Conceptul Lexus prinde viață

Lexus

Acum câțiva ani, Toyota Marine Department l-a invitat pe președintele TMC, Akio Toyoda, să petreacă câteva zile pe apă, conducând noua gamă Ponam de yachturi premium. Cu o bogată experiență de pilotaj, domnul Akio Toyoda a fost inspirat de puterea propulsoarelor diesel și de stabilitatea și manevrabilitatea cocii, și din postura de Chief Branding Officer al Lexus International, a apreciat că o ambarcațiune de performanță poate complementa stilul de viață Lexus.

Pe 12 ianuarie 2017, Lexus a dezvăluit rezultatele acestui proiect, un prototip funcțional pentru Lexus Sport Yacht, pe insula Di Lido din golful Biscayne, din Miami Beach, Florida. Un exemplar de 12,8 metri lungime (42 ft) stilizat de Toyota Marine Department și construit de Marquis Yachts în Wisconsin, SUA. Cele două motoare V8 pe benzină ale ambarcațiunii, care provin de la Lexus LC 500, produc un total de 950 CP și permit atingerea unei viteze maxime de aproape 80 km/h. Cel de la cârmă poate activa opțiunea ”turbo-boost”, un sistem care crește plaja de turație a motoarelor cu 1.000 rotații/minut peste limita de turație maximă normală, yachtul depășind limita amintită pe o perioadă scurtă de timp.

Coca este construită integral din plastic ranfosat cu fibră de carbon. Un ecran tactil cu diagonala de 7 inch este montat în centrul volanului/timonei, prin intermediul său căpitanul ambarcațiunii având control asupra sistemului de navigație și a celui de entertainment.Pentru a nu afecta silueta navei, accesul către zona din față se face prin interiorul ambarcațiunii.

Conceptul Lexus Sports Yacht a fost recompensat cu o mulțime de premii internaționale (ultimul, la Yokohama International Boat Show, eveniment derulat în luna martie a acestui an). Succesul înregistrat, dar și strategia companiei, de a se poziționa ca o marcă de lux nu doar în domeniul auto, au făcut ca Toioda să ia decizia ca acest exercițiu de stil să constituie punctual de plecare pentru o versiune de producție care ar urma să fie comercializată începând cu a doua jumătate a lui 2019, iar în Japonia un an mai târziu. Bloomberg scrie însă că an formatul dedicate comercializării, ambarcațiunea va avea dimensiuni mai mari decât conceptul, lungimea sa fiind de 65 de picioare (20 de metri) față de 42 și va putea acomoda până la 15 persoane, excluzând echipajul. Lexus urmează să colaboreze cu cu Marquis-Larson, iar prețul de vânzare al unui exemplar este estimat la circa 3 milioane de euro.

Adaugati comentariu