Home Ambarcațiuni Electrice Premiile Gussies Electric Boat – Câștigătorii din 2025
Ambarcațiuni ElectriceDesignLa ziNews

Premiile Gussies Electric Boat – Câștigătorii din 2025

Ambarcațiuni electrice

CROOZE EZ 28
CROOZE EZ 28

Cel mai cunoscut website dedicat ambarcațiunilor cu propulsie electrică  plugboats.com a anunțat azi câștigătorii premiilor Gussies Electric Boat 2025, un concurs pentru care au votat peste 5000 membri ai respectivului site, dar și un juriu internațional format din 35 de experți în bărci electrice. Acestea sunt bărcile care au ocupat primul loc în categoriile respective, ca fiind cele mai bune reprezentante ale „excelenței în domeniul bărcilor electrice și al navigației”.

Votul a fost ponderat în proporție de 75% pentru juriu și 25% pentru public. În multe categorii, competiția a fost incredibil de strânsă, atât de mult încât, în două categorii, după ce toate voturile au fost adunate și ponderate, doar câteva puncte au separat locurile de la primul la al patrulea. În aceste cazuri, ambele bărci au fost declarate câștigătoare.

Premiile Gussies Electric Boat

Premiile poartă numele lui Gustave Trouvé, inventatorul francez care a decis că cea mai bună modalitate de a lucra la motorul electric care propulsa prototipul său de barcă „Le Téléphone” pe Sena în 1874 era să conceapă o unitate detașabilă, astfel încât să poată lucra la motor în atelierul său de acasă. Așa s-a născut motorul outboard.

Gustave a inventat motorul exterior pentru a nu mai fi nevoit să ducă barca înapoi la atelierul său pentru a o repara. El și-a numit prototipul de 16 picioare Le Téléphone.
Gustave a inventat motorul exterior pentru a nu mai fi nevoit să ducă barca înapoi la atelierul său pentru a o repara. El și-a numit prototipul de 16 picioare Le Téléphone.

Acum, în 2025, peste 120 de bărci din 25 de țări și de pe toate continentele, cu excepția Antarcticii, s-au înscris la „The Gussies” și îi duc mai departe moștenirea. Felicitări nu doar câștigătorilor, ci și tuturor proiectanților, constructorilor, tehnicienilor și tuturor celor implicați în realizarea acestor bărci și în promovarea propulsiei electrice peste tot. Viitorul pare într-adevăr foarte luminos.

Câștigătorii premiilor Gussies 2025

Bărci electrice de producție: până la 8 m / 26 ft
Helios Omega 7.2
Helios Marine, Bulgaria

Helios Omega 7.2
Helios Omega 7.2

Helios Omega 7,2 m este o barcă electrică deschisă pentru croaziere de o zi, cu două configurații de motor – 25 kW și 50 kW. Omega este alimentată de un sistem de baterii LFP marine construite intern, cu o capacitate care poate fi ajustată – variind de la 18 kWh până la 54 kWh.

Omega are un acoperiș solar cu o putere de 1,55 kWp și poate atinge o viteză maximă de 20 de noduri. Ceea ce este special la Omega este faptul că este complet digital – puteți controla și monitoriza cu ușurință performanța bărcii dvs. cu Helios Marine Link – modulul proprietar Helios care vă oferă control complet la bord și în afara bordului asupra sistemelor și puterii bărcii dvs.

Helios Marine

Concept/În dezvoltare  – Bărci electrice: până la 8 m / 26 ft

Alukin OceanAir 8
Alukin Boats, Suedia | Pascal Technologies, Norvegia

Alukin OceanAir 8
Alukin OceanAir 8

Alukin Ocean Air 8 a fost dezvoltat în colaborare între marca Alukin a grupului Nimbus și companiile norvegiene Pascal Technologies și Evoy.

Coca se bazează pe tehnologia AirHull de eficiență energetică a Pascal, în care aerul este pompat sub coca bărcii pentru a reduce rezistența la apă, ceea ce duce la o reducere cu până la 50% a energiei utilizate pentru propulsie și la o creștere a autonomiei bărcii cu 50-100% în comparație cu o cocă tradițională.

Prin utilizarea aluminiului pentru carena și suprastructura Ocean Air 8, barca este 100% reciclabilă, ceea ce reduce și mai mult impactul asupra mediului.

Alukin

NERO 645 Voltara
Nero Yachts, Germania

NERO 645 Voltara
NERO 645 Voltara

NERO 645 Voltara stabilește noi standarde în designul yachturilor. Depășind convențiile tradiționale din domeniul navigației, acesta prezintă un aspect perfect, care redefinește proporțiile și dimensiunile.

Fiecare detaliu este rezultatul unei inginerii sofisticate, care conferă modelului 645 Voltara eleganța sa unică. Fiecare NERO 645 este echipat cu un sistem avansat de propulsie electrică, puternic și ecologic.

Această combinație de tehnologie de ultimă generație și materiale de înaltă calitate face din NERO 645 Voltara o alegere excelentă pentru iubitorii de ambarcațiuni exigenți, întruchipând angajamentul față de cea mai înaltă calitate și inovație tehnologică și oferind proprietarilor caracteristici speciale de design și accesorii.

Nero Yachts

Bărci electrice de producție: peste 8 m / 26 ft- Egalitate

Frauscher x Porsche Fantom 850
Șantierul naval Frauscher, Austria | Porsche AG, Germania

Frauscher x Porsche Fantom 850
Frauscher x Porsche Fantom 850

Șantierul naval Frauscher și Porsche au dezvoltat împreună o barcă sportivă complet electrică: Frauscher x Porsche 850 Fantom. Echipată cu tehnologia Porsche, barca oferă performanțe de conducere excepționale și utilizează componente de la noul Porsche Macan electric. Dispune de patru moduri de conducere, inclusiv „Docking” și „Sport Plus”, optimizate pentru diferite situații de conducere.

Designul provine de la Studio F. A. Porsche, reflectându-se în postul de comandă elegant și în materialele de înaltă calitate. În plus, tehnologia de 800 de volți a bărcii permite încărcarea rapidă, oferind o putere eficientă și asigurând o navigare lină și confortabilă pe apă.

Frauscher x Porsche

Milliken M1.0
Millikan Boats, France

Milliken M1.0
Milliken M1.0

M.10 este un catamaran inovator de 10 m, alimentat cu energie solară, care oferă confort pentru 6 persoane, vizibilitate la 360 de grade datorită acoperișului solar și respect total pentru mediul marin. Acesta combină silențiozitatea, absența vibrațiilor și libertatea fără constrângerile motoarelor cu ardere internă.

M.10 oferă spații primitoare, luminoase și adaptabile, potrivite atât pentru ieșiri în familie, cât și pentru activități profesionale sau turistice. Silențios, economic și ușor de manevrat, face marea accesibilă tuturor, fără a compromite siguranța sau plăcerea. Datorită acoperișului solar inteligent și motoarelor electrice ultra-eficiente, M.10 maximizează autonomia, reducând în același timp impactul asupra mediului.

Milliken Boats

Concept/În dezvoltare Bărci electrice: peste 8 m / 26 ft

CROOZE EZ 28
Crooze Yachts, Bulgaria

CROOZE EZ 28
CROOZE EZ 28

Gata să revoluționeze navigația electrică, CROOZE EZ 28 a fost unul dintre principalii pretendenți la premiile Gussies Awards. Această ambarcațiune complet personalizabilă se mândrește cu un design atemporal, elegant și actual.

Este perfectă pentru șase scenarii distincte în aer liber și oferă o versatilitate de neegalat. Un sistem sofisticat de infotainment și un sunet premium asigură petrecerea unui timp liber de calitate, în timp ce aplicația intuitivă pentru telefon oferă conectivitate și control 24/7.

Funcții precum gestionarea autonomiei, starea bateriei în timp real și actualizările software over-the-air asigură performanțe optime și previn perioadele de nefuncționare. EZ 28 nu este doar o barcă; este o experiență electrică personalizată și inovatoare pentru a crea amintiri de neuitat pe apă.

Crooze Yachts

Bărci electrice cu vele

MODX-70
MODX Catamarans, Franța

MODX-70
MODX-70

Fructul a zece ani de cercetări, seria MODX 70 reprezintă un angajament față de navigația responsabilă și inovatoare. Cu sistemul său revoluționar de propulsie eoliană Aeroforce (aripă 100% retractabilă și automatizată), echipamente ecologice și autonomie totală, acest catamaran de 70 de picioare combină designul, performanța și durabilitatea.

Fiecare detaliu este conceput pentru a minimiza impactul asupra oceanului, oferind în același timp un confort și o funcționalitate excepționale. Designul interior este, de asemenea, complet personalizabil, reflectând o abordare modernă și de înaltă calitate a navigației.

MODX Catamarans

Ambarcațiuni personale electrice

Taiga Orca
Taiga Motors, Canada

Taiga Orca
Taiga Orca

Taiga Orca a fost proiectată și construită de la zero pentru a oferi cea mai palpitantă experiență pe apă. O unitate de tracțiune 100% electrică, cu baterie și comenzi – toate dezvoltate intern de Taiga – combină puterea cu durabilitatea, pentru o modalitate complet nouă de a te bucura de o zi pe apă. Putere de până la 160 kW, cu o autonomie estimată de 2 ore și încărcare în mai puțin de o oră cu Level 3. Dotat cu Taiga OS, tehnologia LTE, Bluetooth® și Wi-Fi de vârf din industrie, cu geofencing, regulatoare de viteză personalizabile și actualizări regulate over-the-air (OTA).

Taiga Motors

Bărci electrice modernizate / personalizate / DIY (retrofit)

1928 Herreshoff Launch
Nova Luxe Yachts, SUA

1928 Herreshoff Launch
1928 Herreshoff Launch

Această ambarcațiune a fost construită inițial în 1928, la sfârșitul carierei legendare a lui Nathanial Herreshoff, pentru a însoți „Enterprise” la Cupa Americii din 1930. Proiectată inițial pentru un motor cu aburi, echipată ulterior cu un motor pe benzină de 12 CP, Nova Luxe Yachts a fost contractată pentru refacerea sistemului electric.

A fost instalat un motor interior WaterWorld de 4 kW și o singură baterie de 6,8 kWh, bateria de 12 V fiind înlocuită cu un transformator reductor. Estetica bărcii era extrem de importantă, iar afișajul modern a fost ascuns în spatele mahonului, iar accelerația a fost modificată pentru a se potrivi cu estetica originală.

Nova Luxe Yachts

Bărci de lucru electrice

Electra 2800 SX
Șantierul naval Sanmar, Turcia | Robert Allan, Canada

Electra 2800 SX
Electra 2800 SX

Saluată drept „remorcherul viitorului”, seria revoluționară de remorchere portuare ElectRA cu propulsie electrică este prima dintr-o nouă generație de remorchere fără emisii de la Sanmar Shipyards, care vor avea un impact major asupra reducerii emisiilor în orice port aglomerat în care vor opera.

Remorcherele ElectRA, disponibile într-o gamă variată de dimensiuni (19-28 m) și puteri (40-85 TBP), sunt rezultatul colaborării continue dintre Sanmar, Robert Allan Ltd și Corvus Energy pentru construirea de remorchere cu emisii reduse sau zero, care utilizează combustibili alternativi și tehnologii inovatoare pentru a proteja mediul și a construi o industrie durabilă a remorcherelor și remorcării.

Sanmar

Nave comerciale electrice pentru transportul de pasageri: în exploatare

Candela P-12
Candela, Suedia

Candela P-12
Candela P-12

Candela P-12 Shuttle deservește prima rută de feribot electric cu aripi portante din lume, în Stockholm, Suedia. Consumând cu 80% mai puțină energie decât o navă fără aripi portante, are o autonomie de 40 de mile marine cu o viteză de croazieră de 25 de noduri și își poate reîncărca bateria în mai puțin de o oră folosind un încărcător rapid standard de curent continuu.

Deoarece nu produce aproape deloc valuri, nu trebuie să încetinească în zonele fără valuri și își încheie cursa în mai puțin de jumătate din timp. Combinând costuri de operare reduse cu un impact minim asupra mediului, este mai bun pentru planetă, pasageri și profitabilitatea operatorului.

Candela

Nave comerciale electrice pentru transportul de pasageri: în curs de dezvoltare

AT1 EVM200
EV Maritime, Noua Zeelandă

AT1 EVM200
EV Maritime
AT1 EVM200
EV Maritime

AT1 este primul dintre cele două EVM200 complet electrice, din fibră de carbon, cu o capacitate de 200 de pasageri, destinate Auckland Transport. AT1 a fost lansat în iunie 2025, atingând 30,4 noduri în timpul testelor pe mare. Este destinat să fie un membru harnic al unei flote aglomerate, urmărind să aducă operațiuni decarbonizate pe rutele de feriboturi de navetă, la viteze de tranzit de până la 25 de noduri, cu o autonomie de peste 20 de mile marine cu o singură încărcare. Este proiectat pentru încărcare rapidă la doc în timp ce se încarcă și se descarcă pasagerii, cu capacitatea de a accepta 2 prize MCS pentru o rată de încărcare combinată de până la 2.200 kW.

EV Maritime

Sursa: plugboats.com

 

de
Adrian Dragan

https://adriandragan.ro/

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

EsențialLa ziLifestyleNews

MSC Cruises preia SLAM – ce înseamnă această achiziție pentru industria yacht & lifestyle

Achiziție surprinzătoare în universul nautic și al lifestyle-ului premium: MSC Cruises, gigantul...

maritim
DesignEsențialÎn acțiuneLa ziNews

Reinventarea pânzelor: Viitorul transportului maritim cu emisii reduse de carbon

Când majoritatea oamenilor se gândesc la nave cu pânze, se gândesc la...

submarin
EsențialÎn acțiuneLa ziNews

Lansarea primei circumnavigații globale cu submarin robotic autonom

Un submarin robotic este pregătit să pornească într-o lungă călătorie pentru a...