Noua generație DB/43 cu care Jeanneau a inițiat un trend în zona motorboat T-top a debutat în 2022, mai întâi în versiunea cu motorizare inboard, iar spre final de octombrie și outboard. În testul de la Cannes am avut la dispoziție ambele versiuni: cu motorizare inboard cât și outboard. Foto:Adrian Drăgan

DB/43 este un etalon al stilului pentru zona sportboat T-top european, arhitectura sa fiind definită de Michael Peters (Sarasota) pe un design cu tușe moderne realizat de Studio Garroni din Genoa.
Accentul se pune pe sportivitate și confort interior
Ambele versiuni de motorizare dispun de o arhitectură cu două cabine, una sau două băi, dar cu un interior suprinzător de mare.
Sub punte nu există dinetă sau zonă de relaxare, și astfel întreg spațiul central a fost utilizat pentru cele două cabine, una mediană grandioasă și un master suite în prova.

Aceasta din urmă are și o înălțime mai bună comparativ cu accesul în cabina mediană, inlcusiv la nivelul intrării și al patului. De asemenea, cabina mediană dispune și de o sofa sau poate primi un pat suplimentar pe zona tribord.
Sea trial: DB/37 în premieră mondială testat la Cannes de YachtExpert
În zona din spatele cockpitului se află bucătăria – sau „breakfast point” cum o descrie Jeanneau – ce oferă spații suplimentare de stocare, cu opțiunea pentru cuptor cu microunde, frigider și espressor.
Ca layout alternativ, această zonă poate primi o cabină de toaletă ceea ce o transformă într-o prelungire a cabinei prova.
O soluție inteligentă pentru platforma de baie
Elementul central al DB/43 este cockpitul – în special prin deschiderile din babord și tribord, care cresc semnificativ spațiul pe punte.
SeaTrial: Jeanneau Sun Odyssey 350 (Performance), un cruiser cu veleități sportive testat la Cannes
Balconul este discret și poate fi ușor strâns în timp ce scările de baie au fost mutate mult spre exterior pentru a-i proteja pe înnotători de elice și platforma pupa.

Designul în ansamblul său denotă robustețe, dar și o atenție specială pentru detaliile de ordin practic. Am apreciat masa din cockpit, care se poate deschide pentru a primi până la opt persoane, precum și bucătăria deschisă, complet echipată.
Sea trial: Jeanneau Yachts 55 – un nou concept în rarefiata lume a yachturilor pentru proprietari
În zona prova există o masă din fibră echipată cu suporturi pentru pahare. Acesta ar putea fi locul preferat de relaxare pentru momentele la ancoră în special la apus. De asemenea, compartimentul ancorei este astfel partiționat încât să primească și fenderele, sub banchete existând de asemenea și alte spații generoase de depozitare.
De jur împrejurul cabinei de pe punte există mânere pentru a te deplasa în siguranță poziționate exact acolo unde te aștepți să fie.
Ferestrele cu tentă fumurie asigură nu doar intimitate la cheu, dar și o bună protecție solară. Mai există și un sunroof pliabil deasupra zonei postului de conducere, în timp ce pentru mai multă umbră un biminitop din material textil poate fi extins din hardtop.

De asemenea un pachet de pereți din pânză poate închide complet zona principală de pe punte. Confortul este amplificat de banchete culisante, spătare rabatabile și alte elemente care fac din zona de relaxare una deosebit de versatilă.
Boot 2025: Noul Beneteau Antares 9 lansat în premieră mondială
Accesul către camera motoarelor la varianta inboard este mai puțin facil. Hatch-ul fiind poziționat sub masa din cockpit, care este poziționată fix. Dar în interior accesul pentru mentenanță este decent.
Un „daily boat” elegant și rafinat
Desigur, aceasta nu este o problemă în cazul versiunii outboard, cu cele trei motoare Mercury Verados a câte 350CP, o variantă care probabil va fi preferată de majoritatea proprietarilor care vor utiliza barca cotidian.
Dar perechea de motoare Volvo D6 inboard cu dublu rotor ar putea fi mai atractivă pentru cei care preferă deplasările lungi, deși ar trebui să fie atenți la consum, rezervorul nefiind foarte generos.
DB/43 poate naviga cu 33 de noduri în varianta inboard, dar în mod economic se va rula cu 25-26 de noduri. Pentru versiunea outboard, Jeanneau dă o viteză maximă de 40 de noduri, iar grație unul rezervor mai mare și cu o bună atenție la apăsarea manșei – ar putea oferi o autonomie mai bună decât versiunea inboard.
Fișa tehnică: Jeanneau DB/43
Lungime IB/OB: 13,3/13,94m
Lățime: 3,82m
Draft: 0,94m
Cabine: 2
Paturi: 5
Toalete: 1 sau 2
Rezervor carburant : 211 gal. inboard, 342 gal. outboard
Rezervă apă: 66 gal.
Putere: 2/Volvo D6 380-hp, Duoprop, 3/350-hp Mercury Verados
Designer: Garroni DesignArhitect: Michael Peters
Comentați?