Un velier cu echipaj românesc participă în cea mai mare competiție trans-oceanică de pe glob

arc

Atlantic Rally for Cruisers (ARC) este cea mai mare competiție de navigație trans-oceanică din lume. A fost fondată de navigatorul român Jimmy Cornel, stabilit în Marea Britanie. Acum este organizată de World Cruising Club. Concursul adună la start între 200 și 300 de veliere. Startul se da în Laș Palmas, iar sosirea este în Caraibe, pe insulă St.Lucia. Competiția se desfășoară anual, în luna noiembrie, din 1986 încoace. În 2017, ambarcațiunea Cassiopeia, sub pavilion românesc, va încerca să traverseze Oceanul Atlantic într-un timp cât mai scurt.

Echipajul de pe velierul Cassiopeia va fi format din 6 membri: 5 băieți și o fată. Este vorba de proprietarul bărcii Liviu Chiric, fiul acestuia Alex, de 17 ani (cel mai tânăr român care traversează Atlanticul) , Andreea și Laurențiu Matache, Ovidiu Drugan și Cătălin Corduneanu. Barca a ajuns deja în Las Pălmaș, iar startul se va da pe 19 noiembrie. Pentru a conta în clasament echipajele trebuie să ajungă în St.Lucia cel mai târziu pe 15 decembrie.

„Noi estimăm că vom ajunge în St.Lucia în jurul datei de 12 decembrie. Sunt peste 5000 de kilometri pe care trebuie să-i parcurgem. Vom folosi doar puterea vântului. Vom avea și combustibil, dar doar pentru a ne încărca echipamentele de la bord. Practic după ce se trece linia de start toate ambarcațiunile se vor împrăștia în ocean în tentativa de a găsi ruta cea mai rapidă. Există posibilitatea să nu vedem nicio barcă până la finish. Cassiopeia este o ambarcațiune mică, de 11 metri lungime”, a declarat în exclusivitate pentru aimx.ro Cătălin Corduneanu.

300 de kilograme de provizii pe velierul Cassiopeia

Velierele sunt împărțite în două clase: racer (cele performanțe) și cruiser. Cătălin Corduneanu a explicat care ar fi principalele pericole în timpul navigării în Oceanul Atlantic:Poate cel mai mare pericol este să lovești un obiect plutitor care să facă o gaură și apa să înceapă să pătrundă la bord. Ar fi o chestiune de urgență dacă nu reușești să oprești apa pentru că atunci ambarcațiunea se va scufundă. Spre exemplu, eu am văzut în Marea Neagră plutind un frigider. Un alt pericol ar fi să se rupă catargul sau că unul din mebrii echipajului să cadă în apa. De aceea noi vom merge legați mai ales pe timp de noapte, dar și ziua în caz de furtuna”.

Cei 6 membri ai echipajului vor avea la dispoziție peste 300 de kilograme de alimente

„Pe măsură ce se apropie startul îmi dau seamă că este o provocare destul de mare. Este un challenge atât din punct de vedere psihologic, cât și că pregătire a bărcii, a selectării proviziilor, dar și a faptului că trebuie să petreci foarte mult timp într-un spațiu foarte mic cu alți 5 oameni”, a mai spus Cătălin Corduneanu.

După competiție velierul va rămâne în St.Lucia. Va fi adus în Europa abia în luna mai atunci când vântul va fi unul prielnic pentru a naviga spre „batranul continent”. Prima ambarcațiune sub pavilion românesc care a traversat Oceanul Atlantic, în cadrul ARC, a fost Droppelmina. S-a întâmplat în 2015, iar echipajul a fost format din Oana Sima, Cozmin Andronic și Ioan Cobzarenco.

Sursa: aimx.ro

Adaugati comentariu