Jeanneau Yachts 55 este Best Boat of The Year 2024

Jeanneau Yachts 55 este Best Boat of The Year 2024. De peste 25 de ani competiția Boat of The Year organizată de publicația Cruising World decernează titlul Best Boat of The Year. Câștigătorul ediției 2024 a Best Overall Boat of The Year este Jeanneau Yachts 55, constructorul francez fiind astfel recompensat pentru modul său vizionar de abordare a noilor tendințe.

Lista scurtă a finalistelor

19 veliere, monohull și catamaran, au intrat pe lista scurtă a nominalizărilor pentru Boat of The Year, modelele fiind ulterior împărțite și jurizate în șapte categorii.

Nominalizările pentru Boat of The Year 2024

Testul final a avut loc la final de octombrie la Annapolis, Maryland, locație considerată „capitala sailingului pentru Statele Unite” și asta din mai multe considerente: abundența de yacht-uri, mulțimea de râuri și lacuri navigabile din zonă, numărul mare de marine și șantiere navale, numeroasele competiții locale și bineînțeles evenimentul anual Annapolis Sailboat Show, cel mai mare târg nautic al SUA – pe apă.

 

Ca în fiecare an, juriul a profitat de prezența ambarcațiunilor la show, pentru a efectua și testele pe apă (atât pe vând cât și la acostari) în pitorescul Chesapeake Bay.

Se schimbă jocul

Astfel, după inspecțiile și verificările inițiale la cheu, toate cele 19 ambarcațiuni nominalizate au fost testate și pe apă.

Concluzia publicației americane a fost că industria maritimă continuă să se afle încă într-un proces de recuperare după pandemie, când lanțurile de aprovizionare au fost întrerupte, iar constructorii au amânat procesele de cercetare și dezvoltare pentru noile modele, încercând să facă față și să onoreze cererile de producție pentru ceea ce era deja comandat.

Dar odată cu 2023 lucrurile par să fi intrat în normal, Jeanneau revenind în forță. La rândul său, Hallberg-Rassy, un jucător important al BOTY an de an, a avut nu unul ci două modele nominalizate acum.

Noii veniți, precum Rapido 40 au adăugat un plus de culoare competiției.

Constructorii obișnuiți prezenți în competiție precum Lagoon, Fountaine-Pajot, Hanse, Dufour au revenit și ei cu modele puternice.

Iar pentru prima dată în istoria acestui eveniment, a fost prezent un trio de trimarane, ceea ce a impus crearea sau apariția unei noi categorii în concurs: Performance Trimarans. Toate trei modelele cu cocă triplă au fost concurenți redutabili.

Din punctul de vedere al formei, prețului de plecare și al țării de origine, plaja a fost extrem de variată. Nominalizările au inclus amabracțiuni produse de zece națiuni – China, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Polonia, Slovenia, Africa de Sud, Suedia și Vietnam.

HH44

Flota s-a întins de la modele compacte și mai ieftine (Astus 20.5 Sport – un trimaran de „buzunar” care costă 60.000$) la marele și elgantul Hallberg-Rassy 57 (de 2,9 milioane $) nava amiral a constructorului suedez, dar și cel mai mare și mai scump yacht din competiție.

Tendințe

Competiția a costat în două probe, cu o sesiune la cheu prin care s-au apreciat calitățile constructive, layout-ul și echiparea. A fost urmărit și noul trend, cu opțiunile pentru sisteme de propulsie electrice de 24 și 48 volți, baterii litiu-ion și sistemele avansate de încărcare. Concluzia fiind că și ambarcațiunile devin din ce în ce mai eficiente odată cu explorarea și adoptarea noilor tehnologii.

O altă concluzie asupra tendințelor venit natural, după includerea clasei Sportboat, formată din trimarane și catamarane – o indicație certă a direcției în care se îndreaptă piața – și apariția a patru clase multihull, față de doar trei clase pentru multihull.

Complementar celor șapte câștigători individuali ai claselor, juriul a oferit și un premiu special (Judge’s Special Recognition) uneia dintre cele mai avansate și ambarcațiuni  nominalizate vreodată la BOTY: fascinantul catamaran HH44, ce poate naviga în mai multe moduri atât pe vele cât și la motor.

În final juriul a concluzionat că deși BOTY 2024 nu a avut cea mai mare flotă din ultimii ani, datorită varietății și concurenței strânse a fost una dintre cele mai bune!

Acestea fiind spune să-i dăm Cezarului ce este al Cezarului:

Jeanneau Yachts 55 este Best Boat of The Year 2024

Janneau Yachts 55 este o certitudine pentru noua tendință a pieței, unde există o cerere tot mai mare pentru cruisere peste 55 de picioare, fie că vorbim de proprietari sau firme de charter. Iar dintre majoritatea constructorilor, Janneau chiar se bucură de o lungă istorie și reputație în construcția de veliere ce navighează extrem de bine.

Premiile pe categorii:

Best Midsize Cruiser: Halberg Rassy-40C

Best Full Size Cruiser: Jeanneau Yachts 55 (Best Overall Boat of The Year 2024)

Best Performance Cruiser: Italia 14.98

Best Cruising Catamaran sub 50 picioare: Vision 444

Best Cruising Catamaran peste 50 picioare: Fountaine-Pajot Aurora 51

Best Performance Trimaran: Dragonfly 40

Best Sportboat: Xquisite 30 Sportcat

Premiul Special: HH44

Iată ce au apreciat jurații:

Ceea ce apreciat însă juriul american la noul model Janneau de 55 de picioare – și în final ceea ce i-a și adus râvnitul trofeu – a fost momentul când s-au aflat la bord. Declarațiile fiind cel mai bine rezumate prin sintagma „ceva complet diferit”.

Echipa de design Jeanneau, în colaborare cu arhitectul naval Philippe Briand pentru cocă și cu Andrew Winch pentru designul interior (layout și spețiu pentru locuit) au pornit de la o coală albă de hârtie, creând ceva, deocamdată apreciat ca fiind „unic”.

Președintele juriului Herb McCormick:

„Când am urcat prima dată la bord, am fost destul de confuz. Un spațiu foarte mare la exterior, dar un interior compartimentat. Mi s-a părut incongruent. Dar odată ce am ieșit la vele li am petrecut mai mult timp la bord familiarizându-mă cu barca, totul a căpătat sens.”

La rândul său Tim Murphy a precizat:

„Mi-am amintit de ceea ce aflasem de la echipa Excess care produce catamaranele Jeanneau pentru Groupe Beneteau. Ei fac catamarane care să atragă din clientela de ambarcațiuni monococă. Acum au făcut o monococă care să atragă clienții de catamaran. Din punctul de vedere al markentingului face sens. Jeanneau are mulți clienți în portofoliu, care de obicei pornesc de la un 34 de picioare, apoi cumpără modele mai mari. Vânzările arată că în momentul în care clienții care trec de 50 de ani, încep să aprecieze spețiul oferit de catamarane. Jeanneau 55  preia această idee și o transformă în ceva nou pentru un velier. De la scara de acces în salon, tot spațiul interior este dedicat proprietarilor. Cabinele oaspeților se accesează separat, din cockpit. În sfârșit apreciez că Jeanneau a încercat ceva complet nou.”

De asemenea designul și organizarea punții este inovativă. În timpul testului juriul a apreciat protecția la vânt dată de sprayhood-ul rigid – transparent și Bimini.

Mai mult, postul de navigație, cu masa hărților și chartplotter poziționate sub acest hardtop în cockpit a fost apreciat ca fiind de asemenea o soluție ingenioasă.

Jeanneau Yachts 55
Jeanneau Yachts 55 Masa hărților și chartplotter-ul sunt mutate în cockpit

Și nu în ultimul rând, posibilitatea neîngrădită de a te deplasa pe lateral și perspectiva asupra velelor au fost de asemenea apreciate.

Pentru cruising, echiparea cu trei vele a oferit echipajului nenumărate posibilități de a „schimba vitezele” pe măsură ce erau abordate în funcție de diversele „points of sail” abrdate. Apreicat a fost li focul autovoltant, care ușurează mult viața atunci când se rulează upwind. De asemene, genoa și code-zero au oferit și mai multă putere.

Concluzia lui Mark Pillsbury a fost că „55 este nu doar o barcă foarte plăcută și ușor de navigat, dar și de petrecere a timpului cu alte două cupluri sau cu familia. Ceea ce era de demostrat!”

YachtExpert a testat la Cannes în această toamnă modelul Jeanneau Yachts55 astfel că vă invităm să aflați aici și concluziile noastre:

Seatrial:

Jeanneau Yachts 55 – un nou concept în rarefiata lume a yachturilor pentru proprietari

Jeanneau Yachts 55
Jeanneau Yachts 55

Adaugati comentariu