Home Cruising & Chartering Noul FIRST 36 SE schimbă jocul!
Cruising & CharteringSailing

Noul FIRST 36 SE schimbă jocul!

Prezentare

Beneteau First 36SE
Beneteau First 36SE

După premiera internațională de la Boot Dusseldorf 2025, Beneteau  revine cu priomele imagini și informații din timpul prezentării pe apă pentru noul model First 36 SE – cel mai bun „planor de curse”, născut din colaborarea dintre Beneteau și Seascape.

Constructroul afirmă că aceasta este mai mult decât o simplă barcă; este o „declarație”. Logo-ul SE – Seascape Edition promite o experiență de navigație susținută și de prima comunitate SE de navigatori pasionați.

Înapoi la sufletul navigației cu vele

Misiunea gamei First SE este de a readuce oamenii spre inima navigației. Acest lucru este realizat prin combinarea caracteristicilor bărcilor de agrement cu performanțele velierelor de curse, curajul marinarilor și curiozitatea de a naviga în afara zonei lor de confort. O comunitate de peste 1.000 de navigatori care își doresc aceste lucruri va fi construită în jurul gamei First SE.

Beneteau First 36SE
Beneteau First 36SE

Pasiune și pedigree

De-a lungul anilor, gama First SE a reunit o echipă de navigatori, designeri, ingineri și constructori excepționali – oameni care înțeleg valorile First SE și împărtășesc o pasiune profundă pentru navigație. Proiectul a început cu First 36, o barcă care și-a dovedit deja calitățile prin câștigarea Rolex Middle Sea Race.  De acolo, obiectivul a fost de a-i dezlănțui întregul potențial.

Noul Beneteau Antares 9 lansat în premieră mondială

Renumitul arhitect naval Samuel Manuard, numele din spatele originalului First 36, și-a unit forțele cu legenda designului Bernard Nivelt pentru a evolua platforma într-o cursieră IRC pur-sânge.  Iar pentru a asigura o performanță optimă și în ORC, Maurizio Cossutti a contribuit cu vasta sa expertiză în domeniul regulilor de rating.

În ciuda faptului că are o greuatate mică în comparație cu First 36 standard, prima certificare ORC pentru  First 36 SE de test arată o îmbunătățire a APH-ului de aproximativ 520 cu echipaj complet, sau APH de aproximativ 530 pentru echipele double handed.

Beneteau First 36SE
Beneteau First 36SE

Scopul echipei s-a cetrat pe vicizunea de a crea o barcă de curse care să planeze și care să funcționeze la cel mai înalt nivel, fiind în acelați timp profund conectată și în controlul celui de la timonă..

Proiectat pentru viteză

Așadar, cu ce vine ddiferit First 36 SE? În primul rând, delasamentul total  este mai redus cu 400 kg . Acest deplasament redus, combinat cu o etravă reproiectată, scurtează linia de plutire și reduce suprafața udată cu aproape 3 m² (aproximativ 30 de picioare pătrate), rezultând o accelerație îmbunătățită și o mai mare plăcere de planare la viteze mari.

Boot 2025: Renașterea unui mit – Beneteau First 30

Ergonomie rafinată a cockpitului: Cele două timone sunt înlocuite de eche pentru un control direct și intuitiv, rezultând o poziție ergonomică pentru timonier. Puntea din cockpit este acoperită cu spumă moale pentru mai mult confort și încredere sub tălpi.

Beneteau First 36 SE
Beneteau First 36 SE

În ceea ce privește caracteristicile, First 36 SE vine acum standard cu zone de evacuare rapidă a apei, cu un e-bar pentru reglarea unghiului pentru eche și arboradă  din carbon pentru performanță sporită.

Sea Trial: Jeanneau DB/43 în dublu rol

Cu toate acestea, constructorul afirmă că First 36 SE oferă în continuare toate facilitățile unui cruiser de tipul First 36 standard – deși cu o greutate mai mică
și mai suplu.

Beneteau First 36SE
Beneteau First 36SE

Iată câteva concluzii din partea echipei după primele navigări de test pe First 36 SE:

Samuel Manuard, pilot de curse de clasă mondială și arhitectul ei naval:

După prima navigare, pot spune cu încredere că First 36 SE este o barcă de curse! Greutatea cu 10% mai mică în comparație cu First 36 este se simte cu adevărat. Astăzi am planat în condiții de vânt slab, ceea ce este excelent. Barca este foarte receptivă la cârmă. Puteți plasa prova exact unde doriți și vă simțiți complet în control. Ea este echipată cu două safrane din cauza pupei late, ceea ce înseamnă că poți forța cu adevărat barca pe vânt strâns, chiar și la viteze mari, fără să-ți fie teamă de broaching. Sunt foarte mulțumit de ergonomie – poziția la cârmă este excelentă. Poți petrece ore întregi într-o regată și nu te vei simți distrus după aceea, ceea ce spune multe. Va fi destul de eficientă în cursele cu echipaje din două persoane, precum șicu echipaj complet, deoarece ai spațiu de manevră și poți găzdui întreaga echipă”.

Lorenzo Argento, proprietarul lui First 36 și proiectantul ei:

Dețin un First 36 de doi ani – acesta va fi al treilea sezon – și am navigat deja peste 6.000 de mile marine cu el. În timp ce proiectam First 36, m-am gândit că acesta este perfect pentru mine – îndeplinește toate condițiile. Astăzi, am avut ocazia să navighez pe noul First 36 SE. Vântul era schimbător, dar am fost cu adevărat surprins de accelerație și de nivelul de control. Timoneria îți oferă o senzație mult mai apropiată, mai directă. Versiunea SE este mai ușoară, mai simplă și concepută pentru a dezlănțui pe deplin potențialul de planare al ambarcațiunii – și asta se simte cu adevărat. Chiar și atunci când mergeți la bord, barca răspunde imediat. Personal, aș alege în continuare versiunea de croazieră – First 36 – pentru că se potrivește mai bine nevoilor mele. Dar dacă aș avea ambiții în curse, aș alege-o cu siguranță pe aceasta.

Andraž Mihelin, CEO al Seascape, a declarat:

First 36 SE a fost proiectat pentru a oferi o conexiune de neegalat cu arta antică a navigației. Fiecare element a fost pus la punct pentru a transforma vântul în bucurie pură de navigație, iar după ce am navigat pe ea, acest lucru este exact ceea ce face. În comparație cu First 36, ea este mai receptivă, mai precisă, reacționează mai rapid în condiții ușor la limită, și începe să planeze în doar 12kt TWS. Acum sunt convins că este probabil cea mai rapidă și mai distractivă barcă de producție de 36 de picioare de pe pe piață.”

Beneteau First 36SE
Beneteau First 36SE

Date tehnice provizorii:

Lungime (LOA) 11.98 m

Lungime cocă 11 m 36’1’’

Lățime 3.80 m

Deplasament (MLC) 4.400 kg

Lest 1.530 kg

Pescaj 1.95 m

Air Draft (Înățime față de apă) 17.80 m

rezervor 70 l

Rezerva de apă 200 l

Putere motor (Standard) 29 CV

Plan velic Foc 38 m², Randă 42 m² , Gennaker 141 m²

de
Adrian Dragan

https://adriandragan.ro/

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

În acțiuneSailingSporturi pe apa

Prima ediție a regatei asiatice Swan va avea loc la Riviera Zushi Marina, Japonia

Pentru prima dată, spiritul Nautor Swan va încânta apele asiatice cu prima...

Cruising & CharteringEsențialLa ziNewsSailing

Dufour 54 un velier de 16 metri adaptabil și versatil

Dufour 54 reprezintă apogeul experienței în constucția de yecht-uri cu vele pentru...

În acțiuneLa ziSailingSporturi pe apa

Balthasar triumfă în cursa Rolex Middle Sea Race 2025

Azi 23 octombrie l a ora 12:00 CEST s-a aflat câștigătorul general...