Home News Premiile „European Powerboat of the Year 2025” decernate la Boot Dusseldorf
NewsSaloane nautice

Premiile „European Powerboat of the Year 2025” decernate la Boot Dusseldorf

Frauscher 850 Fantom Air
Frauscher 850 Fantom Air

Acordarea premiilor pentru bărcile cu motor „Barca cu motor europeană a anului 2025″ a fost, de asemenea, extrem de interesantă în acest an.

Juriul de experți a fost alcătuit din redactorii-șefi și managerii de teste ai celor mai importante instituții de presă europene din domeniul bărcilor cu motor din Norvegia (Båtmagasinet), Italia (Boatmag.it), Franța (Neptune, MoteurBoat), Spania (Nautica y Yates), Elveția (Marina.ch), Austria (YachtRevue) și Germania (BOOTE).

"European Powerboat of the Year 2025" (EPOTY) pentru ambarcațiuni cu motor din categoriile Ambarcațiuni sportive până la 10 metri, Ambarcațiuni cu motor până la 14 metri, Iahturi cu motor până la 18 metri, Iahturi cu motor până la 24 de metri, Powerkats și Ambarcațiuni electrice.
„European Powerboat of the Year 2025” (EPOTY) pentru ambarcațiuni cu motor din categoriile „Ambarcațiuni sportive până la 10 metri”, „Ambarcațiuni cu motor până la 14 metri”, „Yachturi cu motor până la 18 metri”, „Yachturi cu motor până la 24 de metri”, „Powercats” și „Ambarcațiuni electrice”.

Premiile „European Powerboat of the Year 2025” decernate la Boot Dusseldorf

Nu a fost o sarcină ușoară pentru experții din presa de specialitate din domeniul bărcilor cu motor să selecteze 30 de nominalizați în șase categorii pentru „European Powerboat Award 2025” din mai mult de 100 de modele noi de bărci.

Oscarul pentru „Yachtul European al Anului 2025” merge către…

Catamarenele „PowerCat” și propulsiile electrice au schimbat jocul

În ultimii ani, organizatorii au răspuns deja la prezența tot mai mare a catamaranelor și a bărcilor electrice prin crearea unor categorii speciale pentru acestea.

În plus față de obișnuitele caracteristici  ale unei ambarcațiuni, cum ar fi construcția sau manevrabilitatea, juriul a acordat o atenție deosebită amenajării interioare a candidaților, siguranței și raportului preț-calitate. Punerea în aplicare a ideilor și conceptelor inovatoare a fost, de asemenea, crucială pentru clasamentul final.

Axopar 29 Cross Cabin – Câștigător în clasa ambarcațiunilor compacte sub 10m

În clasa compactă a ambarcațiunilor de agrement de până la 10 metri, Axopar 29 Cross Cabin (lungime 9,31 m) și-a asigurat un loc pe podiumul câștigătorilor.

Ambarcațiunile din această clasă au un accent pe ideea de „Vacanța pe apă” și „activități pentru familie”. Deși sunt polivalente acestea sunt adesea folosite pentru vacanțe de vară în sens clasic sau petrecerea weekendurilor cu familia sau prietenii, de aceea amenajarea spațiului și distribuția spațiului sunt foarte relevante.

„Oscarul sporturilor nautice” pentru navigație solitară este obținut de Cole Bauer

Axopar 29 Cross Cabin se caracterizează în primul rând prin performanțele sale excelente pe ape agitate și prin caracterul său practic.

Barca este bine gândită din toate punctele de vedere, cu un accent puternic pe siguranță. La aceasta se adaugă un raport bun preț-performanță.

Axopar 29 Cross Cabin
Axopar 29 Cross Cabin

Wellcraft 38 T-Top- Câștigător în clasa ambarcațiunilor cu motor de până la 14m

Ambarcațiunile cu motor cu o lungime de până la 14 m sunt bărci care sunt utilizate în general pentru excursii și vacanțe pe căi navigabile interioare și lacuri. Din acest motiv, viața la bord, confortul și autonomia sunt deosebit de importante. În special, dispunerea camerelor sub punte și organizarea cockpitului sunt luate în considerare în evaluare.

Timp de aproape 70 de ani, renumita marcă americană de bărci Wellcraft a stabilit mereu noi standarde. În categoria bărcilor cu motor de până la 14 metri, juriul a selectat Wellcraft 38 T-Top (lungime 11,69 m).

Wellcraft 38 T-Top este o ambarcațiune cu consolă centrală de înaltă performanță, proiectată pentru utilizarea în larg. Acest model combină robustețea cu un design elegant și dispune de un T-top retractabil pentru protecție solară, mult spațiu pe punte și opțiuni de propulsie puternice. Designul avansat al carenei asigură, de asemenea, stabilitate în toate modurile de condus.

WELLCRAFT 38 T-TOP
WELLCRAFT 38 T-TOP

Nimbus 495 Fly – Câștigător în clasa ambarcațiunilor de până la 18m

Clasa de 18 m reprezintă interfața dintre construcția de bărci de serie și yachturile personalizate. Acestea sunt deja foarte bine adaptate la nevoile proprietarilor lor și în unele cazuri, au caracteristici care sunt prezente doar de pe yachturile mai mari. În plus față de caracteristicile de navigație, aspectul și designul joacă mereu un rol important în evaluare.

Nimbus 495 Fly (lungime 14,90 m) este o alegere convingătoare în clasa bărcilor cu motor de până la 18 metri. Actuala navă amiral a flotei Nimbus este primul model flybridge al șantierului naval suedez.

Coca modelului 495 Fly a fost proiectată pentru un consum redus de combustibil și soluții de propulsie hibride, ceea ce face ca barca să fie economică.

Experții în bărci cu motor au fost, de asemenea, impresionați de bine-cunoscuta calitate ridicată a manoperei și de conceptul de spațiu, care fac din Nimbus 495 Flybridge barca de turism ideală, în opinia lor.

Nimbus 495 Fly
Nimbus 495 Fly

Cranchi Sessantadue 62 – Câștigător în categoria ambarcațiunilor cu motor de până la 24m

Este corect să spunem că acestea sunt deja adevărate yachturi de lux. În plus față de stilul de viață corespunzător, amabarcațiunile cu motor de până la 24 m lungime au întotdeauna un design foarte special. Constructorii și designerii de renume sunt adesea implicați în proiectare și creează lucruri de pionierat, cum ar fi bordajele pliabile de acum câțiva ani, care acum pot fi găsite și pe ambarcațiuni mai mici. Inovațiile joacă un rol major în selectarea bărcilor nominalizate.

Printre yachturile cu motor de până la 24 de metri, Cranchi Sessantadue 62 (lungime 20,23 m) din Italia se află pe primul loc.

Sessantadue este un mix reușit de design modern, utilizare ingenioasă a spațiului și abilități tradiționale italiene de construcție a bărcilor.

Oferă mult spațiu pentru dimensiunea sa și este foarte ușor de manevrat cu cele două motoare Volvo-Penta IPS de 1000 CP, care sunt mai mult decât suficient de puternice.

Cranchi Sessantadue 62
Cranchi Sessantadue 62

YOT 41 – Câștigător al categoriei „Power Cat”

Doar catamaranele sunt nominalizate în această categorie, care este independentă de dimensiune. Datorită formei carenei lor, acestea oferă mult mai mult spațiu decât monococile și sunt, de asemenea, eficiente în timpul navigației.

În ultimii ani, acest tip de ambarcațiune, care anterior se găsea doar ca ambarcațiune charter, a devenit foarte popular și în rândul proprietarilor privați. Mai ales în rândul celor care petrec perioade mai lungi la bord sau au distanțe mai lungi de parcurs.

În categoria „Power Cat” – destinată acestui nou val de catamarane cu motor, YOT 41 (lungime 12,50 m) a ocupat primul loc. Acesta întruchipează tot ceea ce face un catamaran de turism modern: propulsia outboard și bordajele laterale pliabile fac din catamaranul francez un adevărat miracol al spațiului util.

În plus, pasajul central din salon beneficiază de dorganizarea ingenioasă a spațiului, iar cele două cabine din carene oferă suficient confort pentru patru persoane.

YOT41
YOT41

Frauscher X Porsche Fantom 850 Air – „European Powerboat Award 2025” la clasa bărcilor cu propulsie electrică

Concurenții nominalizați în categoria bărci electrice pentru „European Powerboat 2025” : Axopar AX Crosstop, De Antonio Yachts E23, Frauscher x Porsche 850 Fantom Air, Riva El Iseo, Stickl E-Spirit 730

Această categorie este dedicată bărcilor cu propulsie electrică ce pot fi ambarcațiuni sportive mici, yachturi turistice mari sau catamarane solare.

Ambarcațiunile electrice sunt în centrul atenției multor companii de tipul startup care nu provin neapărat din spectrul șantierelor navale tradiționale.

Din acest motiv, densitatea inovației este adesea mai mare, dar cantitățile sunt încă relativ scăzute.

Frauscher X Porsche Fantom 850 Air reprezintă inginerie la cel mai înalt nivel. Acesta a primit premiul „European Powerboat Award 2025″ la categoria bărci electrice.

Coca și puntea ambarcațiunii sportive provin de la șantierul naval austriac Frauscher, în timp ce unitatea de propulsie nou dezvoltată, cu o putere de vârf de până la 400 kW, provine de la actualul Porsche Macan. Performanța este în consecință ridicată, barca atingând aproximativ 45 de noduri.

 

 

de
Adrian Dragan

https://adriandragan.ro/

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Renault Rafale
La ziLifestyleNews

Renault Rafale devine vehicul prezidențial

Renault Rafale Prezidențial este un model exclusivist, conceput special pentru Președinția franceză....

Gin & Tonic
La ziNewsSailing

„Gin & Tonic”, superyachtul de 42 de metri din anii ’80 primește o nouă viață

Gin & Tonic, ambarcațiunea construită de Feadship în 1981, s-a întors în...

Temsa
Ambarcațiuni ElectriceLa ziNews

Temsa extinde electrificarea la industria marină

Temsa este unul dintre principalii jucători din industria autobuzelor — nu doar...