Redacția revistei YachtExpert urează tuturor marinarilor, pasionaților de navigație și cititorilor săi Sărbători fericiete și un an 2026 minunat și plin de realizări nautice. Anunțăm cu această ocazie și lansarea pe piață a ediției YachtExpert 63.
Editorial: Este China amenințare sau un colac de salvare pentru industria de yachting?
Indubitabil, la fel ca și în sectoarele auto, IT, AI și alte sectoare ale economiei, industria de navigație chineză se dezvoltă și vine cu noi provocări.
Piața chineză a yachturilor de agrement este într-o creștere accelerată. Conform estimărilor, până în 2031 acest sector se va extinde semnificativ. Acesta va fi influențat de progresele tehnologice și de schimbările în preferințele consumatorilor, care vor alimenta inovarea și vor stimula cererea. Un mediu de reglementare mai favorabil și o mai mare conștientizare a importanței economice a yachting-ului vor contribui și mai mult la creșterea acestei industrii.
Din punct de vedere geografic, China oferă numeroase oportunități pentru navigație. Litoralul Chinei se întinde pe o lungime de 18 000 km și se află în principal în estul și sud-estul țării, o zonă care beneficiază și de resurse naturale precum râuri, lacuri și alte căi navigabile interioare. În plus, cele mai dezvoltate economii provinciale, inclusiv cele legate de zonele Jiangsu, Shandong, Zhejiang și Fujian, se află în zona de coastă. Creșterea cererii de yacht-uri și ambarcațiuni cu motor în China este legată de creșterea populației urbane. În orașe, cererea de ambarcațiuni de agrement este mai puternică. Având un număr mare de consumatori potențiali, piața chineză a a yacht-urilor este considerată atractivă pentru companiile străine.
În ultimele decenii, numărul producătorilor, agenților de vânzare, clienților, cluburilor private și târgurilor comerciale a crescut. Industria chineză a producției de ambarcațiuni de agrement și utilitare va atinge 15,1 miliarde USD până în 2027, reprezentând 17,8% din piața mondială și înregistrând o creștere anuală compusă de 3,9% între 2020 și 2027.
Revoluția digitală care are loc în toate sectoarele alimentează cererea de soluții pentru yacht-uri pe care se integrează platforme digitale concepute pentru a îmbunătăți eficiența.
Achizițiile oferă companiilor chineze acces la noi tehnologii, proprietate intelectuală și talente, facilitând inovarea și anticiparea tendințelor. De asemenea, ele permit companiilor să pătrundă pe o piață nouă și să-și consolideze prezența pe cele existente, crescând veniturile și poziționându-se pentru succesul pe termen lung pe piața yacht-urilor de lux din China.
Există optimism în ceea ce privește evoluția pieței chineze a yachturilor, dar rămâne o problemă de rezolvat, care se referă la lipsa profesioniștilor locali. Adesea, în fiecare sector legat de industria nautică, de la proiectare la brokeraj, este dificil să găsești profesioniști chinezi de înalt nivel.
YachtExpert 63: SUMAR
Actualitate: Lursen Project Cosmos – un superyacht cu pilă de combustie; Sunet imersiv la bord; Noutățile Yamaha Marine 2026

Racing: 100 de ani Rolex Fastnet

Sailing: Velierele anului 2026 – O trecere în revistă a principalelor nominalizări pentru „European Yacht of The Year 2026” – Câștigătorii vor fi aflați la Boot 2026
Boating: Crooze EZ 28 devine realitate. O premieră dar și o supriză de la sud de Dunăre. Prima barcă 100% electrică produsă în Bulgaria pentru nevigație costieră a devenit realitate/

Superyacht: Ghost – yachtul care zboară și noutăție așteptate în 2026

Pentru „Profil de yachtman”, Adrian panait a stat de vorbă cu un fosdt Comandant de Navă – Radu Daniel Ștefan
Pentru rubrica „Mașina Navigatorului” am aes să prezentăm două npi provocări din China de la Jaecoo și Omoda, construite pentru piața europeană și testate de YachtExpert până la Crama Serve.
Pentru alte subiecte interesante vă invităm să citiți revista YachtExpert nr.63







Comentați?