Home Esențial Motoarele PACCAR MX-13 propulsează o navă revoluționară
EsențialÎn acțiuneLa ziNewsSailing

Motoarele PACCAR MX-13 propulsează o navă revoluționară

Oricât de normală ar părea nava Mannheim din exterior, în interior această navă de transport fluvial, lungă de 200 de metri, este pur și simplu revoluționară. Sala motoarelor se mândrește cu un sistem de propulsie diesel-electric de înaltă tehnologie, având în centru cinci motoare PACCAR MX-13 puternice furnizate de DAF Components.

Datorită, în parte, formidabilelor motoare PACCAR MX-13 de 530 CP construite de DAF la Eindhoven, nava Mannheim este cu 30% mai eficientă. Emisiile de NOx ale navei sunt, de asemenea, de cinci ori mai mici în comparație cu nave similare echipate cu un grup motopropulsor convențional. În plus, instalația diesel-electrică face ca nava Mannheim, de 4.600 de tone, să fie mult mai silențioasă și mai confortabilă. Nava va fi utilizată de Rhenus Partnership – o filială a specialistului german în logistică Rhenus Group – pentru transportul între sudul Germaniei, Anvers și Rotterdam.

Danemarca face primul test din lume pentru nave ghidate de pe uscat

Grup motopropulsor diesel-electric inovator

Ideea de a utiliza un grup motopropulsor diesel-electric a venit inițial de la Rhenus. Aceștia au contactat Vink Diesel, o firmă de familie cu sediul în Sliedrecht (Olanda), și le-au cerut să echipeze nava Mannheim cu un grup motopropulsor acționat de cinci motoare PACCAR MX-13. Fiecare dintre cele cinci motoare, care au fost adaptate pentru uz marin de către compania olandeză NPS Driven, acționează un generator care alimentează două motoare electrice și, în cele din urmă, cele două elice ale navei.

Navigație fără emisii

Grupul motopropulsor oferă o putere maximă de 2650 CP (1946 kW). Un sistem inovator de gestionare a energiei controlează numărul de motoare MX-13 care trebuie să funcționeze și la ce capacitate. Când Mannheim transportă o încărcătură completă în amonte, toate cele cinci motoare sunt utilizate pentru a genera cantitatea maximă de electricitate. Iar când navighează în aval, un singur motor este adesea suficient. Această flexibilitate oferă economii semnificative de combustibil și o reducere majoră a emisiilor de CO2.

O baterie suplimentară și o sursă suplimentară de energie alimentată cu hidrogen fac posibilă chiar oprirea temporară a motoarelor, astfel încât nava să poată fi manevrată complet electric – și fără emisii – atunci când se află în port. Mannheim poate naviga, de asemenea, cu zero emisii atunci când trece prin orașe situate pe râu.

Eficient, curat, silențios

„Această soluție oferă beneficii majore”, spune Peter van der Heijden, directorul NPS Driven. „Eficiența motoarelor PACCAR MX-13 este de neegalat și acestea funcționează doar atunci când este nevoie.” Comparativ cu sistemele de propulsie convenționale similare, consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt cu 30% mai mici. Iar faptul că Rhenus a ales HVO drept combustibil înseamnă că emisiile de CO2 sunt reduse cu încă 90%. Emisiile de NOx ale motoarelor PACCAR MX-13 sunt, de asemenea, de cinci ori mai mici decât cele ale celor mai curate motoare marine de pe piață.

Grup motopropulsor revoluționar, disponibilitate ridicată

„Pentru un grup motopropulsor atât de revoluționar precum acesta, am vrut să găsim cea mai eficientă și mai curată sursă de energie de pe piață. Motorul PACCAR MX-13 de la DAF a fost cea mai bună opțiune din toate punctele de vedere”, a declarat Robert Graf-Potthoff, inspector tehnic la Rhenus. „Faptul că motoarele PACCAR MX-13 necesită mult mai puțină întreținere decât un motor marin standard crește semnificativ disponibilitatea navei.”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

În acțiuneLa ziNews

Torres Full Hybrid – SUV-ul premium KGM, companionul ideal pentru un lifestyle exclusivist

În lumea yachtingului, mobilitatea terestră este la fel de importantă precum cea...

DesignEsențialÎn acțiuneLa ziNews

Tecnomar for Lamborghini 101FT – când spiritul supercar face valuri pe mare

Marina din Monaco a devenit decorul unei declarații îndrăznețe: Lamborghini nu mai...