Aproape șase luni am așteptat startul sezonului competițional de yachting pentru veliere mari. Deja o tradiție, Regatta Seanergya a deschis și ediția 2025 a Cupei României Offshore. 34 de veliere s-au întrecut pentru laurii victoriei.
Ca de obicei Seanergya Regatta, organizată de clubul sportiv omonim a deschis balul. Cele 34 de veliere prezente la start, au fost împărțite în patru clase: A1 și A2 pentru racere și performance cruisere, respectiv B1 și B2 pentru cruisere, plus clasa Sportboat.

Ajunsă la cea de-a cincea ediție Seanergya Regatta 2025 este una dintre cele mai prestigioase competiții offshore din România. Regata aduce împreună la inceputul sezonului de yachting din Romania cei mai pasionați navigatori din țară, dar și concurenți sau oficiali din strainătate.
Cupa României Offshore 2024- Seanergya Regatta – etapa 1
Fiind prima etapă din cele cinci ale Cupei Romaniei Offshore echipajele urmăresc un start perfect, așa că ambiția, adrenalina și competitivitatea au fost la ordinea zilei la Mangalia.
În cele două zile de concurs au fost programate o cursă de tip coastal pe distanța de aproximativ 8 mile pe traseul Mangalia – Costinești și retur, respectiv trei curse inshore in rada Portului Mangalia.
După epavă…liniște
În condiții de vânt slab pe mediu, organizatorul a decis ca prima zi de concurs să fie dedicată cursei de tip „coastal”, practic o cursă unde primează și navigația și nu doar îndemânarea echipajului sau performanțele bărcii.
Inițial, pentru că vântul se anunța slab la ședința cu skipperii se discutase o posibilă scurtare a traseului. În final, nu au fost operate schimbări, vântul inițial favorabil ca direcție și forță trimițând bărcile direct spre Costinești, întoarcerea fiind programată în dreptul epavei la aproximativ 1 mila nautică spre larg.

Dar o cădere totală a vântului a făcut ca aproape întreaga flotilă să rămână imobilizată pe apă, mai bine de două ore. Asta a făcut ca până la expirarea timpului, doar velierelle Clasei A1, două veliere de la A2 și unul singur de la B1 să poată trece linia de sosire până la expirarea timpului limită. A fost o cursă unde a primat îndemânarea, pregătirea echipajelor, tactica, dar și răbdarea.
Trei curse rapide
Ziua a doua s-a desfășurat însă în condiții de vreme aproape ideale, cu vânt mediu spre tare, ce a atins și 20 de noduri la rafală, dar pe direcția vest – est ceea ce a făcut ca marea să fie lipsită aproape de tot de val.
În aceste condiții, au fost programate și s-au desfășurat în bune condiții toate cele trei curse inshore pe un traseu de 1,2 mile, acesta fiind parcurs de două ori de către velierele claselor A1 și A2, respectiv odată de către celelalte.
La finalul celor două zile de concurs, cea mai rapidă ambarcațiune a fost LionStory (Swan 42) condusă de Valentin Oeru – care a și câștigat de altfel Clasa A1. Aceasta a fost urmată pe podium de MyWay (Rodman 42) condusă de Ciprian Onose și Quebramar (JV42) condusă de Iulia Fulicea.
Clasa A2 a fost câștigată de velierul Hope (Italia 998) condus de Mihnea Sandu, urmat pe podium de Ops (First 35) condus de Florin Olteanu și Elixirium (Elan 340) condus de Ionuț Stan.
Cel mai rapid cruiser a fost Ostwind (Bavaria 45) condus de Andrei Nicolescu la B1, în timp ce categoria B2 a fost câștigată de Baby One (Bavaria 38) condusă de Florina Popa.

Clasa Sportboat a fost câștigată de Cosa Nostra (Grand Surprise) condusă de Adrian Petcu.
Următoarea etapă, care va găzdui și festivitatea de premiere pentru etapa 1, Friendship Regatta și va fi organizată în comun cu Bulgaria între 13-15 iunie pe traseul Mangalia-Varna și va programa cursele inshore la Varna.
Comentați?