Home Ambarcațiuni Electrice Navigație silențioasă by Scania
Ambarcațiuni ElectriceEsențialÎn acțiuneLa ziNews

Navigație silențioasă by Scania

Scania

Scania și Blidösundsbolaget sunt pionieri în domeniul energiei electrice silențioase și curate pentru feriboturi în Arhipelagul Stockholm.

Încă de la solstițiul de vară, navetiștii și turiștii din Arhipelagul Stockholm au observat probabil cât de liniștit și curat este unul dintre feriboturile lor obișnuite. Diferența este izbitoare în comparație cu zgomotul, scrâșnetul și mirosurile normale de motorină ale numeroaselor ambarcațiuni care navighează prin această zonă frumoasă din jurul capitalei suedeze.

M/S Silverö, rezultat al parteneriatului dintre Scania și Blidösundsbolaget

Asta pentru că feribotul M/S Silverö, care navighează între Vaxholm și alte insule din apropiere, a fost modernizat cu un motor Scania complet electric. Ambarcațiunea de pasageri inovatoare este cel mai recent exemplu interesant al parteneriatului de lungă durată și extrem de productiv dintre Scania, producător de motoare, și Blidösundsbolaget, cel mai mare operator de feriboturi din regiunea Stockholm.

„De-a lungul anilor, am construit o cooperare strânsă cu Scania, ca furnizor de motoare diesel și sisteme de reducere catalitică selectivă pentru ambarcațiunile noastre”, spune Fredrik Liw, superintendentul tehnic al Blidösundsbolaget. „În 2018, feribotul nostru M/S Rex a fost echipat cu un motor electric hibrid Scania, iar acest lucru a fost un succes.”

„Așadar, acum 18 luni, când a venit momentul potrivit pentru a lua în considerare electrificarea completă, am rugat Scania să colaboreze cu noi la montarea unui vehicul electric, astfel încât să-l putem testa în condiții reale de lucru.”

De asemenea, este util faptul că motorul electric cântărește doar 400 de kilograme, mai puțin de o treime din greutatea unui motor diesel echivalent, având o amprentă mult mai mică. Cele patru trepte de viteză asigură o potrivire perfectă a elicelor, iar instalarea dublă permite elicele în sens invers pentru eficiență, fără transmisii marine grele.

Feriboturile Candela protejează insulele imaculate din Thailanda

Funcționează zilnic și în mod fiabil de la solstițiul de vară

Deși i s-a stabilit o dată țintă ambițioasă de lansare până joia dinaintea solstițiului de vară, pe 21 iunie, pentru a se califica pentru orarul de vară, Scania a lucrat non-stop din februarie până în iunie cu Blidösundsbolaget, astfel încât M/S Silverö electrificat să fie gata.

„De atunci, folosim zilnic feribotul fără probleme majore și suntem foarte mulțumiți de performanța sa”, spune Liw. „Este un păianjen în centrul pânzei de la baza Vaxholm și face scurte excursii către insulele din apropiere. Multe alte ambarcațiuni depind de el pentru schimbări, așa că Silverö merge de la și către insulele apropiate de Vaxholm.”

De fapt, principala provocare de atunci încoace nu a fost operarea, ci infrastructura de încărcare pentru bateriile care alimentează nava, ceea ce a dus la soluții temporare pentru câteva săptămâni.

Partenerul electric al Blidösundsbolaget, Marinelektro, a stabilit ulterior o soluție de încărcare permanentă lângă punctul de acostare al feribotului. Acolo se pot stoca până la 450 KW de energie, iar nava, care are o capacitate de 780 kilowați-oră, poate fi încărcată cu câte 400 KW simultan. Încărcarea are loc noaptea sau în timpul pauzelor din programul zilnic al feribotului.

Scania: Blidösundsbolaget, partenerul perfect pentru testarea motorului nostru electric

Pentru Scania, M/S Silverö reprezintă o oportunitate ideală de a efectua un test pe termen lung al noii camioane electrice, care nu va fi comercializată pentru aplicații marine până când Blidösundsbolaget nu își va finaliza faza pilot exclusivă de doi ani.

„Cred că am găsit locul perfect pentru a trece la tehnologia electrică, împreună cu o companie care a fost un partener pe termen lung pentru noi, cu care am realizat deja o serie de teste pilot”, spune Torben Dabrowski, Global Key Account Manager (Marine) la Scania, care a călătorit personal cu feribotul și remarcă „senzația ciudată, dar plăcută, de a fi pe un feribot liniștit, fără zgomotul și tremurul obișnuite”.

El adaugă: „Este ușor să lucrezi cu acest client. Nu există stres și împărtășesc viziunea noastră de a demonstra că propulsia electrică poate funcționa în feriboturile de pasageri.”

„Scania și Blidösundsbolaget duc transportul cu feribotul la următorul nivel de posibilități cu emisii zero. Demonstrăm că se poate .”

Fredrik Liw consideră că existența unui concept fără emisii, testat și testat, până la data la care urmează să fie reînnoite următoarele contracte de feribot pentru regiunea Stockholm, în aprilie 2028, va fi de mare folos pentru Blidösundsbolaget. El laudă colaborarea dintre compania de feriboturi și partenerii de proiect Marinelektro, Teqc și Marinbolaget, precum și cooperarea continuă cu Scania.

„Dimensiunea, expertiza și scalabilitatea Scania ne oferă avantaje de cost în comparație cu furnizorii de nișă din domeniul maritim”, spune el. „Sperăm ca energia electrică să devină o soluție pe termen lung pentru aplicațiile marine – și până acum, se pare că așa va fi.”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Black Jack 100
La ziSailing

Rolex Middle Race 2025: Black Jack 100 a trecut prima linia de sosire

Black Jack 100, condus de Remon Vos și Tristan Le Brun, a...

DS 525 Cruising Catamaran
Ambarcațiuni ElectriceAventurăDesignSailing

Avanpremieră: Delos Explorer 53, yahctul conceput pentru Youtuberi

Anunțat la sfârșit de martie 2024, Delos 2.0 a fost ținut secret...

Sea Beyond
EsențialLifestyleNews

Sea Beyond la Prada Rong Zhai: Grupul Prada aduce cunoașterea oceanului la Shanghai

În octombrie anul acesta, Prada Group și-a transformat reperul cultural Prada Rong...