Vă prezentăm Arcona 50, noua navă amiral a flotei Arcona. Acest performance-cruiser marchează o schimbare importantă pentru Arcona Yachts cu o nouă abordare de design și multe caracteristici noi de concepție. Arcona 50 a fost desemnat Yacht-ul European al Anului 2024 în categoria Luxury Performance Cruiser la Boot Düsseldorf și Yacht-ul Anului la Allt För Sjön 2024.

Sarcina echipei de design, formată din Niels Jeppesen & Ariadna Pons, a fost de a dezvolta un yacht de croazieră de performanță de 50 de picioare, clasa performance-cruiser, care poate fi manevrat cu ușurință de doar două persoane, oferind în același timp confort în croaziere și performanțe de navigație, în adevăratul stil Arcona.
Pe urmele expediției „Belgica” din 1897 cu yachtul „Thetys” un Bestevaer 53
Creat pentru a atrage noi clienți, acest velier este avansat în toate aspectele care de design, stabilind un nou standard pentru a satisface cerințele ridicate ale proprietarilor, fie că este vorba de ambiția lor de a merge în croazieră pe Arhipelagul Stockholm sau de a traversa un ocean.
Mergeți mai departe cu ARCONA 50
Arcona 50 este ideal pentru croaziere sigure și confortabile pe distanțe lungi. În premieră pentru Arcona, această nouă navă amiral are două pene de cârmă care oferă mai mult control în apă. O altă premieră pentru Arcona este adăugarea unui garaj pentru dinghy.

Pereții etanși din material compozit separă spațiul de cazare atât de chesonul special pentru depozitarea velelor de la prova, cât și de garajul pentru dinghy.
Tot noi pentru Arcona sunt banchetele din cockpit în formă de L și cele două mese din cockpit, care îmbunătățesc funcționalitatea și permit oaspeților și echipajului să se deplaseze mai ușor în cockpit în timpul marșului sub vele.
Dulap pentru pluta de salvare încastrat în podeaua cockpitului, dulapuri pentru parâme sub bancheteșe laterale în fața timonelor. Chesoane la pupa pentru a ascunde buteliile de gaz și priza de curent.
Navigație reală, în stil propriu
Arcona 50 are timone duble standard, iar organizarea cockpitului și sistemele de manevrare a velelor sunt configurate pentru navigație cu echipaj redus și cu un puternic accent pe ușurința în utilizare.
Are un catarg cu trei crucete, cu echipare discontinuă pentru rod-rigging și cilindri hidraulici dubli pentru backstay cu o stație de pompare centrală. Un catarg din carbon și un ghiu din carbon cu furling sunt disponibile ca upgrade. Există de asemenea un strai opțional pentru a atașa un foc de vreme rea cu sistem rollfurling pentru pasajele oceanice. Există, de asemenea, opțiunea unui bompress pentru utilizarea ușor controlabilă a velelor asimetrice.

Blocatorul central unic al parâmei principale este încastrat sub podeaua cockpitului. Ca upgrade, yachtul este disponibil cu o șină de deplasare a traveller-ului de randă acționat electric, de asemenea încastrat sub podeaua cockpitului.
Alături de winch-uri, există dulapuri dedicate pentru parâme, permițând cockpitului să fie „curat”.
Pentru motorizare s-a optat pentru, un propulsor diesel common rail standard de 80 CP sau opțional de 100 CP completat de o transmisie cu elice pliabilă, menținând vibrațiile și zgomotul la un nivel minim. Sistemele bowthruster retractabile, opționale, vor asigura o manevrabilitate maximă în marșurile înguste.
Eleganță scandinavă și sub punte
Sub punte, eleganța scandinavă minimalistă pătrunde în fiecare detaliu. Interiorul este realizat din mahon Khaya și poate fi actualizat la stejar deschis scandinav. Așa cum se vede la superyachturi, dar nou pentru Arcona, tâmplăria este cu miez pentru a maximiza economia de greutate fără a compromite estetica.
Bucătăria are o mulțime de spații practice de depozitare, un aragaz cu cuptor și o chiuvetă și un frigider de dimensiuni generoase. Dispunerea bucătăriei permite accesul ușor la scaunele salonului în formă de L. Există opțiunea de a alege o configurație alternativă cu scaune în formă de U și un spațiu de lucru suplimentar.

Masa salonului are un scaun suplimentar la tribord care poate fi mutat și blocat în poziție.
Cabina proprietarilor are un pat kingsize, multe spații de depozitare și o baie privată cu un duș separat. Pentru oaspeți, există o baie suplimentară cu o zonă de duș separată. Cele două cabine de la pupa au paturi duble ca standard și pot fi actualizate la o configurație cu câte două paturi.
Multă lumină naturală intră prin ferestrele mari ale carenei și din trapele la culoare, ceea ce creează senzația de spațiu mai mare. Arcona oferă o gamă largă de țesături pentru perne și opțiuni de culoare pentru personalizări.
Calitate suedeză
Ca toate bărcile din flota Arcona, Arcona 50 reflectă calitatea așteptată de la constructorii suedezi de bărci, folosind cele mai bune materiale, tehnici și furnizori de încredere. Carena, puntea și structura internă sunt realizate din GRP Divinycell infuzat în vid, cu zonele strategice importante întărite cu carbon. Aceste ranforsări cu carbon sunt utile atât pentru rezistență, cât și pentru reducerea greutății. Ca toate yachturile Arcona, Arcona 50 are, de asemenea, un cadru de chilă din oțel galvanizat.
Îmbinarea expertizei scandinave în proiectarea yachturilor cu măiestria suedeză în construcția de ambarcațiuni este o combinație interesantă pentru această nouă navă amiral Arcona.
Comentați?