Creatoarea de costume Kasia Walicka Maimone a crescut cu romanul „Anna Karenina” de Lev Tolstoi în Polonia natală. Clasicul rus face parte din „structura sa celulară” și a recitit recent romanul, a cărui acțiune se petrece la sfârșitul secolului al XIX-lea.
Această perioadă a avut un impact de durată asupra ei și este, de asemenea, cadrul temporal al serialului HBO „The Gilded Age”, despre elita din New York City în timp ce se deplasează de la teatrele de operă la prânzuri elegante și nu numai, spun cei de la WWD.
Costumele din „The Gilded Age”
Maimone lucrează la această dramă istorică de peste cinci ani și costumele sale sunt absolut mărețe, deoarece costumează personaje inspirate din familii celebre din New York: Astor, Goelet, Livingston, Van Rensselaer și Vanderbilt.
„Locuiesc în New York și este o adevărată celebrare a orașului și o modalitate de a cunoaște în profunzime istoria acestuia”, a spus ea într-un interviu, detaliind că lucrează la 5.000 până la 7.000 de costume pe sezon cu echipa sa, care într-o zi obișnuită este formată din 65 de persoane și poate ajunge până la 200 într-o zi importantă de filmare.
Sezonul trei
Acum, pentru al treilea sezon, Maimone a trebuit să privească dincolo de mode și parametrii orașului, deoarece Gladys Russell, interpretată de Taissa Farmiga, se căsătorește cu un membru al aristocrației britanice și devine ducesă. Personajul ei este inspirat de căsătoria lui Consuelo Vanderbilt cu Charles Richard John Spencer-Churchill, al 9-lea Duce de Marlborough.
Gladys interacționează cu sora ducelui, Lady Sarah, interpretată de Hattie Morahan, în timp ce aceasta o învață un nou mod de viață în Anglia și despre cum este să trăiești într-o casă de la țară.
„Obligația mea este să mă asigur că fiecare personaj este diferit și că este definit prin ceea ce poartă. Era foarte evident ce să fac cu Lady Sarah, trebuie să fie închisă cu fermoar și conservatoare. Ea [poartă] în permanență o ținută de călărie cu linii clasice, care se contrazice cu cele mai noi mode ale lui Gladys”, a spus Maimone.
Lady Sarah este costumată până la gât în tonuri terne și cu gulere ascuțite, în timp ce Gladys sosește la Castelul Sidmouth purtând rochii din dantelă roșie și turcoaz, jacquard galben și tartan albastru-cenușiu. Gladys este o oglindă a mamei sale, Bertha Russell, o versiune fictivă a Alvei Vanderbilt, o nou-venită în societatea newyorkeză care își croiește drum spre vârf cu extravaganță și un gust oarecum prost pentru vechile gărzi ale orașului. Costumele familiei Russell sunt îndrăznețe și cu ani înaintea timpului lor.
„Vechea gardă a cumpărat aceleași rochii de la Casa Worth și apoi le-a ținut în dulapuri timp de doi ani, până când sezonalismul s-a potolit, dar Bertha nu are nicio problemă cu acest tip de prost gust, deoarece este fericită să-l manifeste”, a spus Maimone.
Ceea ce face Gladys când ajunge în Anglia – într-o scenă, poartă stele cu diamante în păr – este ceea ce Lady Sarah dezaprobă. Maimone înțelege, de asemenea, că nu totul este corect din punct de vedere istoric – va exista întotdeauna un element de divertisment. „Îl amplificam puțin mai mult decât ar fi fost în viața reală și asta este meseria mea. Există o tentă jucăușă în material”, a explicat ea.
Maimone, cercetări detaliate asupra modei
Cercetările ei asupra modei newyorkeze din secolul al XIX-lea sunt la fel de detaliate ca orice diplomă de istorie și se întind pe texte, cărți, reviste și artă. Multe dintre costumele lui Gladys se inspiră din picturile artistului american John Singer Sargent, care a pictat-o pe Consuelo Vanderbilt de câteva ori în timpul vieții sale.
Atenția la detalii a lui Maimone este precisă – chiar și la personajele secundare sau izolate, cum ar fi Madame Dashkova, un medium spiritual, sau Monica O’Brien, sora Berthei.
„Comunică cu animalele și poartă o labă de vulpe pe piept cu care vorbește. A fost pur și simplu o explorare fabuloasă a ceea ce se poate face cu o ghicitoare”, a spus ea, adăugând că, în cazul sosirii lui O’Brien în vechile ei zdrențe, a fost vorba de a le arăta instantaneu spectatorilor că există o istorie și o deconectare între surori înainte ca acestea să intre în contact una cu cealaltă.
Nimic nu este irosit pe platoul de filmare al filmului, nici măcar costumele.
Maimone reutilizează toate piesele vestimentare pentru personalul casei, iar în cazul hainelor bărbătești, face modificări suplimentare în fiecare sezon pentru a adapta costumele la epocă.
În acest sezon, Agnes van Rhijn, interpretată de Christine Baranski, își reîmpodobește multe dintre rochiile vechi de când și-a pierdut averea și este dependentă de sora ei, Ada Forte, interpretată de Cynthia Nixon, care s-a îmbogățit, dar nu își schimbă costumele atât de mult, deoarece este încă în doliu.
Costumele spectacolului reflectă povestea – multe dintre piese sunt realizate în New York, dar unele sunt special concepute în Europa pentru personajele principale.
Dar New York-ul pare să ocupe un loc special în CV-ul Maimonei. Ea a costumat filmul din 2005 „Capote”, bazat pe Truman Capote, și drama polițistă „A Most Violent Year”, care prezintă New York-ul anilor ’80.
Cine este Kasia Walicka Maimone
„Am studiat limba engleză la Varșovia și, când am absolvit, m-am pierdut destul de mult și am ajuns să locuiesc în New York, înconjurată de această comunitate de artiști extrem de pasionați de ceea ce făceau. A fost un moment de trezire, deoarece făceam haine încă din copilărie, așa că am ajuns să merg la FIT, unde mi-am dat seama că [moda] era cel mai natural limbaj pe care îl aveam și a fost prima dată când școala a avut sens în viața mea”, a spus ea.
Maimone a lucrat în teatru, cu companii de dans și opere la acea vreme și și-a găsit chemarea. „Am observat rapid că locul meu este mult mai mult în povestiri decât în modă, pentru că sunt foarte pasionată de povești și de descoperirea de noi lumi”, a spus ea, amintindu-și de „Life Situations: Daydreams on «Giselle»”, o producție la care a lucrat cu coregraful de dans modern Donald Byrd în 1995.
Toate drumurile duc înapoi la operă sau la scenă pentru Maimone, care pune în scenă costumele viitorului film biografic „Springsteen: Deliver Me from Nowhere”, cu Jeremy Allen White în rolul lui Bruce Springsteen.
Comentați?