcaţiunile cu o lungime mai mică de 7 m şi/sau cu o propulsie mai mică de 15 kW(20.11 CP); ambarcaţiunile propulsate prin forţa umană". De asemenea, trebuie citit şi aplicat Ordinul Min.Transp. 534/26.06.2006 privind Certificatul de conducător ambarcaţiune agrement și Regulamentul de navigaţie pe Dunăre, Ordonanţa 42/1997 modificată prin OUG 74/2006 referitoare la transportul maritim şi pe căile navigabile interioare. Suplimentar este bună o informare la Autoritatea Navală Română (www.rna.ro) pentru tot ceea ce înseamnă înmatriculare, echipamente obligatorii şi alte informaţii care sunt necesare pentru o navigaţie în legalitate şi, mai ales, în siguranţă.

Bărci gonflabile

Materialul poate fi pânză cauciucată sau materiale speciale - Duratex HD, Hypalon HD – ultimele două caracterizate de o mare rezistenţă la tăiere, abraziune, ultraviolete. Bărcile pot avea podea gonflabilă care prin presiunea aerului devine rigidă sau podea cu panouri din lemn ori aluminiu, unele au carena rigidă (RIB) – soluţie constructivă care asigură o rigiditate superioară în special pe valuri, în jurul bărcii poate fi montată o frânghie (parâmă) de care se ţin pasagerii , unele bărci sunt dotate din construcţie cu sisteme de golire rapidă a apei care a intrat în interior – supape de drenare. Barca poate fi dotată în varianta standard sau opţional cu vâsle, parâmă de tractare, pompă de picior, kit de reparaţie, dar obligatoriu este echipamentul de salvare – veste individuale/ colaci de salvare.

Propulsia bărcilor gonflabile este asigurată cu motoare de diverse puteri care sunt fixate pe tăblia pupei. Caracteristicile tehnice ale motoarelor menţioneaza puterea minimă – recomandată pentru o navigaţie în siguranţă în condiţii de vânt şi valuri normale şi puterea maximă – necesară în skiul nautic sau navigaţia cu încărcătură maximă, vânt, valuri sau curenţi puternici. Trebuie luat în calcul consumul dat de constructor şi făcut un calcul estimativ al autonomiei asigurate de rezervorul de la bord pentru că umplerea acestuia dintr-o canistră de rezervă în condiţii de ploaie, vânt sau valuri este deosebit de dificilă şi periculoasă.

Urcarea şi coborârea la/ de la bordul bărcilor gonflabile trebuie să respecte o anumită procedură astfel încât barca să nu se răstoarne, procedurile fiind diferite atunci când îmbarcarea se face de la mal sau din apă.

Transportul bărcilor de mai mici dimensiuni se poate face în portbagajul maşinii sau pe maşină - umflate şi fixate corespunzător iar bărcile gonflabile cu chilă rigidă se tractează pe un trailer cu o singură osie.

Păstrarea acestor tip de bărci trebuie să respecte recomandările constructorului adaptate în funcţie de tipul de material din care este confecţionat corpul.

Orientativ, iată câteva modele :
- Tender Air – barcă gonflabilă cu podea gonflabilă, lungimi între 2,3 – 2,9 m, greutate proprie 38-49 kg, patru compartimente etanşe, motorizare 4-10 CP (www.hibiscussport.ro); - Tender Fiberglass – barcă gonflabilă cu carena din fibră de sticlă, lungimi între 2,4-3,1 m, greutate proprie 36-58 kg, trei compartimente etanşe, motorizare 5-15 CP (www.hibiscussport.ro);
- Hobie Mirage Outfitter – ambarcaţiune (caiac) de două persoane cu pedale care acţionează un sistem de propulsie practic şi interesant (Mirage Drive), lungime 3,8 m, suporturi undiţe, cârmă, spaţii depozitare, poate fi dotată cu un mic catarg şi velă, ideală pentru excursii în Deltă şi pescuit (www.nauticlife.ro);

- Zodiac Yachtline RIB – barcă gonflabilă cu chilă rigidă, trei comparimente, lungime 3,4 m, greutate proprie 76 kg, sarcină maxima 550 kg, motorizare 15 – 25 CP (www.crisnautic. ro);
- Happy Cat 3 D Light – catamaran cu vele, material Hypalon şi cauciuc natural, două camere de aer unite printr-o plasă montată cu un sistem rigid, lungime 4,5 m, greutate cu vele 62 kg, catarg 5 m, sarcina utilă 700 kg (4 adulţi), poate fi utilizat şi un motor de maxim 6 CP, poate fi asamblat în doar 25 minute, uşor de transportat (www.catamarane-demontabile. ro).



Bărci rigide

Ambarcaţiuni cu motor sub 5 m
Ambarcaţiuni deschise, confecţionate din PAFS (poliester armat cu fibră de sticlă), aluminiu special de înaltă calitate şi rezistent la coroziune, lemn, folosite pentru agrement şi/ sau pescuit, cele pentru pescuit având fixate din construcţie scaune speciale şi suporturi pentru undiţe, spaţii depozitare şi păstrarea peştilor. Propulsia este asigurată cu motoare la care comanda se face din mâner sau de la o consolă dotată cu volan şi instrumente de bord, iar transportul este posibil cu trailere adaptate greutăţii si dimensiunilor respective.

Câteva exemple:
- Linder 400 Sportsman – corpul din aluminiu, lungime 4,01 m, greutate proprie 125 kg, sarcină maximă 420 kg, motorizare maximă 20 CP. Opţional se poate monta o consolă de comandă (www.american-nautics.ro);

- Buster L2 – corpul din aluminiu, lungime 5,04 m, greutate proprie 375 kg, capacitate 6 persoane, motorizare maximă 50 CP (www.nauticlife. ro).


Ambarcaţiuni cu motor intre 5 – 6 m.
În această categorie intră ambarcaţiuni confecţionate în general din PAFS, unele cu spumă poliuretanică introdusă între cele două părţi ale corpului interior/ exterior, soluţie care face ambarcaţiunea nescufundabilă, cu sau fără punte (deck/open) sau cu o cabină care permite staţionarea la bord pe timp de noapte pentru 2-3 persoane.



Confortul la bord cuprinde canapele, post de conducere separat, comandă prin volan, sisteme auto golire pentru apa care intră accidental în barcă, spaţii multiple de depozitare, canapele în cabină care se pot transforma în pat. Dimensiunile şi greutatea relativ reduse – 5-6 m, 550-1000 kg le fac atractive pentru Deltă, lacuri şi zona apropiată de tărm, transportul facându- se cu un trailer cu una/ două osii. Dotările standard minimale cuprind lumini de navigaţie, rezervor combustibil şi apă dulce, balcoane prova şi laterale din inox, parbriz post navigaţie.

Câteva modele:
- Flyer 500 Sun Deck - lungime 5,14 m, greutate 820 kg, motorizare maximă 90 CP (www. nauticlife.ro):
- Quicksilver 505 Commander – lungime 5,2 m, greutate 600 kg, motorizare min/ max 80/90 CP, capacitate 5 persoane (www.american-nautics. ro);
- Ocqueteau 575 – lungime 5,75 m, greutate 700 kg, motorizare maximă 90 CP, capacitate 5 persoane care pot ramâne la bord in cabina prova şi/sau cabina pilotaj (www.willon.ro).

Cele prezentate mai sus reprezintă doar o mică parte din oferta existentă pentru aceste tipuri de ambarcaţiuni, dar important este ca ideea "îmi cumpăr o barcă" să fie urmată de certitudinea „miam cumpărat o barcă".

Vacanţe şi concedii plăcute la bord




 
HOMEREVISTAGALERIE FOTO
Copyright © 2017 AutoExpert Consult
Revista AutoExpert - Partenerul tau auto