Adrenalină PE USCAT

Navigatorului îi șade bine cu vântul în pupa, cu soarele domol pe frunte și cu liniștea mării. Dar, odată ajuns la țărm, pofta de mare trebuie înăbușită lăsându-şi pletele să-i zburde în vânt. Acesta este unul dintre motivele pentru care navigatorului contemporan i-ar sta bine într-un BMW Seria 2 Cabriolet.

O scurtă incursiune în istoria mărcii BMW ne va scoate la iveală o afinitate a bavarezilor pentru modele decapotabile. E un farmec aparte în „alinierea asta de planete”: marcă premium – ADN sportiv – plafon tăiat şi înlocuit de o foaie de material. Sigur, ultimii ani au condus către o transformare a multor modele cabriolet, care au primit sisteme hard-top complexe, şi care le aruncă mai mult către liga coupe-urilor (atunci când sunt cu plafonul sus) şi le îndepărtează de farmecul unui cabrio tradiţional. BMW a aplicat reţeta în cazul generaţiei precedente a Seriei 3, dar şi la actualul Seria 4. Totuşi, cinstindu-şi tradiţia, a lansat un Seria 2 Cabriolet gătit după reţeta originală. Avem, aşadar, un model destul de compact, cu patru locuri (căci da, chiar şi locurile din spate sunt utilizabile de doi ocupanţi maturi) cu o fişă tehnică interesantă, din care punctăm doar cei 190 CP. Dar tot acolo sesizăm o caracteristică de neimaginat acum ceva timp, motorizarea fiind adăpată cu motorină. S-au dus de mult vremurile în care motoarele cu aprindere prin comprimare intrau doar în serviciul utilajelor agricole, dar încă sunt multe voci care nu concep alăturarea dintre un model sportiv şi un motor diesel. Oricât de pretenţioşi aţi fi, vă spunem cu mâna pe inimă că nu aveţi de ce să vă temeţi. Sigur, un motor pe benzină e mult mai rafinat în cazul unui companion de croazieră asfaltată, dar performanţele unui diesel modern şterg repede cu buretele nemulţumirile. E drept că ronţăitul de sub capotă e cam ciudat atunci când parchezi în liniştea marinei, dar de la o anumită viteză în sus e insesizabil.2

Nisip prin păr

Raportat la prezenţa scenică, Seria 2 Cabriolet este o arătare elegantă, mai ales în versiunea dezbrăcată, dar şi cu mantaua de vreme rea are o semnătură fină. Modelul testat era echipat cu linia Luxury, o alegere nu foarte inspirată, mult mai aproape de spiritul aventurier fiind linia Sport sau pachetul M. Aceeaşi nemulţumire aş avea-o şi în ceea ce priveşte interiorul, prea sobru şi mai elegant decât ar fi cazul pentru un model aventurier. În locul ornamentelor ce imită lemnul aş vedea oricând aluminiul, iar volanului standard, dimensionat prea generos, i-aş face un upgrade către un volan M. În rest, o atmosferă tipică BMW, cu o organizare riguroasă a comenzilor şi o calitate a fabricaţiei care promite să respecte blazonul în timp, chiar dacă materialele vor petrece mult timp în bătaia soarelui. Locurile din spate se anulează în momentul montării deflectorului de vânt, foarte util pentru pasagerii din faţă la viteze de peste 100 km/h, când ponderează mult curenţii sâcâitori ce se formează în spatele parbrizului. În cazul versiunii testate de noi nu se poate discuta despre performanţă dinamică în exces, deşi resurse există, cât despre o senzaţie pregnantă de GT. Cu BMW 220d Cabriolet te arunci în drumeţii lungi, pe distanţe considerabile, în care să te bucuri de fiecare secundă petrecută la volan.3

Automobilul are patru moduri de funcţionare presetate: Eco, Comfort, Sport şi Sport+. Dacă primele două sunt prea puţin interesante din perspectiva exploratorului, ultimul (cu recalibrarea modului de răspuns a sistemelor electronice de asistenţă) îi este recomandabil unui navigator abil (a se citi un şofer priceput), aşa că alegerea subsemnatului este Sport, pentru o senzaţie de agilitate sporită. Seria 2 Cabriolet are o ţinută de drum ce face cinste emblemei bicolore, fiind avidă de întâlniri cu drumuri sinuoase, solicitante din perspectiva senzaţiilor. Punctul slab al reţetei BMW este – în cazul de faţă – direcţia, cu o setare ciudăţică. Prea moale chiar şi în modul Sport, nu oferă feedback-ul la care speră un şofer care a mai avut experienţe BMW. În rest, trebuie să fii cârcotaş până peste poate ca să găseşti nodul din papură.De unde bate vântul? Nu sunt multe amintiri din copilărie care să concureze entuziasmul din dimineaţa zilei în care, cu ochii cârpiţi de somn, revedeai marea după un an de pauză. Eu, ca mulţi alţii, desigur, trebuia să mă trezesc cu noaptea în cap, să bat câteva sute de kilometri în maşina burduşită de bagaje, să îndur cu stoicism compania sarsanalelor de pe banchetă, să încerc să dorm de plictiseală, în chinul soarelui care, nebunul, parcă ştia că eterna Dacie nu cunoaşte noţiunea de aer condiţionat. Apoi, ca-ntr-o descătuşare perfectă, ajungeai undeva înainte de ora prânzului în faţa hotelului şi prima destinaţie era plaja, unde te duceai să-i faci cu mâna mării. Ei, senzaţia e cu atât mai specială atunci când cobori dintr-un 2 Cabriolet. Poate că mai bine de atât ar fi să te dai jos dintr-un 235i, adică de la umbra unui motor de 3 litri, supraalimentat şi 326 CP. Dar asta doar dacă te crezi pirat. Matelotul se mulţumeşte şi cu 190 CP, pentru că secretul e altul. BMW Seria 2 Cabriolet are un farmec aparte, acela al decapotabilei clasice, care nu-ţi ia ochii doar cu sistemul complicat al hardtop-ului, ci îţi permite să muşti din soare într-un mod special.4

Adaugati comentariu