Spirit de aventură

Atunci când te gândești la accesoriile de îmbrăcăminte dedicate pasionaților de yachting, fără îndoială, una dintre primele mărci care îți vin în minte este Paul & Shark. Un nume sinonim cu eleganța și excelența în stil, care a cucerit deja întreaga lume.

pp-collections-p31

Dacă Paul & Shark a devenit un nume mare în industria modei în ultimii 40 de ani, puțini sunt, probabil, cei care știu că istoria companiei își are originile la începutul anilor 20. În fapt, totul a început cu o fabrică de tricotaje, ”Maglifico Daco”, care activa la Masnago, o micuță comunitate care face parte astăzi din orășelul Varese din apropiere de Milano. Producția a încetat o vreme, din pricina celei de-a doua Conflagrații Mondiale, și avea să fie redeschisă pe 4 martie 1957 de către Gian Ludovico Dini. Nouă ani mai târziu acesta avea să schimbe numele companiei în Dama S.p.A, iar calitatea produselor – de la fire, la accesorii de îmbrăcăminte și până la ambalaje – i-au permis familiei Dini să aibă ca parteneri nume celebre în industria modei, precum Christian Dior sau Balenciaga.

Compania a fost preluată apoi de către cel mai mare dintre fii lui Gian Ludovico, Paolo Dini. Pasionat de mare, acesta avea să vadă, la începutul anilor 70, cu prilejul unei călătorii la Maine, o ambarcațiune din secolul XVIII, și nu i-a putut uita numele: Paul&Shark. A fost destinul. În 1975, Paolo a decis să creeze, sub acest nume, o linie proprie de îmbrăcăminte, vizând, deopotrivă, ținutele sport, smart casual și de lux caracterizate de calitatea materialelor și a execuției, dar și de creativitatea în materie de stil.

Încă de la început colecțiile Paul & Shark au fost inspirate de lumea ”lupilor mării”, eleganța lor fiind dublată de un stil amintind de performanță și spirit de aventură, mărturie fiind, ca să amintim doar cel mai celebru exemplu, puloverul COP918, care a devenit un simbol al stilului brandului. Ușor de recunoscut grație ambalajului – o cutie realizată dintr-un metal similar cu cel utilizat la construcția bărcilor – acesta s-a bucurat de un succes rapid și a reprezentat startul colecțiilor care au devenit un ”must-have” pentru iubitorii de aventură pe apă.

Cu toate acestea, inițial, notorietatea brandului a crescut datorită fotbalului. La finele anilor 70 și începutul anilor 80, ținutele sport realizate de mărci italiene precum Stone Island sau Paul & Shark erau extrem de populare în rândul cluburilor britanice. Fanii au îmbrățișat rapid acest trend și, pentru că vorbim despre o epocă în care apartenența la grupurile de suporteri activi (inclusiv a facțiunilor hooligans) era la mare preț, extrem de rapid, Paul & Shark a devenit în Insulă unul dintre cele mai populare brand-uri de îmbrăcăminte pentru bărbați.

Pe aceste baze, marca avea să-și construiască notorietatea, devenind acum un nume de referință în industria modei. Colecțiile sale, care includ și piese dedicate doamnelor și copiilor, ori accesorii, sunt disponibile în 73 de țări, rămân fidele principiilor stabilite în urmă cu trei decenii de Paolo Dini, și, nu de puține ori au dat naștere unor noi tendințe în lumea modei sau au avut darul de a lansa materiale noi, patentate de către brand.

cover-39

Adaugati comentariu