Un alt model DE BUSINESS în chartering

Un alt model DE BUSINESS în chartering

Vogue Yachting s-a născut din dragostea pentru sailing a unui grup de navigatori și și-a propus un țel ambițios: de a folosi knowhow-ul personal, adunat în mulți ani pe mare, pentru a crea oaspeților cea mai sigură și plăcută experiență de sailing. Am stat de vorbă cu fondatorii companiei, pentru a afla mai multe detalii.

Yacht Expert: Zilele acestea ați deschis în Croația la Sibenik, prima bază de charter a firmei Vogue Yachting. Care au fost gândurile din spatele acestei inițiative?

Radu Balasiu: Noi, cei 4 fondatori ai firmei, navigăm de aproape 10 ani împreună pe mările lumii, în general în croaziere cu turiști, la skippertraininguri și transferuri offshore. Să avem propria flotă într-o bună zi, acesta a fost mereu visul nostru. Cu aceste yachturi avem acum ocazia să oferim pasagerilor noștri exact ceea ce ne-a lipsit de multe ori pe yachturile concurenței și totodată să aplicăm ceea ce a fost bine.2

Yacht Expert: Care sunt principalele diferențe între yachturile Vogue Yachting și yachturile cu care ați navigat în trecut?

Radu Balasiu: Pe vremuri când bugetele românilor pentru croazierele de sailing erau reduse, foloseam yachturi mici și ieftine, problemele erau dese, aveam mereu trusa de scule la noi. Astfel am învățat fără să vrem, foarte multe despre tehnica yachturilor, despre reparații de urgență, procurarea de piese în portulețe mici, de multe ori a trebuit să improvizăm. În acești ani am acumulat foarte mult knowhow despre felul cum sunt întreținute (sau nu) flotele de charter. Cu acest bagaj de cunoștințe, care de multe ori îl depășește pe cel al responsabililor din marine, am reușit să punem la punct un sistem funcțional de pregătire și mentenanță al yachturilor care ne permite să reacționăm imediat, atât în marină cât și pe insule mai îndepărtate, pentru a remedia orice problemă.3

Yacht Expert: Ce modele de yachturi ați ales și de ce?

Gabi Ritivoiu: Yachturile noastre sunt produse de firma Beneteau. Designurile lor îndeplinesc cel mai bine dorințele clienților noștri, care sunt în marea lor majoritate români. Clientul român își dorește maximul de confort posibil, dar este și amator de performanță. Prin urmare am ales două modele de yachturi, noi nouțe, livrate anul acesta în martie. În primul rând cele două yachturi, model Beneteau Oceanis 45, câștigătorul premiului „Yacht of the Year 2012” oferă cel mai mare cockpit de pe piață la yachturi de 14 m. Platforma de baie hidraulică permite accesul ușor către mare. Am dotat toate yachturile cu lumină ambientală în salon și cockpit și sisteme de entertainment de ultima oră, încât serile în porturi să devină seri de neutat între prieteni. Pe punte găsiți saltele speciale gândite de noi astfel încât să împace sailingul cu relaxarea, performanța cu confortul, cu spațiul de plajă creat în acest mod, ne apropiem ușor-ușor de confortul unui catamaran. Al doilea model ales de noi este Beneteau Oceanis 38, tot un „Yacht of the Year” și anume în 2014, un cruiser cu trei cabine, care se poate transforma în „loft” prin demontarea peretelui între cabina din prova și salon, ideal pentru familii sau, de ce nu, o pereche în luna de miere. Și acest yacht are toate dotările posibile. Yachturile noastre au primit nume care ne erau dragi nouă, Diana, Amore și Happy.4

Yacht Expert: Am observat că ați dotat yachturile astfel încât sezonul de sailing să poată fi prelungit.

Gabi Ritivoiu: Da, toate yachturile au aer condiționat și încălzire Webasto, astfel încât nimeni nu va trebui să sufere de cald sau de frig, chiar și de revelion se poate dormi în ele ca acasă.

Yacht Expert: Ce ne puteți spune despre performanțele yachturilor?

Radu Balasiu: Noile yachturi din gama Oceanis sunt construite după designul unor yachturi mai vechi din aluminiu. Yachturile au un cant pe laterale care, atunci când yachtul este înclinat, îi permite să alunece mai ușor prin apă, garantând astfel stabilitatea cursului și dimi nuând tensiunea pe catarg și cârme. Am dotat yachturile cu derivoare adânci (2,30m) ceea este necesar la yachturi atât de ușoare (aprox 10 t). Astfel, sunt posibile viteze mai mari care însă nu vor fi simțite atât de mult la bord de către pasageri. Sistemele de navigație B&G de 12” sunt cuplate cu toată electronica yachturilor, de la ele se poate conduce yachtul prin intermediul unui autopilot simulat care face și volte, calculează în funcție de vânt cea mai scurtă distanță către un punct. Poți să creezi și playlisturi cu muzică, sau să schimbi postul de radio fără a mai fi necesară deplasarea până în salon. Dotările acestor yachturi fac posibilă și navigația „singlehand”, există VHF în cockpit, manevrele mobile sunt organizate aproape de timone, toate yachturile au bowthruster, până și acostările pot fi făcute ușor și doar cu 1-2 persoane.5

Yacht Expert: Ca în orice afacere, primul an este cel mai greu. Cum v-ați propus să faceți față acestei provocări.

Gabi Ritivoiu: În primul rând, ne-am pregătit bine pentru sezon. De fapt ne pregătim de câțiva ani încoace pentru această afacere. Relațiile cu agențiile de booking sunt unele vechi și familiale, noi suntem cei mai buni clienți ai lor, acum lucrăm tot cu ei dar invers, ei sunt clienții noștri. Loialitatea noastră față de unele agenții în cadrul activității cu SailingTours ne ajută acum. În afară de asta nu avem credite la bănci, ceea ce ne permite să fim mai relaxați. De la deschidere și până acum, am fost totuși surprinși să vedem ca am ocupat deja peste 60% din sezon în doar câteva zile, nu ne așteptam la un succes atât de mare. Foarte important pentru primul an este și faptul că am reușit să angajăm un base manager foarte experimentat. El a condus în ultimii ani, o flotă de peste 60 de yachturi mai vechi cu multe probleme, pentru el această nouă misiune este mai ușoară. Ne-am cunoscut, a fost o înțelegere perfectă la prima vedere, acum putem învăța unii de la alții, noi suntem mai ales skipperi, el este foarte bun în mentenanță, așa că acest parteneriat este ideal pentru a ne completa reciproc și pentru a oferi cea mai sigură și plăcută experiență de sailing clienților noștri.6

Yacht Expert: De ce ați ales Sibenik ca și bază?

Gabi Ritivoiu: Sibenik este locul ideal de start în toate direcțiile, atât spre nord, Istria – Murter – Kornate cât și spre frumoasele insule din sud, Hvar, Vis, Korcula. Cine rezervă un yacht pentru 14 zile poate ajunge atât la Dubrovnik sau la Veneția și are suficient timp să se bucure de aceste destinații.  În afară de asta cine cunoaște marinele din grupul D-Marin (9 marine în Mediterană) știe cât de mult accent pun ei pe lux și o infrastuctura perfectă. Noi ne-am dorit să ne putem primi clienții în cea mai luxoasă marină din Croația, ne bucurăm mult că ne-au acceptat aici cu flota noastră, deoarece locurile în marine sunt limitate.

Yacht Expert: Sunteți prima firmă de charter cu capital exclusiv românesc din afara țării.

Radu Balasiu: Acum 10 ani când am început să desfășurăm croaziere pe Marea Mediterană cu turiști români, pe piața românească mai exista o singură organizație care făcea acest lucru. Avem deci un avans destul de mare față de ceilalți competitori, poate și alții vor porni în această aventură, deoacamdată suntem primii. Dar așteptăm cu drag posesorii români de yachturi să ni se alăture în flota noastră. Le vom oferi un model foarte bun de charter management, poate cel mai bun de pe piață, deoa7rece nu dorim să ne îmbogățim de pe urma lor ci am vrea mai ales să ne extindem cât mai repede flota, pentru a putea deservi toate cererile pe care le avem. Pentru navigatorii români, consacrați sau aspiranți, oferim diverse discounturi atractive, completăm oferta și cu un Jetski și o paletă întreagă de „WaterToys”, suntem prima firmă de charter din Europa cu aceste oferte. Toți skipperii români se pot asigura la noi împotriva eventualelor daune și nu trebuie să depună garanția în cash. Avem în această primăvară și o ofertă specială pentru obținerea permisului categoria B, emis de către autoritatea navală din Croația, permis care include și folosirea stației radio, astfel încât cei care participă la un astfel de curs pot naviga oriunde în lume după promovarea examenului. Mai mult de atât, cursul nostru este gratuit pentru cei care fac rezervări în acest sezon (lunile iunie-septembrie) pe unul din yachturile Vogue Yachting. Credem că este constelația ideală ca după ce ai fost instruit o săptămână pe un yacht să poți naviga chiar cu acel yacht cu familia sau prietenii în vara anului respectiv. Mai mult de atât, cine dorește se poate alătura croazierelor noastre în flotilă ceea ce îi oferă avantajul de a avea un skipper profesionist aproape care îl poate ajuta cu sfaturi și la nevoie chiar cu o intervenție.

RUTA 1: WILD BEAUTY 7 ZILE – 100NM
Ziua 1. Marina Mandalina – Skradin
(Parcul Național Krka) 10nM Ziua 2. Skradin – Tribunj 19nM Ziua 3. Tribunj – Opat (Parc Național Kornati) 13nM Ziua 4. Opat – Vrulje (i. Kornat) Ziua 5. Vrulje – Telascica (Parc Național Telascica) 17nM Ziua 6. Telascica – Murter 23nM Ziua 7. Murter – Marina Mandalina 20nM Ziua 8. Check – Out Această rută este ideală pentru cei care iubesc natura, locurile departe de civilizație și sailingul fără motor. Ruta este atat de scurtă încât puteți să vă atingeți destinația fiecărei zile chiar și pe un vânt slab. Când simțiți nevoia, ancorați în primul golf cu apă cristalină și faceți o baie, căci portul final al zilei nu este departe. Dificultate scăzută.

RUTA 2: BLUE WATERS 7 ZILE 180NM
Ziua 1: Marina Mandalina – Primosten 12nM Ziua 2: Primosten – Komiza (i. Vis) 35nM Ziua 3: Komiza – Zaklopatica (i. Lastovo) 40nM Ziua 4: Zaklopatica – Hvar 30nM Ziua 5: Hvar Ziua 6: Hvar – Drvenik (i. Drvenik Veli) 24nM Ziua 7: Drvenik – Marina Mandalina 25nM Ziua 8: Check-out Iubitorii sailingului în largul mării își vor găsi satisfacția pe această rută. Cele două pasaje din ziua 2 și 3 vă vor da timpul necesar pentru a trăi visul oricărui navigator. Alegeti Hvar ca și destinație în mijlocul săptămânii pentru a avea, în acest port frenetic, contrastul perfect față de zilele liniștite de până acum. Dificultate medie.

RUTA 3: MEDIEVAL PORTS 7 ZILE 140NM
Ziua 1: Marina Mandalina – Primosten 12nM Ziua 2: Primosten – Vis 35nM Ziua 3: Vis – Hvar 11nM Ziua 4: Hvar – Split 23nM Ziua 5: Split Ziua 6: Split – Trogir 14nM Ziua 7: Trogir – Marina Mandalina 30nM Ziua 8: Check-out Ruta aceasta este ideală pentru cei care iubesc arhitectura medievală a porturilor din zona Dalmației. Serile în porturi sunt momente deosebite ale vieții de marinar, cu petreceri sau atmosferă de neuitat atunci când savurați un vin bun în timp ce yachtul se rotește încet la ancoră, oferindu-vă mereu alta culisă. Dificultate scăzută spre medie. Cost estimat, cu Beneteau Oceanis 45, care are o capacitate totală de 9 persoane (8 în cabine și skipper în salon): 5.550€

Adaugati comentariu