Sea trial: DB/37 în premieră mondială testat la Cannes de YachtExpert

Jeanneau DB/37

Jeanneau DB/37 este cel mai nou memebru al gamei DB (daily boat), o gamă ce se dorește a oferi un compromis între deplasările zilnice și petrecerea timpului liber și care pune accent pe ușurința manevrabilității, spațiul destinat agrementului și confort. DB/37  este una dintre noutățile Jeanneau din acest și este oferit în două configurații de motorizare: inboard și outboard.

Jeanneau DB/37
Jeanneau DB/37

La doar puțin timp după lansarea lui DB/43, Jeanneau adaugă un nou model gamei DB, preentat în premieră la Dusseldorf sub forma lui DB/37 cu o lungine de 13 metri. Cum era de așteptat cele două modele au foarte multe în comun.

La fel ca și DB/43 și DB/37 reprezintă rezultatul colaborării dintre Camillo Garroni și Michael Peters Yacht Design și este destinat a fi operat cotidian, ca și party boat sau cruiser. De altfel, abrevierea DB vine de la Day Boat (bacă pentru zi) și este un termen lansat chiar de Jeanneau în anii 1980.

DB/37 vine cu opțiunea escamotării bordajelor laterale pupa ceea ce creează premisele unei terase generoase. Această soluție a fost botezată Beach Club și permite ca spațiul punții lui DB/37 să crească de la 3,8 metri la peste cinci metri în zona punții pupa.

Jeanneau DB/37
Jeanneau DB/37 cu sistem de punte pupa Beach Club

Pe punte este spațiu pentru trei persoane, iar în spatele zonei de condus se află bucătăria și zona de masă cu o banchetă ce poate fi transformată  într-un uriaș sun lounger. Ambarcațiunea are de asemenea și o platformă de baie care poate fi coborâtă hidraulic.

Chiar și sub punte există un spațiu generos împărțit între o mini-bucătărie (cambuză), un salon, două cabine duble și o baie. Propulsia este asigurată de două motoare disel ce oferă împreună 760CP sau trei motoare Mercury inboard de 1.150CP. Poate acomoda până la 12 persoane.

Jeanneau DB/37
Jeanneau DB/37 – motorizare inboard

În test, versiunea cu motorizare inboard

Primele impresii  – la cald – dar mai bine spus la rece, pentru că vremea în Cannes nu a fost prea prietenoasă este că noul DB/37 este nu doar menvrabil, în sensul direcției asistată electric dar mai ales prin prisma sistemului „tip IPS” pentru acostări.  Foarte pe scurt, acest sistem utilizează un joystick pentru manevrarea în timpul acostarilor și a plecării de la cheu. Practic, acesta se poate manevra pe cele doua axe (înainte-înapoi și stâga dreapta) dar se poate și roti asigurând o poziționare foarte precisă a ambarcațiunii. Sistemul, care nu folosește motorul electric tip bowthruster, combină într-un mod ingenios viteza de rotație a elicelor pentru a genera efectul dorit în manevrare prin mutarea centrului de greutate al bărcii.

Jeanneau DB/37
Jeanneau DB/37

Am ieșit pe un  vânt de 23 de noduri, dar cu val mic, zona din jurul marinei din Cannes fiind destul de bine protejată din acest punct de vedere. Astfel, am putut rula cu până la 30 de noduri, în condițiile în care viteza recomandată de croazieră este de 25-27 de noduri, ceea ce înseamnă o turație în jurul a 2500-3000rpm. Motorizarea este formată din două propulsoare Volvo Penta a câte 320CP, în cazul modelului testat. Consumul înregistrat la bord fiind de 4,5-5 litri/milă. Fără a avea încă cifre oficiale, estimarea este că se pot parcurge cu un plin, aproximativ 115-120 mile nautice, ca să vă faceți o idee, drumul de la Mangalia la Balcik si retur. Suficient zic eu pentru un daily boat!

La această viteză barca sta impresionant, nu „sare” periculos pe valuri si raspunde prompt la comanda timoneriei. Și asta fără a fi excesiv de zgomotoasă. Bordajul înalt, parbirzul puternic înclinat ajută la aerodinamică, barca surfând elegant pe valuri. În plus, întreg cockpitul este protejat de un bimini extins cu pereți laterali închizi cu fermoar, ceea ce te ferește de intemperii dar îți și oferă o foarte bună vizibilitate de jur împrejur, foarte utilă mai ales în momentul acostării.

Jeanneau DB/37
Jeanneau DB/37

În concluzie, Jeanneau DB/37 este o barcă ce se adresează familiei sau grupurilor mici de prieteni care vor sa petreacă ceva mai mult timp pe apă, în condiții optime de confort. Are o hidrodinamică bună și este ușor de navigat și mai ales de acostat, chiar și single handed, un mare plus în privința motorboat-urilor de proprietar.

Fișa tehnică

Cabine: 2
Paturi pentru oaspeți: 4
Baie 1

Motorizare

Opțiuni: 
inboard 2 x 320 CP Volvo Penta D4-320
outborad 2 x 400 CP

Classificare

Clasa CE
Nautic – B
Construcție tip Open cabin cruiser, Walkaround
Material cocă: firbă de sticlă / GRP
Dimensiuni:

Adaugati comentariu