Home Cruising & Chartering Boot 2025: Renașterea unui mit – Beneteau First 30
Cruising & CharteringEsențialSailingSaloane nautice

Boot 2025: Renașterea unui mit – Beneteau First 30

Beneteau First 30 - Boot Dusseledorf. Foto:Adrian Drăgan
Beneteau First 30 - Boot Dusseledorf. Foto:Adrian Drăgan

Una dintre cele mai așteptate premiere din cadrul Boot Düsseldorf 2025 este noul First 30, odată cu care șantierul francez intruduce conceptul de „planing cruiser”. Noul model vine după recenta lansare a lui First 36 SE, un racer-cruiser mai bine optimizat, dar și odată cu anunțul lansării pentru finalul acestui an a noului Beneteau 60.

Premiera mondială a noului Beneteau First 30 de la Boot Düsseldorf 2025 a marcat totodată și cea de-a 140-a aniversari pentru Beneteau.

Beneteau First 30 - Boot Dusseledorf. Foto:Adrian Drăgan
Beneteau First 30 – Boot Dusseledorf. Foto:Adrian Drăgan

Dar înainte de a intra in detaliile legate de noul model trebuie precizat că Beneteau se află în faza de finalizare a noului model Beneteau 60, dar fără a oferi în prezent informații detaliate, cu excepția faptului că acesta se va lansa in 2025.

Beneteau 60
Beneteau 60 – va fi lasnat spre finalul lui 2025

Beneteau First 36- deja încununat de succes la Rolex Middle Sea race 2024

Noul First 30 vine la puțin timp după lansarea modelului First 36SE, model încununat de succes la recenta ediție Rolex Middle Sea Race 2024 unde a fost cel mai rapid velier la categoria double-handed.

MARINA 21, Număr de navigație: GRE3622, Design: BENETEAU FIRST 36, IRC Clasa 5, Skipperi: Milan Kolacek & Milan Tomek, Proprietar: Victor Abdelkerim, Tara Barcii: Grecia
MARINA 21: Design: BENETEAU FIRST 36, IRC Clasa 5, Skipperi: Milan Kolacek & Milan Tomek

De altfel, Beneteau First 36 SE este destinat navigatorilor care doresc în special să concureze, iar in al doilea rând să navigheze de plăcere. Dacă First 36 s-a născut ca barcă de charter, versiunea  SE a fost gândită ca un racer-cruiser conceput pentru a oferi cea mai bună experiență de navigație.

Premierele cu vele de la boot Düsseldorf 2025

Varianta SE, față de modelul standard 36 are cârmă cu eche, un interior optimizat pentru racing, un deplasament mai mic cu 500kg, catarg din carbon și nu in cele din urmă o cocă uțor ,odificată pentru un mai bun rating pentru handicap.

Renașterea unui mit – Beneteau First 30

First 30 oferă o combinație unică planing, confortul unui cruiser complet echipat, ușurință în manevrare și siguranță – fiind un succesor potrivit pentru emblematicul BENETEAU First 30 din 1977.

Beneteau First 30 - premeira mondială Boot Dusseldorf 2025. Foto:Adrian Drăgan
Beneteau First 30 – premeira mondială Boot Dusseldorf 2025. Foto:Adrian Drăgan

Un demn succesor al simbolicului model Beneteau First din 1977

După cum precizează constructorul, noul model nu se adresează în mod special navigatorilor experți. Cu o menevrabilitate mult ușurată, acest planing-cruiser îți propune să aducă plăcerea de a naviga și o mult mai bună conectare cu apa pentru orice este dispus să se urce la bord. O promisiune reflectată și prin oferta de preț, ținta fiind 100.000 euro (fără TVA) pentru barca standard la care se adaugă opțiuni de finanțare flexibile.

In fapt, vor fi oferite trei opțiuni de configurare pentru acest model. Al doilea nivel este „weekender” care poate fi achiziționat pentru 116.000 eur și în final pachetul „Club Racer” care include 3 vele, randa, foc și flying kite ce poate fi achiziționat pentru 150.000 euro, prețuri fără taxe.

Modelul a fost proiectat de către arhtectul naval Samuel Manuard și timp ce designul a fost semnat de Lorenzo Argento, iar ingineria structurală a fost asigurată de Pure Design&Engineering.

Accent pe erognomie

Cât despre interior, unde s-a renunțat aproape complet la lemn, designul a fost efectuat de SITO.

Puntea și aspectul generos al cockpitului au fost proiectate cu două obiective: minimizarea dezordinii pentru a crea o zonă de relaxare spațioasă și confortabilă, asigurând în același timp o ergonomie remarcabilă a navigației. Sunt disponibile două configurații ale cockpitului: una pentru daysaileri și cei de charter și alta pentru raceri.

Oscarul pentru „Yachtul European al Anului 2025” merge către…

În configurația de croazieră, școta pentru vela mare și sistemul german de reglaj al randei permit ca podeaua cockpitului să fie complet curată, permițând în același timp controlul ușor al velei mari prin intermediul unor vinciuri de dimensiuni generoase.

Layout-ul de curse adaugă un traveller pentru școta velei mari cu un sistem direct și de reglare fină mai precisă, creând astfel un spațiu de lucru familiar pentru marinarii de curse.

First 30 poate fi echipat și cu noul sistem Seanapps

Noua aplicație Seanapps oferă proprietarului posibilitatea de se putea conecta, monitoriza și comanda cu ușurință servicii pentru ambarcațiune – de la întreținerea de rutină, la solicitarea unei spălări sau a unui plin de combustibil sau la solicitarea unei reparații.

Premiera modială: Beneteau First 30
Premiera modială: Beneteau First 30

SeaTrial: Beneteau Antares 9 pentru plăcere și viteză!

 

de
Adrian Dragan

https://adriandragan.ro/

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

EsențialLa ziLifestyleNoutati

Ce au în comun eleganța, stilul, rafinamentul și yachting-ul?

Pe 10 aprillie la Constanța s-a inaugurat un nou showroom Consigleri. Acesta...

Prestige M8
Cruising & CharteringLa ziSaloane nautice

Prestige M8 face valuri în Asia

Prestige M8 face valuri în Asia înainte de Festivaul de Yachting de...

NoutatiSailing

Frauscher anunță schimbări la nivel de conducere

A patra generație preia cârma șantierului naval de tradiție tradițional Frauscher. Georg...

AventurăDesignEsențialLa ziLifestyleNoutati

Porsche Mission X sau aerodinamica schimbării

Oare ce nume ar fi fost mai portivit pentru viitorul hypercar al...