Lansată în 2023 Merry Fischer 1295 FLY este un model tip Flybridge. Am testat acest concentrat de stil, funcționalitate și manevrabilitate, atribute ce se pot rezuma pe scurt în adaptabilitate pentru orice situație.

În momentul testului vântul depășea 18 noduri și valul era de aproape 1m, cerul înnorat și câteva picături de ploaie cădeau răzlețe, o vreme aș putea spune neobișnuit de rece pentru Riviera Franceză, dar oarecum perfectă pentru a testa noul Merry Fischer 1295 FLY.
Manevrabilă și performantă
Echipată cu trei motoare outboard a câte 300CP, barca este extrem de manevrabilă, mai ales la plecarea de la cheu și la acostare, grație joystick-ului.
Practic sistemnul permite „rotirea” – mișcarea individuală – a fiecărui motor astfel încât forțele compuse să miște barca în direcția dorită.
Practic, dacă rotești odată scurt, barca se rotește cu un grad, dacă se menține rotit, barca girează din 5 în 5 grade.
Dacă joystick-ul este dat spre lateral, gradele scad din 10 în 10. Sistemul înlocuiește așadar acționarea mașinii înainte-înapoi și rotirea timonei, ieșirea de la cheu și andocarea fiind astfel mult simplificate.De asemenea, tot din acest sistem se poate activa pilotul automat și viteza de croazieră.

Testul a început însă după ieșirea din port, când marea era destul de agitată și vântul puternic. Am simțit imediat barca destul de stabilă, și cu o inaintare foarte fină prin valuri chiar și la aproape 12 noduri, moment când a început să gliseze.
Stabilitate și siguranță
La viteza de 30 de noduri se comportă însă la fel de sigur, nu stropește, nu cade între valuri și nu face zgomot. Am apreciat stabilitatea pe viraje abordate la 25 de noduri, senzația permanentă fiind că oricând poți forța nota fără a ieși din zona de siguranță.
SeaTrial: Beneteau Antares 9 pentru plăcere și viteză!
Barca oferă posibilitatea de a fi condusă și de pe Flybridge, ceea ce sigur că pe timp frumos este inegalabil ca și senzație.
Oricum, vizibilitatea este mai bună, dar nu vezi la fel de bine valurile. Dar chiar și de aici dacă iei valul la 45 de grade impactul este foarte puțin resimțit, barca de aproape 13 metri rămâne satabilă și glisează extrem de plăcut.

Date fiind condițiile pot spune că este o barcă extrem de adaptabilă, manevrabilă și versatilă chiar și pentru întreg anul nu doar vara.
Cu siguranță că în perioadele călduroase și pe o mare liniștită te poți bucura din plin și de celelalte avantaje precum zonele de plajă, confortul și versatilitatea interiorului.
Desenat de Centowski & Denert Studio Design
Din punctul de vedere al designului coca modernă cu suprafețe vitrate mari ascunde un spațiu interior amplu atât în față cât și în spate și un flybridge ușor accesibil și practic. Desenat de Centowski & Denert Studio Design, acest Jeanneau se distinge prin cele trei motoare Yamaha de 300 CP outboard, flancate de două platforme generoase de baie.
Sea trial: DB/37 în premieră mondială testat la Cannes de YachtExpert
În cockpit tronează o banchetă în formă de L cu o masă în mijloc. În tribord culisarea electrică a bordajului facilitează spațiul de mișcare și poate fi de asemenea folosit pentru baie.
De altfel, cabina este plasată oarecum excentric față de axul bărcii, accesul pe babord fiind mai îngust, în timp ce pe tribord te poți plimba liniștit între cockpitul prova și pupa.

Tot din cockpitul pupa se face accesul către flybridge printr-o scară ce poate fi mutată dacă este necesar.
Zona flybridge este acoperită de un bimini textil, iar de jur împrejur baclonul este poziționat destul de sus pentru a oferi un sentiment de siguranță.
Confort și relaxare
La prova sunt trei paturi pentru plajă și relaxare, precum și două fotolii în zona winch-ului de ancoră.
La interior Merry Fischer se distinge prin luminozitate. Spre pupa, zona de relaxare se unește cu salonul grație ușilor culisante care separă cockpitul de bucătărie. Dacă acestea sunt deschise se creează un spațiu amplu pentru orice nevoie.
Sea Trial: Wellcraft 435, lux cu ADN sportiv
Pe stânga se află o bucătărie în U cu un stil relativ simplu, dar care ascunde multe soluții ingenioase de depozitare. Tot aici se află și o banchetă cu o masă generoasă ce poate fi folosită pe vreme nefavorabilă sau dacă se preferă răcoarea aerului condiționat.
Pe zona din dreapta se află o elegantă piesă de mobilier, care servește ca spațiu de depozitare, sau suport pentru televizor, și care adăpostește panoul de control pentru sistemul de poziționare giroscopică Seakeeper 3. L-am testat și reușește să mențină perfect barca pe valuri, staționar. Acesta este alimentat de la o baterie lithiu ion și poate funcționa până la o zi.
Tot pe dreapta se află și consola de comandă, care iclude instrumentele, ecranele și joystick-ul precum și un element mai puțin obișnuit, o ușă culisantă pentru ca pilotul să poată ieși și manevra barca la acostare mult mai ușor atunci când este singur.
SeaTrial: Jeanneau Sun Odyssey 350 (Performance), un cruiser cu veleități sportive testat la Cannes
Din centrul bărcii pe un coridor se ajunge spre Master Cabin. Aceasta dispune de baie proprie și duș separat. Spațiul la nivelul capului este impresionant, precum și luminozitatea cabinei.
De-o parte și de alta a coridorului mai sunt două cabine duble cu câte două paturi separate și baie comună, dar cu duș separat. Toate sunt confortabile, iar decorul este modern și minimalist, fiind completat de o paletă de culori neutre care se potrivește bine cu stilul modern al bărcii.

În Europa Merry Fischer reprezintă un benchmark în materie de design, performanțe și confort, în orice condiții. Asta m-a și impresionat, faptul că este o barcă polivalentă ce poate fi utilizată în orice anotimp.
Navighează bine și este manevrabilă, precisă și iertătoare cu valurile. Prețul începe de la 415.000 euro. În concluzie Merry Fischer 1295 FLY este o parcă de zi cu zi perfectă pentru familie sau prieteni indiferent de anotimp.
Fișa tehnică Jeanneau Merry Fischer 1295 FLY
Lungime 12,41m
Lățime 3,80m
Pescaj 0,76m
Motor 3x300CP
Rezervor 1174litri
Rezerva de apă 400 l
Clasa de navigație B(10 pers) și C (12 pers)
Comentați?