Finalul sezonului 2018 s-a încheiat cu premieră pentru sailingul românesc. La inițiativa Mojo Yachting Club și Lifeharbour Marina, pe canalul ce leagă Limanu de Marea Neagră a avut loc o regată mai puțin obișnuită între ambarcațiunile Beneteau First ale celor două cluburi.
Este cunoscut că în orice sport de echipă rivaliatea cea mai mare este între membrii aceleiași echipe. Astfel, două dintre cele mai puternice cluburi de sailing din România au pus la punct o competiție mai puțin obișnuită, dar care s-a desfășurat după toate regulile de concurs și sub conducerea oficialilor Federației Române de Yachting.
Regata mai putin obisnuita
Scopul a fost ca fiecare echipaj să concureze pe fiecare dintre ambarcațiunile clubului din care face parte, atât Mojo Yachting cât și Lifeharbour având în dotare ambarcațiuni cu aceeași specificație. În total la start s-au alăturat opt veliere, patru Beneteau First 40.7 ale clubului Mojo (Mojo, Irony, Nemo, Mac Too și patru Beneteu First 34.7 ale Lifeharbour (Life, Dream, Fly, Abracadabra).
Competiția care s-a dus pe parcursul a două zile a constat în probe de navigație și de îndemânare pentru echipaje, acestea din urmă atât pe apă cât și pe mal. În prima zi, echipajele s-au întrecut, la vele, pe canalul Limanu, startul fiind dat din bazinul portuar Mangalia spre marina Limanu, sosirea fiind chiar în dreptul primului ponton de acostareal marinei Limanu.
Competitie de 2 zile
Au avut loc trei regate, fiecare echipaj concurând pe ambarcațiunile clubului, dar nu pe ambarcațiunea proprie. Regatele au pus în valoare priceperea echipajelor în adaptarea rapidă la manevrele altei amabarcațiuni, ale modului cum performează aceasta precum și în navigația pe canal, ușor diferită de cea offshore. Seara zilei de sâmbătă s-a lăsat cu alte concursuri între echipaje cel mai apreciat fiind cel „clasic” de tras la parâmă, consurs eliminatoriu.
Duminică ziua a fost deschisă de o probă de îndemânare pentru echipajele aflate de această dată pe propria ambarcațiune. Proba cronometrată a constat în startul din poziția de acostare, efectuarea manevrelor de pornire de la mal și ridicarea velelor, pe o distanță delimitată. Iar în final a a vut loc ultima regată fiecare echipaj concurând pe proria ambarcațiune.
Deși a pornit ca o joacă, cele opt echipaje s-au duelat până la final ca într-o competiție oficială, în cazul Mojo Yachting fiecare echipaj trecându-și în cont câte o victorie de etapă, fiecare dintre cele patru ambarcațiuni First 40.7 trecând prima linia de sosire în cel puțin o regată. Succesul de care s-a bucurat această întrecere, pasiunea cu care s-a luptat, a determinat cele două cluburi să promită că în 2019 vor exista două astfel de întreceri, una la începutul și una la finalul sezonului regulat de yachting.