Producătorul suedez de bărci electrice Candela furnizează zece nave electrice cu hidrofoil Candela P-12 operatorului din Maldive Ego Shuttle. Primele bărci P-12 sunt programate să intre în serviciu în 2026, conectând Malé cu insulele din jur.
În fiecare Candela P-12, până la 30 de pasageri vor călători de la Aeroportul Internațional Malé la atolii din apropiere. Nava electrică folosește tehnologia hidrofoil, care ridică carena la un metru deasupra suprafeței apei folosind folii asemănătoare aripilor. Acest lucru permite o viteză de croazieră de 25 de noduri (46 km/h). Potrivit lui Candela, eliminarea rezistenței la apă reduce consumul de energie cu 80%, extinzând semnificativ autonomia navei la o singură încărcare a bateriei.
Un P-12 operează deja în transportul public în Stockholm. O altă navă identică intră în serviciu în Statele Unite, în special pe Lacul Tahoe. Comenzi recente pentru zece și unsprezece unități P-12 au venit și de la Thailanda și India.
“Până acum, nu au existat opțiuni reale de electrificare a transportului pe apă, deoarece corpurile convenționale sunt pur și simplu prea ineficiente pentru a funcționa cu bateria. Cu Candela P-12, avem în sfârșit o navă cu raza de acțiune și viteză pentru a înlocui bărcile cu combustibili fosili —, minimizând în același timp impactul asupra acestui mediu unic, a declarat Shabir Walji, CEO al Ego Shuttle.
El a adăugat că este mândru să aducă această inovație de prim rang mondial în Maldive, susținând politica ambițioasă a guvernului în domeniul climei și angajamentul său de a atinge neutralitatea climatică până în 2030. Potrivit lui Walji, Maldive a fost mult timp o voce globală în lupta împotriva schimbărilor climatice.


Comentați?