Neo 520 Roma, un nou concept crossover

Neo 520 Roma

Proiectat de Ceccarelli Yacht Design Neo 520 rămâne fidel conceptului original Neo datorită construcției în întregime din fibră de carbon cu infuzie de rășină epoxidică și calităților nautice datorate momentului de redresare ridicat, masei reduse și planului velic generos. Același concept pentru trei versiuni diferite.

Neo 520 Roma, un nou concept crossover

În funcție de preferințele viitorului proprietar, Neo 520 Roma poate fi un Cruiser foarte rapid, ce poate dezvolta viteze medii incredibil de mari în timpul traversadelor sau a livrărilor, chiar și cu vele de cruising și ecihpaj redus, poate fi ușor de convertit în Cruiser-Racer prin simpla înlocuire a velelor și operațiuni de ușurare sau chiar în Racer fără a se pierde prin această transformare posibilitatea ca un echipaj Non-Full-Ocean-Pro să trăiască la bord, păstrându-se un confort decent pentru nevoile de bază (mancat, odihnă, toaletă), dar în același timp cu performanțe optimizate.

Neo 520 Roma
Neo 520 Roma

Încorporând aspectul distinctiv Neo, noul Neo 520 Roma își etalează forța cu eleganță. Poate că nu este stilul tău, poate că este prea modern în comparație cu ceea ce ești obișnuit să arăți, dar, așa cum îi place lui Paolo Semeraro, CEO-ul și fondatorul nostru, să spună:

„Fiecare linie, fiecare curbă este acolo pentru o nevoie tehnică specifică pentru a crea un impact minim și cea mai mare eficiență pentru elementele în care evoluează: vântul și apa. În natură, tot ceea ce este eficient este simplu și, de asemenea, extraordinar de frumos. Acesta este motivul pentru care un Neo atrage imediat atenția”.

Paolo Semeraro
Paolo Semeraro

„De când am navigat pentru prima dată cu prototipul meu în 2014, a devenit foarte dificil să mă uit la alte bărci de producție fără să mă gândesc că sunt… prea clasice ca aspect, prea grele și prea plictisitoare pentru a naviga. Uneori se întâmplă să vezi o barcă asemănătoare cu un Neo, dar în detaliu, s-ar putea să găsești doar câteva dintre particularitățile unui Neo. Astăzi mă distrez doar navigând cu un Neo! Stabilitatea… accelerația… viteza chiar și în vânt slab… îmi amintește de vremurile de navigație olimpică cu dinghy… și sunt fericit”. CEO Paolo Semeraro

Conceptul din spatele lui Neo 520 Roma și influența lui Ceccareli

Giovanni Ceccareli este un partener istoric al NY&C fiind alături ncă de la început. De la biroul său a plecat prototipul Neo 400 care a debutat cu succes în cursa Middle Sea 2014 la câteva luni după lansare.

A semnat apoi proiectele Neo 400+ ( un 42′ produs în două unități care navighează), Neo 350 (8 unități vândute dintre care 6 între iulie 2021 și ianuarie 2022 și „Rock Star” Neo 430 Roma ( 8 unități vândute în 7 țări diferite din întreaga lume) în primul an de la prezentare.

Proiectarea de yachturi este o activitate de bază în cadrul familiei Ceccarelli. Mai mult de 1 000 de yachturi care navighează printre desenele lui Epaminonda ( tatăl) și Giovanni.

Giovanni, un inginer absolvent, este singurul designer italian de yachturi care a realizat designul pentru un yacht complet pentru America’s Cup și, nu în ultimul rând, este mintea din spatele recuperării navei Costa Concordia.

Schimbul continuu de idei dintre Giovanni și Paolo (fondatorul NY&C, el însuși inginer și navigator olimpic), este chimia care scoate din tipar aceste yachturi cross-over rapide, puternice, frumoase și confortabile.

Neo 520 Roma
Neo 520 Roma

Punctele cheie ale construcției lui Neo 520 Roma

Designul etravei cu arc inversat permite o linie de plutire mai lungă și mai puțină greutate în față; Șanfrenul important al prova, permite astfel o economie de 200 kg în structura din față a bărcii și un flux mai bun al vântului atunci când se nevighează upwind.

Bordurile libere, netede și joase asigură linie de plutire lungă și ajută la obșinerea unui centru de greutate mai coborât, la creșterea momentului de redresare, la reducerea healing-ului (înclinării laterale) pentru un confort mai bun pe valuri, la creșterea vitezei pe apă- dată fiind lungimea acestui yacht.

De asemenea, cockpitul integrat și cabina foarte puțin înățțată deasupra punții și care se pierde fluid spre bompress, oferă o înălțime interioară generoasă, dar și o suprafață minimă expusă la vânt și la valuri.

Neo 520 Roma
Neo 520 Roma

Interiorul lui Neo 520 Roma este realizat din compozit

Interiorul lui Neo 520 Roma este realizat complet din compozit și joacă un rol important în structura generală a bărcii având scopul de a reduce greutatea pasivă, de a maximiza spațiul interior, de se reduce volumul și costul operațiilor de mentenanță și de a crește logevitatea navei.

De altfel, 520 Roma este oferit cu trei layouturi diferite pentru interior, și ele pasibile de alte optimizări: spațiu pentru depozitarea velelor, cheson pentru ancoră, depozit prova ce poate fi transformat în cabină pentru echipaj.

NEO 520 LAYOUT A – pentru cei cu suflet sportiv

Spațiu de locuit simetric pe ambele borduri, pe toată lungimea cocii, indiferent dacă scopul este cruising sau racing

Băile duble cu dușuri separate sunt utile pentru a separa băieții și fetele în timpul croazierei sau pentru a o avea pe cea de sub vânt întotdeauna disponibilă. Sala de duș poate fi folosită ca uscător.

Cele 2 cabine mari la pupa au pat dublu și msi există un al treilea pat pivotant mare poziționat mai sus pentru un somn perfect chiar și cu barca înclinată.

În prova se află 1 cabină mare multifuncțională verisune „owner” .

Dineta și livingul inclus două canapele duble ce pot fi convertite în paturi duble pivotante superioare și inferioare pentru a permite odihna pe bordul de sub vânt atat în timpul croazierelor cât și în curse. De asemeena, o stație de navigație este intergată în suportul pentru catarg și în postamentul chilei retrctabile. Masa centrală poate acomoda până la opt persoane, iar buccătpria este dispusă pe ambele borduri.

NEO 520 LAYOUT B- o abordare mai clasică

Austeritatea caracterului sportiv începe să se observe odată cu Layout-ul B al lui Neo 520 Roma. Acesta implică o cabimă proba pentru owner cu baie și duș dedicate, două cabine pupa cu paturi duble, respectiv pat suprapus pivotant sau dulapuri, după necesități, o baie de oaspeți cu duș separat, o bucătărie în L și o dinetă asimetrică cu o sofa in U și o masă, respectiv o sofa și masa de navigație pe celălalt bord.

NEO 520 LAYOUT C sugestie pentru ownerul de crossover

Foarte similar cu Layout A dar cu o adevărată cabină pentru proprietar. Spațiu organizat simteric pe ambele borduri, pe toată lungimea cocii.

Două bai cu cabine de duș separate pentru băieți și fete sau cu una mereu disponibilă, în funcție de tack-ul pe care se rulează. De asemenea, cabina de duș poat efi folosită ca uscător.

În pupa sunt două cabine mari cu paturi duble, iar deasupra cate un pat pivotant. Cabina proprietarului din prova este multifuncțională, are uși duble-solide și pat dublu sub care se află un generos spațiu de depozitare.

Dineta centrală include 2 canapele duble ce pot fi transformate în paturi. Stația de navigație este fixată de suportul catargului, iar bucătăria împărțită între cele două borduri.

Tehnologia de navigație

Manevrabilitatea este asigurată de două timone din carbon, ce acționează asupra timoneriei prin cabluri dyneema pentru o mai bună precizie și sensibilitate în manevrare.

Pentru manevrabilitate sunt oferite două sisteme de cârmă: cu un safran pentru performanțe optime și competiții sau cu două safrane pentru offshore și curse oceanice, fiecare sistem fiind completat și de chila escamotabilă.

Chila, care din punct de vedere constuctiv reprezintă o combinație între o structură specialșă de inox (weldox) care permite deformarea elastică, înveliș de carbon cu un profil hidrodinamic perfect și un bolb de 4000kg, ceea ce reprezintă 50% din masa totală a yachtului.

Premieră: Bavaria C46 cu Ocean Package

Acești factori și soluția constructivă facilitează accelerația, viteza și ajutăp la obșinerea unei înclinări mai mici. Sunt oferite trei variante de chilă: fixă de 3,5 sau 3,6m, escamotabilă hidraulic de 3,6 pana la 2,1 m și telescopică acționatp electric de la 3,5 la 2,1m.

Rigging și planul velic

Neo 520 Roma vine standard cu catarg și ghiu din material compozit cu trei crucete, boom vang hidraulic, pontinli și balcoane din material compozit, funcgi și scote Dyneema Sk 78, 8 cabestane Harken, pian cu blocatori Spinlock.

Opțional, se poate opta pentru un rigging din fibră de carbon, reglaj hidraulic pentru straiul prova, cric hidraulic pentru catarg, boom vang hidraulic, winch-uri electrice.

Planul velic urmează un concept apărut în 2014 și care are următoarele caracteristici: o poziție retrasă a catargului, un ghiu lung, un bompress generos (care poate gîzdui și ancora), o randă comcepută astfel încât primul reef odată luat, head-ul va avea suficient loc față de backstay-uri.

Pentru Genoa s-a preferat un design non-overlapping de 105% fie cu sistem furling fie cu călăreți. Sistemul furling poate fi utilizat pe vânt tare sau în combinație cu gennaker sau code zero. De asemenea este oferit opțional și un spinakker asimetric pentru unghiuri mai generoase.

Neo 520 Sail Plan
Neo 520 Sail Plan

Și nu în ultimul rând pentru confort, Neo520 roma dispune de un garaj generos în pupa și o platformă de baie pentru momente de relaxare.

Standard Neo 520 Roma este propulsat de un motor Volvo Penta D2 60 SAILDRIVE ce acționează asupr aunei elice pliabilă cu două sau trei pale. Opțional se poate merge pe varianta D2 75 SAILDRIVE sau un motor Yanmar.

Un nou Campionat Mondial din septembrie Maxi Yacht Rolex Cup

Dar pentru cine optează pentru propulsie alternativă cei de la Oceanvolt oferă fie posibilitatea unei propulsii hibride, fie a uneia electrice.

Alte echipamente standard:

– Rezervă de apă dulce: 300 lt
– Rezervoar de apă reziduală: 80 lt
– Rezervă de combustibil: 200 lt
– Pachet baterii litiu Mastervolt 24 volți 5,5 kw cu Chargemaster
– Monitorizare de la distanță și comutatoare de la Mastervolt
– Circuit de apă caldă

Opționale:

– Rezervoare (balast) apă 650 lt pe fiecare parte pentru stabilitate suplimentară în caz de nevoie
– Alternator suplimentar Alpha pro 150 Ah pentru motorul Volvo
– Invertor Mass Combi
– Capacitatea bateriei poate fi ușor mărită în funcție de sistemele alese
– Aer condiționat 2 zone
– Încălzitor Webasto
– Water Maker
– Plită de gătit cu inducție și cuptor electric combinat
– Windlass
– Bow Thruster

Adaugati comentariu