Noul kit de electrificare plug-and-play cu acționare ARIES aduce energie curată și opțiuni de performanță scalabile în cursele din Formula 4.
Într-un pas îndrăzneț către curse de ambarcațiuni cu motor mai curate și mai accesibile, Team Tech-ouT Racing, Molabo, Kaiser Bootsmanufaktur și Protenergies au lansat o ambarcațiune de curse Formula 4 complet electrică, care servește drept demonstrație pentru un kit de electrificare nou dezvoltat.
În centrul acestei soluții de modernizare se află sistemul de propulsie de joasă tensiune ARIES de 50 kW de la Molabo – un sistem puternic, sigur la atingere, adaptat special pentru utilizarea în ambarcațiunile electrice de curse F4. Kitul permite electrificarea ușoară a ambarcațiunilor existente și, pe lângă propulsia cu emisii zero, oferă o opțiune orientată spre viitor pentru reglarea puterii bazată pe software – ideală pentru a crea o intrare mai sigură în cursele de ambarcațiuni cu motor.
Formula 4
Formula 4 (F4) este o clasă internațională de curse de ambarcațiuni cu motor inshore și un pas către calificarea pentru competițiile de ambarcațiuni cu motor F2 și F1. Cursele se desfășoară pe circuite tehnice scurte, de coastă, folosind catamarane cu cocă tunel din fibră de carbon care ating viteze de aproximativ 130 km/h.
Introdusă la mijlocul anilor 2000 ca o opțiune mai accesibilă, Formula 4 a câștigat rapid sprijin la nivel mondial. De atunci, popularitatea sa a crescut vertiginos în Regatul Unit, Europa de Vest și Orientul Mijlociu, cu evenimente internaționale deschise în țări precum SUA și China.
Luna Rossa sponsorizată de Alfa Romeo pentru cea de-a 38-a ediție America’s Cup
Cu ce vine noul model
Modelul complet electric F4 va reduce zgomotul și vibrațiile, va elimina emisiile, va reduce amprenta de carbon a sportului și va reduce drastic costurile continue de combustibil și întreținere, făcând cursele profesionale de ambarcațiuni cu motor mai accesibile și atractive pentru talentele emergente.
„Motoarele de joasă tensiune de la Molabo sunt perfecte pentru F4. Au multă putere, accelerație intensă și sunt sigure și ușor de utilizat pentru echipele de curse”, a declarat Jürgen Kaiser de la Kaiser Bootsmanufaktur, care a condus proiectul de integrare. „Am înlocuit motorul cu ardere internă cu sistemul de propulsie ARIES, folosind motorul outboard existent. Marea provocare a fost greutatea bateriei. Am căutat baterii modulare, ușoare și cu densitate energetică foarte mare și am conceput o soluție de montare personalizată, astfel încât modulele să poată fi schimbate rapid și ușor între curse pentru un set complet încărcat.”
F4, debut pe 28 iunie
F4 își va face debutul pe apă pe 28 iunie la Mâcon, Franța, pentru o demonstrație a performanței sale. Apoi, pe 3 iulie, echipa va concura în clasa Sea Lab la Monaco Energy Boat Challenge și va încerca o încercare de record de viteză. Ulterior, între 21 și 24 august, ambarcațiunea va face noi demonstrații și o încercare de record pe ape interioare la Marele Premiu de pe Ape Mons din Belgia.
Conceput pentru a oferi performanțe ridicate la 48 V, sistemul de propulsie este conceput ca o modernizare pentru ambarcațiunile de curse F4 existente, cu motor cu combustie externă. Este ușor, compact și conceput pentru o integrare ușoară ca o soluție practică pentru școlile de curse, cluburi și echipe de dezvoltare pentru tineri. Sistemul de propulsie ARIES oferă, de asemenea, avantajul cheie al reglării puterii controlate prin software, o caracteristică esențială pentru programele de curse pentru tineri și pentru instruirea piloților.
„Organizatorii de curse, antrenorii și echipele pot reduce viteza și cuplul pentru noii piloți sau scenarii de antrenament pentru a asigura o curbă de învățare mai sigură și mai controlată”, a explicat Philippe Touchet, de la echipa de curse Tech-ouT.
„Privind în perspectivă, sistemele de alimentare electrică ar putea deschide noi posibilități de performanță sau chiar ar putea duce la curse mai distractive în viitor. De exemplu, oficialii cursei ar putea impune penalizări prin reducerea de la distanță a puterii disponibile”, a declarat Stephane Collard de la Proterenergies.
„Suntem entuziasmați de viitorul F4 electric”, a declarat Adrian Patzak, director operațional al Molabo. „Este o soluție de modernizare sigură, curată și accesibilă pentru următoarea generație de concurenți de ambarcațiuni cu motor din seria Formula 1.”
Comentați?