7 yachturi ecologice ce vor schimba viitorul navigației. Ambarcațiunile pur electrice sau velierele alimentate cu hidrogen par să fie subiecte de SF. Însă le veți vedea pe apă mai rapid decât credeți.
7 yachturi ecologice ce vor schimba viitorul navigației
Yachtingul și sustenabilitatea pot părea un paradox, dar vedem constant că lumea marină îmbrățișează schimbările ecologice.
Brabus Marine a prezentat noul Shadow 1200 Cross Top Black Ops Signature Edition
Și există un număr tot mai mare de moduri de a naviga cu o amprentă de carbon mai mică. De la hibrizi electric-diesel până la catamarane cu zero emisii de carbon, alimentate cu surse alternative de combustibil, aruncăm o privire mai atentă asupra celor mai noi yachturi eco, către concepte care vor fi pe piață în 2024, dar și la o navă cu vele care a ajutat la declanșarea tendinței de reducere a emisiilor în rândul superyacht-urilor.
Azimut Seadeck
Faptul că cel mai mare constructor de yachturi din lume mizează pe sustenabilitate promite să pună presiune și asupra sutelor de constructori mai mici din întreaga lume.

Iar acest lucru a fost clar încă de la momentul în care s-a vorbit pentru prima dată despre seria de trei modele Azimut Seadeck, în cazul căreia combinația de tehnologii complementare de reducere a emisiilor promite să fie o piatră de hotar majoră pentru yachting.
Azimut le va lansa în următoarele 20 de luni, începând cu Seadeck 6 la începutul lui 2024.
„Acesta este cel mai eficient iaht proiectat vreodată de Azimut”, a declarat Federico Lantero, șeful departamentului de design de produs la Azimut/Benetti, la evenimentul de anunțare a seriei. „Am identificat cele mai recente tehnologii de-a lungul anilor, așa că am stat împreună și am spus să ridicăm ștacheta încă o dată. Să împingem aceste tehnologii până la limită. A fost ca și cum ai asambla un puzzle mare.”
Șantierul naval italian promite o eficiență peste medie la o gamă largă de viteze: estimările oficiale prevăd o reducere a emisiilor cu 40%, datorită sistemelor hibride diesel-electrice Seadeck, suprastructurii ușoare din fibră de carbon, panourilor solare și altor soluții de absorbție a energiei. .
Designerul din Monaco Alberto Mancini, care a desenat exteriorul, a făcut echipă cu alți designeri italieni, Matteo Thun și Antonio Rodriguez, care au au avut în grijă interiorul elegant.
Thun și Rodriquez au infuzat interiorul cu cele mai noi materiale durabile, inclusiv pluta, pe care o descriu drept „cea mai bună alternativă la tec”.
Alva Yachts Ocean Eco 90 H2
În ultimii câțiva ani, constructorul german Alva Yachts a captat toate privirile cu catamaranele sale solare inovatoare. Dar acum este decis să-și depășească limitele cu ceea ce numește „primul superyacht catamaran cu emisii zero care rulează fără combustibili fosili”.

Ocean Eco 90 H2 este o versiune specială de 90 de picioare a seriei Ocean Eco 90, modelul emblematic al șantierului naval. Vine în două versiuni: full electric și hibrid diesel-electric.
Noul model este prima încercare a companiei de a folosi drept combustibil hidrogenul. Și, mai mult, nu vorbim doar despre un proiect al companiei, ci de o comandă fermă depusă de un actual propritar al unei ambarcațiuni produse de germani.
Vise plutitoare expuse la Festivalul de Yachting de la Cannes
Este alimentat doar de surse durabile, inclusiv soare, vânt, energie electrică și celule de combustibil cu hidrogen. Celulele solare dezvoltate de către companie generează până la 40 kWp de putere, în timp ce motoarele twin electrice de performanță oferă putere ajutate și cu ajutorul sistemului de propulsie eoliană Ayro Oceanwings.
Oceanco „Black Pearl”
Cel mai mare superyacht de navigație din lume, Black Pearl , este și cea mai durabilă barcă pe apă. Energia este economisită permanent la bordul ambarcațiunii de 350 de picioare, de la sistemul HVAC până la cele trei catarge din fibră de carbon, ori de la pânzele DynaRig negre uimitoare la suprastructura din aluminiu, elemente care se combină pentru a face yachtul Oceanco ușor și eficient.

Elicele cu pas controlabil furnizează puterea de reîncărcare printr-o pereche de generatoare care asigură suficientă putere pentru a susține sarcina aflată la bord.
Echipat cu baterii și un sistem de recuperare a căldurii reziduale, gigayacht-ul este capabil să navigheze peste Atlantic folosind doar energie regenerabilă.
Sunreef 80 Eco Marie-Joseph
Campionul de Formula 1 Fernando Alonso s-a bucurat atât de mult de experiența petrecută la bordul unui Sunreef 80 Eco Marie-Joseph vara trecută, încât acum are un Sunreef 60 Eco în construcție.
Boot Düsseldorf 2025: noutățile din sfera superyacht-urilor și alte evenimente
Echipat cu motoare electrice, Marie-Joseph este echipat cu aproape 1.800 de metri pătrați de panouri solare integrate în structurile compozite ale yachtului, incluzând laturile catargului, brațul, suprastructura și carena. Este suficient pentru a genera până la 45,5 kWh, ceea ce lasă zonele de pe punte libere pentru distracția oaspeților.

În plus, nava are și un sistem de hidrogenerare, care recuperează energia din elice, precum și din bateriile de înaltă eficiență.
Steeler 61S electric
Proiectat de Vripack și construit de Steeler, Steeler 61S Electric de 61 de picioare este un trauler electric personalizat, construit pentru un proprietar care-și trăiește viața pe mare.
Termic sau electric – care este propulsia viitorului?
Materialele durabile, cum ar fi oțelul, lemnul, pielea și pardoseala Flexiteek, sunt un semnal clar privind decizia proprietarului de a avea o amprentă de carbon mai ușoară, deși cea mai mare descoperire în materie de sustenabilitate constă în propulsia bărcii și eficiența navigației lente.

Deși echipat să funcționeze cu un generator diesel de 75 kW, Steeler 61S Electric este echipat și cu un motor electric de 90 kW. În adevăratul stil olandez, panourile solare și morile de vânt montate pe acoperiș ajută la alimentarea acumulatorului de 184 kWh.
Newcastle Marine ‘Safira’
Când vine vorba de durabilitate, orice detaliu ajută. Alimentat de unități azipod, care oferă cu 20% mai multă eficiență decât arborii convenționali, Safira de 129 de picioare poate funcționa și cu 15% biodiesel. Barca este echipată cu iluminare LED și o bună izolație, ceea ce permite generatoare mai mici și consum redus de combustibil.

Considerațiile de mediu se extind și la alegerea materialelor, stejarul recuperat, restul de piatră și Esthec – un înlocuitor sintetic pentru tec – fiind utilizate atât pentru dulapuri, cât și pentru podelele exterioare.
Rossinavi ‘No Stress’
Cel mai recent proiect al designerului italian Enrico Gobbi vine sub forma primului yacht hibrid al lui Rossinavi. Livrată de curând, ambarcațiunea sport de 169 de picioare, complet din aluminiu, No Stress , este alimentată de două motoare diesel MTU 16V și două motoare electrice.
În modul electric, sistemul dual de alimentare este gestionat de un sistem de inteligență artificială (AI) care monitorizează consumul de combustibil.

„No Stress” face parte din obiectivul șantierului naval italian de a dezvolta bărci cu tehnologie BluE. Pe lângă o croazieră mai ecologică, includerea AI înseamnă că proprietarii „se pot bucura la maximum de experiența electrică la bord”, a declarat directorul operațiunii Rossinavi, Federico Rossi, într-un comunicat.
Șantierul italian a lansat recent un alt concept hibrid-electric „BluE” numit Infinity , un yacht cu vele cu exterior de Fulvio de Simoni.
Modelul de 138 de picioare are panouri solare care pot fi stocate, astfel încât yachtul să poată naviga în modul complet electric timp de 90% dintr-o zi. De Simoni a desenat și ambarcațiunea Sea Cat a lui Rossinavi, care este în prezent în construcție.
Comentați?