Premierele cu vele de la boot Düsseldorf 2025

boot Düsseldorf 2025, cel mai mare târg de yachting și sporturi nautice din lume este „în blocurile de start”, iar pentru segmentul yachturilor cu vele sunt așteptate cu nerăbdare diverse lansări mondiale în pavilioanele expoziționale 15 și 16.

Ca în fiecare an, Düsseldorf va deveni epicentrul sporturilor nautice internaționale în 2025. În perioada 18-26 ianuarie, boot Düsseldorf își va deschide porțile – un târg în care vizitatorii pot aduna informații despre toate aspectele sporturilor nautice. Accentul se va pune pe toate formele de navigație, aici fiind prezenți  86 de expozanți internaționali, dar o atenție deosebită va fi îndreptată ca întotdeauna către mult așteptata vitrină a șantierelor navale.

BOOT 2024: Pasiunea pentru sailing începe cu sporturile pe apă

Modelele prezentate aici reflectă diversitatea de interese și motivații ale potențialilor cumpărători: sunt expuse veliere de zi minimaliste, precum și yachturi bluewater pentru ocean sau performance-cruisere inteligente, care fac o figură frumoasă atât în regate cât și în croaziere de familie relaxate.

Despre cât de relevant este târgul de la Düsseldorf în această industrie este demonstrat și de faptul că mai multe modele sunt prezentate publicului aici pentru prima dată.  Iată în continuare o scurtă prezentare a acestor lansări.

Premiere mondiale

Premieră mondială: Bénéteau First 30

Linia sportivă First a cunoscutului șantier naval francez a adunat de ceva timp victorii impresionante în diverse provocări. Reputația yachturilor cu abilități excelente de navigație datează încă de la First 30 lansat în 1977. Acum ultimul First 30 se află în „blocul de start”.

La fel ca sora sa mai mare, First 36, câștigătoarea EYOTY în 2023, și noul Forst 30 este construit de o echipă de mare calibru la șantierul sloven Seascape și este oferit versiune de croazieră și/sau de curse. Ca de obicei, cei doi șefi de șantier Andraz Michelin și Kristian Hajnsek l-au angajat pe francezul Sam Manuard ca inginer naval. Acesta a schițat o cocă tipică care are pupa plată, dar nu prea plată. Aceasta generează, de asemenea, un anumit grad de înclinare în vânturi ușoare și, prin urmare, o suprafață mică sub apă, precum și o performanță bună de navigație.

SeaTrial: Jeanneau Sun Odyssey 350 (Performance), un cruiser cu veleități sportive testat la Cannes

Manuard a acordat o mare importanță rocker-ului (= curbura fundului carenei) la pupa – un aspect important pentru planare. Astfel, dacă gradul de curbură este prea scăzut, yachtul respectiv va începe să planeze rapid, dar nu va reuși să treacă cu prova peste valuri atunci când navighează cu gennaker. Dacă gradul este prea mare, timpul de planare este întârziat. Manevrarea se face cu ajutorul unei eche, și a unui sistem cu două safrane și a unei chile în formă de T (1,98 m) ca standard. Specialiștii sloveni în laminare de la Pure-Design au venit cu planuri de laminat cu greutate optimizată pentru cocă, în timp ce designerul italian Lorenzo Argento este responsabil pentru stil. Designul interior este spartan, dar poate fi făcut mai confortabil cu pachetul premium opțional. Paturile pentru patru persoane sunt amplasate în două cabine.

Premieră mondială: Bestevaer 54

Șantierul naval olandez KM Yachtbuilders, cunoscut pentru yachturile bluewater de înaltă calitate din aluminiu, prezintă Bestevaer 54 – un model realizat la comandă de 20 de tone pentru navigație oceanică, care este de asemenea, potrivit pentru zonele de navigație mai solicitante. La fel ca pentru toate navele Bestevaer, ingineria este realizată de studioul Dykstra Naval Architects. Yachtul dispune de un salon de punte luxos, cu o masă mare de luat masa și o zonă separată de navigație.

Sub punte se află o cămară bine echipată, două cabine cu câte un pat, o zonă de lounge, precum și o cameră tehnică. Neobișnuit pentru un model Dyksta este cabina de pilotaj relativ spațioasă, cu două timone. Acesta cuprinde o mică zonă deschisă cu scări de acces la platforma de înot și este descris de șantierul naval ca fiind un transom semi-deschis.

Arcada susține panourile solare și funcționează ca sprijin pentru biminitop. Este dotată cu safrane duble și cu o a treia cârmă suplimentară în mijloc, precum și cu o placă centrală. Acest lucru asigură o manevrabilitate excelentă chiar și în ape puțin adânci.

Premieră mondială: Dragonfly 36

Timp de doi ani și jumătate, echipa din jurul lui Jens Quorning a lucrat meticulos la noul trimaran de 36 de picioare. Conceput inițial ca un cruier de performanță, acesta este acum oferit într-o versiune de turism cu un foc autovoltant, precum și într-o versiune de performanță cu o catarg mai înalt și genoa. Catargele din carbon sunt un standard, ambele flotoarei sunt dotate cu etrave înlcinate spre spate pentru a sparge mai bine valurile și, pentru prima dată, acest lucru se aplică și la flotorul principal (carena). Avantajul: linii de plutire mai lungi, mai mult volum, deci mai multă flotabilitate, mai mult confort și mai multă siguranță, în special la viteze mari. În carena principală este integrat un bompress fix cu sistem de ancorare.

O nouă dimensiune în ceea ce privește spațiul se deschide în cockpit-ul adânc, precum și sub punte. Cele timone, precum și cele patru winch-uri electrice au fost poziționate astfel încât iahtul este potrivit pentru navigarea de către o singură persoanpă, iar oaspeții nu sunt deranjați de echipamentele legate de navigație. În interior există câte o cabină cu paturi duble la prova și una la pupa, plus o toaletă, o cămară și o dinetă generoasă. Mobilierul standard este din lemn de frasin sau alternativ, din ulm.

Nu mai este nevoie să spunem că Dragonfly 36 dispune de sistemul Swing-Wing patentat de șantier, care a fost introdus acum 35 de ani și a fost optimizat continuu de atunci. Pentru noul trimaran, acest lucru înseamnă că lățimea poate fi redusă de la 8,12 m la 2,7 m în câteva secunde și fără a necesita niciun fel de unelte. Pentru prima dată, sistemul constă în întregime dintr-o structură compozită de înaltă tehnologie, despre care se spune că îl face mai ușor, mai rezistent și mai ușor de manevrat. Quorning Boats, Sala 16/D39

Premiera mondială a Grand Soleil Blue

Șantierul naval italian Cantiere del Pardo stabilește noi standarde pentru sustenabilitatea pe termen lung pe mare și pentru construcția de ambarcațiuni ecologice cu un daysailer exclusivist de zece metri –  în două moduri. Nu numai că sunt luate în considerare proprietățile specifice ale produsului și amprenta ecologică a yachtului pe timpul duratei sale de viață utilă, dar există și un concept de reciclare pentru atunci când acesta nu va mai fi utilizat. Concret, aceasta înseamnă că coca, puntea și toate piesele turnate ale daysailer-ului sunt laminate din rășini termoplastice care pot fi separate de fibra de sticlă sau de carbon și reciclate în cazul în care ambarcațiunea este vreodată casată. În timpul asamblării, componentele sunt îmbinate astfel încât yachtul să poată fi dezasamblat relativ ușor în părțile sale individuale la sfârșitul duratei sale de viață (metoda „Design pentru dezasamblare”). Și bineînțeles, în loc de un motor diesel convențional, se utilizează un motor electric inboard (6 kW) cu acționare pod, cu baterii cu litiu încărcate de panourile solare de pe acoperișul cabinei și prin hidrogenerare.

Ca de obicei, designul este realizat de Matteo Polli. Acesta a desenat un yacht elegant, cu un bord liber redus și o suprastructură plată, precum și o cocă cu un „chenar” care se ridică în sus spre pupa. Pupa eliptică este, de asemenea, tipică Polli. Cu toate școtete, fungile și parâmele de regalj aduse spre winch-uri direct în fața celor două posturi de cârmă, velierul de zi poate fi ușor reglat și manevrat de către o singură persoană, iar focul autovoltant inclus în planul de standard de navigație îi sporește și mai mult această capacitate.

Interiorul deschis are o mică bucătărie în formă de L, o baie și o masă pliabilă cu canapele. În rest, interiorul este minimalist, simplu, dar foarte șic – în stil italian.

În ceea ce privește navigația: din reprezentări lipsește straiul pupa, dar având în vedere chila în T, cârma ascuțită și lungă și arborada din carbon cu două seturi de crucete, cerințele sportive vor fi probabil ridicate.

Întrebat de ce lansează un astfel de yacht, directorul șantierului naval Gigi Servidati răspunde:

„Vreau să demonstrez cu această barcă că designul, performanța și durabilitatea pot coexista armonios și să construiesc un iaht pentru generațiile viitoare”. Acesta este spiritul!

Premiera mondială a lui Lago26 Speedster

Austriacul Hans Spitzauer, multiplu olimpic, campion mondial în clasa Finn și proprietar al Championships Yachting, a dezvoltat Lago26 cu ani în urmă. Acesta este un daysailer foarte sportiv care este disponibil cu o chilă centrală de balast, cu chila escamotabilă sau chiar cu foilings. Datorită designului său, Lago26 este o barcă foarte pretențioasă și mai puțin potrivită pentru navigarea single-handed.

Dar acum Spitzauer lansează Lago26 Speedster, o versiune special concepută pentru navigatorii solo. Aceasta se bazează pe carena rapidă a Lago26, dar chila, echiparea, aspectul punții și velele au fost adaptate nevoilor acestora. Mai exact, acest lucru înseamnă: bompress fix, foc auto-voltant, fără backstay și toate parâmele aduse la îndemâna cârmaciului. În interior, există o cabină de pupa cu două paturi. În ceea ce privește performanțele, diferențele față de clasicul Lago vor fi probabil mici, datorită unui catarg din carbon de înaltă rezistență și a velelor de înaltă performanță. Întregul pachet este completat de un sistem de propulsie inovator format dintr-un motor electric cu o elice pliabilă și baterii cu litiu.

Premieră mondială: Saffier Yachts

Liderul mondial în materie de modele daysailer intră pe un teritoriu neexplorat prin lansarea unui „crucișător” de lux: Saffier SL 46. Mai exact, Saffier lansează nu doar unul, ci două modele, unul pentru Mediterana și unul pentru piața scandinavă. Principala diferență este pupa. Versiunea Med vine cu o punte de pupa dreaptă, deschisă, cu o platformă de înot mică, rabatabilă, precum și cu scaune pentru timonier care se transformă în șezlonguri. În schimb, așa-numita versiune North are o pupa mai înaltă, cu un garaj pentru bărci pneumatice sub ea și o zonă de plajă banchete confortabile cu spătare. Timoneria cu două timone a fost mutată mut spre în prova, în cockpit, iar fiecare timonă are două winch-uri lângă ea. Acest lucru înseamnă că yachtul poate fi navigat singur – o caracteristică căreia Saffier îi acordă cea mai mare atenție la toate modelele sale.

Amenajarea interioară include trei cabine cu toalete. S-a renunțat la o baie separată pentru cabina proprietarului din față, fiind înlocuită cu un fel de masă de machiaj cu chiuvetă. În ceea ce privește navigația, Saffier SL46 este dedicat sportivității: construcție cu greutate optimizată, echipare de înaltă performanță, în ciuda focului autovoltant, chila în formă de T (dispoonibilă în două lungimi), bompres din carbon, prova cu ertava retrasă pentru a sparge mai bine valurile și pentru o lungime mare a liniei de plutire, cârmă simplă cu un singur safran și un aspect al punții care este, de asemenea, potrivit pentru provocări.

Premieră mondială: Solaris 55

Acest model este, fără îndoială, una dintre cele mai interesante noi lansări de pe piață, înlocuind predecesorul de mare succes de aceeași lungime și a fost proiectat tot de argentinianul Javier Soto Acebal. În ceea ce privește coca, acesta s-a concentrat în principal pe optimizarea stabilității și a echilibrului: a adoptat o abordare destul de radicală, oferind în special o prova cu mult volum. Soto Acebal a investit, de asemenea, multă atenție în distribuția volumului în direcția longitudinală. El a dorit să împiedice ca atât pupa, cât și prova să stea prea jos în apă – scopul fiind un comportament optim de glisare, precum și o eleganță elegantă pe valuri. Potrivit lui Acebal, un alt avantaj al acestei abordări este că noile vele din gama code pot fi utilizate pentru o gamă mai largă de unghiuri ale vântului.

Sar în ochi  liniile alungite cu nervuri mici în prova care dispar spre o pupa rotunjită. Organizarea  punții este pe cât de dovedită, pe atât de familiară. Timonele sunt într-o poziție extrem de exterioară, winch-urile plasate în fața lor fiind la îndemână. Există două mese separate în cockpit și un tambuchi generos de acces în cabinăp cu câte un hublou pe fiecare parte care lasă să intre lumină suplimentară. Un punct culminant este garajul pentru un dinghy cu outboard, așezat într-o poziție longitudinală. Un nou partener a fost recrutat pentru designul interior: Adi Design. Combinația de chic italian și mobilier de înaltă calitate creează exact ambianța pentru care Solaris este cunoscută și iubită. Dispunerea are trei cabine, cabina proprietarului din față poate fi echipată fie cu o insulă, fie cu un pat amplasat lateral. La prova puteți alege între un dulap mare pentru pânze și accesorii sau o cabină pentru echipaj.

Premieră mondială: ClubSwan 28

Portofoliul acestui șantier naval de lux din orașul finlandez Pietarsaari cuprinde patru linii: Swan Yachts, Swan Maxi Yachts, Swan Shadow (barcă cu motor) și ClubSwan Yachts. CS 28 este cel mai mic model produs vreodată în această ultimă linie și provine din computerul inginerului argentinian Juan Kouyoumdjian. Este un model de curse cu un singur design extrem, cu nervuri tari, chilă retractabilă și o lățimede 2,50 m. Arborada din carbon nu are un backstay și există un sistem hidraulic pentru reglaj. Îndoirea catargului și tensionarea headstay-ului se realizează simultan datorită configurației și poziției sarturilor, iar vela mare este reglată de un sistem de traveller instalat mult în spate. După spusele Nautor, ClubSwan 28 urmează să devină o clasă „one design” la nivel mondial – un obiectiv ambițios.

Lansare: Contest 63CS

Șantierul naval din Medemblik, situat pe Ijsselmeer-ul olandez este la fel de cunoscut pentru calitatea high-end a iahturilor sale ca și pentru creativitatea sa. Ambele aspecte sunt reflectate și de Contest 63CS, un model din clasa de lux superioară, care s-a calificat imediat în finala European Yacht of The Year. Yachtul de 19 m a fost proiectat de Judel/Vrolijk&Co. Liniile alungite, bompres integrat, precum și acoperișul vitrat care se termină chiar în fața catargului în stil superyacht, producând astfel o frumoasă priveșiște pentru partea din față a punții, toate acestea contribuie la un aspect elegant. Yachturile de această lungime sunt navigate de cele mai multe ori de un echipaj profesionist, dar puntea lui 63CS a fost amenajată astfel încât să poată fi navigat cu ușurință de un cuplu de proprietari – toate parâmele sunt redirecționate către cockpit și se oferă un foc autovoltant ca alternativă la un genoa de 107%. Sunt disponibile catarge din carbon sau aluminiu și puteți alege între sisteme inboom sau inmast pentru reefing. Cei care se concentrează pe performanță vor opta, cel mai probabil, în favoarea catargului de carbon mai înalt, a sistemului in-boom și cu genoa.

Cockpit-ul uriaș este format din două zone: zona de agrement din față este proiectată pentru ca navigatorii neexperimentați să se așeze comod la două mese rabatabile; puntea masivă din spate adăpostește timoneria dublă și winch-urile, dar și așa. rămâne totuși, o mulțime de spațiu pentru lenevit.

Pentru designul interior au fost angajate vedetele superiahturilor Wetzels Brown Partners. Aceștia au adus cu promptitudine inovații nemaivăzute până acum și au gândit nu numai marea cabină a proprietarului la pupa, ci și două cabine VIP chiar în fața salonului, toate cu baie, inclusiv duș. Puntea din față poate fi dotată opțional cu un dulap pentru vele, atelier sau cabină pentru echipaj.

Premieră: Eagle 46

Șantierul naval olandez Leonardo Yachts a fost înființat în 2011 și sub conducerea lui Steven și Rachel Boersma, s-a poziționat cu succes pe o nișă. Compania de familie este specializată în construcția de yachturi exclusiviste de zi și de weekend în stil clasic, gama actuală cuprinzând cinci modele între 38 și 70 de picioare. Cea mai recentă completare a gamei este Eagle 46, care a fost proiectat în strânsă colaborare cu specialiștii în yachturi clasice Studio Hoek Design. La fel ca și surorile sale, acesta are forme care amintesc de yachturile J-Class, care au devenit un fel de marcă înregistrată pentru toate Eagles. Cu toate acestea, coca cu aspect clasic are o formă subacvatică modernă, o chilă în T sportivă și o cârmă simplă cu flux optimizat. Dispunerea punții este la fel de contemporană și a fost optimizată pentru nevoile navigatorilor solo sau ale unui echipaj mic. Yachtul este disponibil în două versiuni: versiunea mai economică este fabricată din GRP și ester vinilic prin metoda infuziei în vid și are o platformă din aluminiu. Modelul de ultimă generație, care va fi expus la boot, dispune de cele mai bune materiale, care sunt și cele mai scumpe și mai rapide: coca și arborada sunt realizate din carbon, iar ambarcațiunea are de asemenea, o garderobă de vele 3Di de la North Sails.

Sub punte, liniile drepte și suprafețele domină interiorul minimalist, dar confortabil. Amenajarea include un pat dublu pe puntea din față, o mini bucătărie și o baie. Cele două scaune din salon pot fi folosite și ca paturi.

Lansare: J/40

Timp de decenii, J/Composites și J/Boats au urmărit propriul lor concept care se bazează pe doi piloni principali: linii tradiționale și abilități de navigație extraordinar de bune. Așa cum era de așteptat, au urmat aceste principii și cu noul J/40, succesorul modelului J/122E construit în peste 200 de exemplare. Este mai subțire și mai puțin voluminos decât alte cruisere de performanță din această ligă, dar arată surprinzător de modern pentru un J. Acest aspect vine prona plonjată, bompres din carbon, două timone și o nervură discretă. În timpul testelor pe mare EYOTY din noiembrie, J/40 a demonstrat ceea ce sugerau schițele sale: este bine echilibrat cu o singură cârmă, poate fi dirijat cu precizie, transformă rafalele de vânt direct în viteză și rămâne stabil și  manevrabil tot timpul. Șantierul naval a pus în practică aproape perfect ideea de bază a unui yacht de croazieră performant, deoarece J/40 poate fi folosit pentru croaziere familiale confortabile sau pentru regate de înaltă performanță, cu doar mici modificări ale dotărilor. Acest lucru se datorează în primul rând cockpitului uriaș cu șase winch-uri și garderobei versatile de vele. Versiunea standard a J/40 dispune de trei cabine cu o toaletă, alternativ există o versiune cu două cabine și două toalete. În general, toate zonele în care utilizatorii petrec mult timp, cum ar fi cușetele, salonul sau cabina de pilotaj, au fost proiectate generos, în timp ce spațiul a fost economisit pentru toalete.

Lansare: ClubSwan 43

ClubSwan 43 (premieră pentru Germania) este prezentat ca un velier pur-sânge radical, construit prin infuzie de vinilester cu greutate optimizată și armături de carbon. Catargul și ghiul sunt realizate din carbon, iar prova din carbon prepreg. În mod surprinzător, yachtul nu este construit doar ca un model de cruising, ci și optimizat pentru ORC. Acest lucru înseamnă că viitorii săi proprietari se pot mișca competitiv în ambele lumi – un aspect intrigant, fără îndoială.

CS 43 s-a calificat pentru finala European Yacht of The Year și a dat dovadă de sportivitate în timpul testelor pe mare în largul insulei Mallorca.

Cel mai mare târg de yachting și sporturi nautice din lume

Cu peste 200.000 de vizitatori din peste 100 de țări și peste 1.500 de expozanți pe 220.000 de metri pătrați în pavilioanele 1-17, boot Düsseldorf din 18 până în 26 ianuarie 2025 va fi cel mai mare târg de yachting și sporturi nautice din lume. Atât amatorii de yachturi, cât și pasionații de bărci cu motor vor găsi aici o gamă completă de bărci entry-level, bărci pneumatice, super bărci sau iahturi de lux. boot prezintă, de asemenea, toate fațetele și echipamentele corespunzătoare pentru sporturile nautice populare de scufundări, surfing, kitesurfing, stand-up paddling, skimboarding sau canotaj.

Programele atractive cu vedetele scenei, tendințele actuale și un amestec de înalt calibru de ateliere și activități comune atât pentru sportivii de agrement, cât și pentru experți fac ca acest târg comercial să fie unic în lume. Dar boot 2025 se va concentra, de asemenea, pe protecția maritimă și pe tehnologiile inovatoare și durabile. În cooperare cu European Boating Industry (EBI), docul albastru de inovare va oferi un format unic de dialog cu experți din sferele politice, de afaceri, tehnologice și media în pavilionul 10.

Bavaria Yachts atinge două borne importante în existența sa: 45 de ani de yachturi cu vele și 25 de ani de bărci cu motor

 

Adaugati comentariu