Premiile Motor Boat 2024: cele mai bune motorboat-uri ale anului

Fairline Squadron 58

Finalul lunii ianuarie vine și cu rezultatele votului revistei motorboat.com în segmentul celor mai bune ambarcațiuni cu motor ale anului. Timp de mai multe luni, de-a lungul anului 2023, experții au efectuat o serie de teste și analize pentru a afla care este cea mai bună ambarcațiune în fiecare din cele nouă categorii pe baza a cât de bine a performat în teste și cât de bine întrunește și se pliază pe necesitățile clienților pieței țintă vizvavi de dimensiuni, stil și preț.

Câștigătoriii Motor Boat Awards 2024

Ambarcațiuni sport până la 30 picioare

Finaliste: Cormate T28, Rand Leisure 28, Williams Evojet 70, Saxdor 270 GTO

Câștigător – Saxdor 270 GTO

Saxdor 270 GTO
Saxdor 270 GTO

Clienții așteaptă azi foarte multe de la conceptul sportboat. O cocă decentă care să arate bine și care să se miște bine pe apă nu mai este un atribut suficient.

O barcă modernă trebuie să fie nu doar performantă și eficientă, dar și să oferte confort și spațiu pentru alte activități, cum ar fi o zonă de relaxare și de plajă, wetbar accesibil, masă, T-Top pentru protecție împotriva soarelui, spații de cazare și toalete.

Saxdor 270 GTO oferă toate aceste lucruri. Grație ofertei generoase de motorizare, inclusiv cu instalații single sau twin, și o cocă constuită prin infuzie vacuumatică în două trepte, clienții pot găsi echilibrul între performanță și eficiență.

Lista de opționale este și mai generoasă, cu prețuri pornind de la 84.900 euro. Oricum se poate personaliza, rezultatul fiind o barcă cu un stil unic, suficient de mică pentru a fi transportată pe peridoc, suficient de mare pentru a se putea dormi la bord peste noapte, suficient de rapidă pentru a fi pe placul skipperului și suficient de capabilă pentru a acoperi distanțe decente cu un anumit grad de confort și siguranță.

Dayboat peste 30 de picioare

Finaliste: Schaefer V33, Flipper 900 DC, X-Power 33, Jeanneau Cap Camarat 10.5CC

Câștigător – Flipper 900 DC

Flipper 900 DC
Flipper 900 DC

Chiar și după standardele nordice, Flipper 900 DC este o ambarcațiune ideală de weekend și asta pentru că inlcude cele mai bune elemente ale unui day cruiser scandinav pe care le reîmpachetează într-o formă dinamică ce reactualizează acest stil.

Printre elementele apreciate se numără sentimentul de siguranță pe care îl oferă cockpitul adânc cu bordajele înalte ce îl înconjoară – o protecție ideală împotriva elementelor. De asemenea, juriul a apreciat ergonomia postului de pilotaj, ce oferă posibilitatea de a manevra barca singlehanded cu multă încredere.

Spațiile de depozitare sunt atent gândite, date fiind liniile aerodinamice ale zonei prova, precum și spațiul de odihnă. Cazarea la bord include un pat dublu în prova, dar și un pat mai compact sub cockpit, precum și o toaletă separată pe babord.

În ciuda interiorului prietenos, aspectul și performanșele sunt cele care impresionează și care vor rămâne imprimate în memoria utilizatorului. Dacă ești un skipper experimentat poți obține o viteză de 50 de noduri din sistemul outboard twin de 300CP. Dar și la viteza de coazieră de 22 de noduri, barca poate atinge în mai puâin de 8s peste 30 noduri și poate accelera ușor la peste 45 noduri

Bărci pentru aventură

Finaliste: Archipelago 47, Ballistic XP80, Sargo 45, Quarken 27 Cabin, XO DFNDR 8

Câștigător – Sargo 45

Sargo 45
Sargo 45

Este cea mai mare ambarcațiune construită vreodată de Sargo. Noul 45 este plin de detalii interesante precum accesul mascat în lateral pentru motoare, coșul ascuns pentru fendere sau gurile largi de alimentare cu combustibil.

Cabina de pilotaj este dublu-vitrată, spațiul găzduind și o dinetă interioară, ușor mai ridicată pentru a oferi o bună priveliște de jur-împrejur. De asemenea și în prova mai există o zonă de relaxare și de servit masa, masa putând fi pliată într-un spațiu special.

Toate micile detalii fac mult mai plăcută experiența proprietarului, dar caracteristicile și performanțele acesti platforme fac din această ambarcațiune un companion de aventură permanent, iar asta a contat cel mai mult în decizia juriului.

Vitezele confortabile de coazieră și apele calme sunt ideale pentru deplasările offshore pe distanțe lungi, iar posibilitatea configurării spațiului de sub punte cu două sau trei cabine permite proprietarului să-și organizeze barca după prorpiile necesități. De asemenea se poate opta pentru sistem sternddrives IPS, precum și pentru pachetul Explorer – cu un look mai dinamic. În viitor este aștetată și o versiune flybridge.

Superboats

Finaliste: Frauscher Demon 1414, SAY 42, Windy 34 Alize, Viggo C10 Offshore

Câștigător – Windy 34 Alizé

Windy 34 Alizé
Windy 34 Alizé

Ceea ce așteaptă fanii mai puriști de la Windy este foarte simplu de intuit – o barcă care să îi poarte în siguranță pe o mare agitatăm agilă și care să ofere o călătorie plăcută, să poată sta peste noapte la bord, chiar și mai multe nopți, și cu o autonomie suficientă.

Alize 34 este urmașul modelului 34 Khamsin care a ieșit din producție în 2013. Poziționându-se între 32 Grand Zonda și 37 Shamal – atât în privința dimensiunilor cât și al prețului, noul 34 Alize este cu două picioare mai lungă și cu 7 inch mai lată decât 32, iar acest lucru este crucial pentru ca o face să fie cea mai mică barcă din gamă ce poate primi o pereche de motoare Volvo Penta D6 440.

Acestea se portivesc perfect, asigură o viteză de până la 51 de noduri, și o viteză de croazieră de 40 de noduri. Cu forma tradițională a cocii in V, barca taie elegant valurile și împrăștie apa departe de bordaje, fiind astfel capabilă să ofere o călătorie confortabilă chiar și pe o mare mai agitată. iar faptul cp oferă un cockpit bersatil și capacitatea de a oferi acomodare pentru două persoane peste noapte, reprezintă un adevărat bonus!

 Cruiser Sport până la 45 picioare

Finalise: Bavaria SR33, Sealine S390, Aquador 300 HT, Marex 440

Câștigător – Marex 440

Marex 440
Marex 440

Dacă Espen Aalrud, Șeful Marex, este serios în ceea ce privește faptul că vrea să constuiască cele mai bune bărci de familie din lume, noul 440 este modelul perfect de la care să înceapă. În timp ce poate arată modest, cu un aspect mai degrabă clasic nordic, genialitatea ce se ascunde în detalii este cu adevărat impresionantă.

Cockpitul pupa este bine protejat, bine amenjat și generos echipat, cu banchete periferice care oferă până la șase locuri în plus, pe colț. Acesta poate fi complet protejat de intemperpii prin pereți de pânză și poate fi de asemenea utilizat ca pat dublu, grație obloanelor și ușilor laterale ale cockpitului, prin care zona se poate izola.

Există o multitudine de elemente high-tech, incluisv o cameră video pentru ancoră, perne pentru relaxare în prova, precum și o listă de opționale impresionantă. Se poate opta pentru sistem IPS, sterndrivers sau transmisie clasică, două, sau trei cabine. Se popate opta de asemenea și pentru versiunea „Gourmet Cruiser” cu o bucătărie generoasă. Inteligentă, flexibilă și cu multe detalii ce amplifică confortul.

Cruiser Sport peste 45 picioare

Finaliste: De Antonio D50 Coupe, Sunseeker Superhawk 55, Evo R+, Azimut Verve 48

Câștigător – Sunseeker Superhawk 55

Sunseeker Superhawk 55
Sunseeker Superhawk 55

Reinventarea numelui Superhawk ca o navă de croazieră mare, sportivă, cu facilități confortabile de cazare peste noapte, mai degrabă decât ca o ambarcațiune de performanță pură, a fost întotdeauna o sarcină dificilă, dar noul 55 i-a convins pe toți, cu excepția celor mai înrăiți fani Superhawk.

Cu puntea lungă la prova, cu parbrizul puternic înclinat spre spate și cu hard top-ul discret (opțional), încă arată ca atare, în timp ce o pereche de motoare Volvo IPS950, potrivite cu o formă a cocii suficient de dinamice, îi asigură, de asemenea, performanțe și manevrabilitate mai bune decât majoritatea rivalilor săi mai grei. Dar spațiul și facilitățile pe care le oferă oaspeților, atât deasupra cât și sub punte, sunt cele care impresionează cu adevărat.

Nu numai că există un garaj ascuns pentru un Minijet William, dar puteți pune un jet-ski pe platforma de baie și o pereche de Seabobs în cesonul de sub șezlong. Apoi, există un cockpit vast,, cu scaune de colț mobile, un wetbar cuprinzător și o poziție de pilotaj bine protejată.

Spre deosebire de unele modele sportcruiser puntea inferioară este de asemenea, un loc cu adevărat plăcut pentru a petrece timpul, cu multă lumină naturală, un salon mare, o bucătărie decentă și două cabine confortabile cu baie proprie.

Flybridge până la 60picioare

Finaliste: Rodman 1290 Evolution, Fairline Squadron 58, Jeanneau 1295 Merry Fisher, Ferretti 580, Sirena 48

Câștigător – Fairline Squadron 58

Fairline Squadron 58
Fairline Squadron 58

Aranjamentul pupa de pe Squadron 58 este un adevărat game changer. Acesta dispune de un cockpit cu un tablier vitrat, mobilier modular, două terase rabatabile și un bar rabatabil cu o pereche de scaune care pot fi mutate în partea dinspre babord.

Mai la pupa, o platformă de baie submersibilă „Slide & Hide” vă permite să extindeți puntea prin simpla apăsare a unui buton. Există, de asemenea, o masă o mică bucătărie în spate,
cu un congelator pentru gheață și un grătar opțional glisant. Cabina echipajului poate fi folosită ca o cabină de zi, ceea ce ar permite organizarea unui social club autonom.

Lucrurile sunt la fel de atrăgătoare și în interior. Integrarea jucăușă a unghiurilor transformă ambianța noului 58, creând zone de interes pe care concurenții săi pur și simplu nu le au.

Flybridge peste 60 picioare

Finaliste: Azimut Magellano 60, Absolute Navetta 75, Pearl 72, Prestige M8, Princess F65

Câștigător – Pearl 72

Pearl 72
Pearl 72

Bill Dixon și Kelly Hoppen au fost un duo de temut de-a lungul anilor – Bill pentru designul său exterior elegant și pentru gestionarea inteligentă a spațiului interior, iar Kelly pentru abilitatea sa de a face ca elementele de lux să se simtă mai degrabă familiare și primitoare decât de nișă sau ezoterice.

Noul 72 este, fără îndoială, cea mai bună realizare a lor de până acum. La exterior, gameurile de sticlă stratificată și formele alungite o fac să pară una dintre cele mai izbitoare și distincte ambarcațiuni din gamă; iar în interior, deși nu este în mod evident extravagantă, lucrurile par și mai carismatice.

De la terasele de la pupa și propulsoarele în V care economisesc spațiu până la amplasarea bucătăriei, gestionarea luminii și cele două fabuloase cabine ale proprietarului, acest al doilea cel mai mic din flota Pearl are multă personalitate și o mulțime de aspecte practice.

Yachturi custom

Finaliste: Princess X80, Ferreti 860, Bering 76, Sunseeker 100 Yacht, Wally WHY150

Câștigător – Princess X80

Princess X80
Princess X80

Fie că vă place sau nu, nu puteți ignora stilul provocator al gamei X Class. Elevația înaltă, suprastructura plină de volum și crearea unui „super flybridge” s-au dovedit atât de eficiente în atragerea clienților încât sunt acum imitate pe scară largă în ambarcațiunile „crossover” din întreaga lume.

Dar dacă X95 original s-a dovedit a fi un pic prea provocator pentru unii, conceptul mai moderat al lui X80 nu numai că arată mai bine în ochii noștri, dar se comportă și mai bine și aduce beneficii mai mari pentru această dimensiune de ambarcațiune, permițând opțiunea unui apartament al proprietarului  pe puntea principală pe o suprafață de 80 de picioare.

De asemenea, costă puțin mai mult de jumătate din prețul lui X95, în timp ce se potrivește cu multe dintre punctele cheie de vânzare ale surorii sale mai mari: acomodare pentru până la zece persoane în cinci cabine proprii. O punte principală de mari dimensiuni cu cabine de zi dedicate și un flybridge cu un salon protejat de soare și un post de comandă elevat.

Premiul Special al juriului

Câștigător –  Jan-Erik Viitala

Jan-Erik Viitala
Jan-Erik Viitala

Antreprenorul Jan-Erik Viitala a reușit să facă mai multe în cei 16 ani de carieră în industria navală decât majoritatea oamenilor într-o viață. În calitate de partener fondator și, ulterior, de director executiv al Paragon Yachts și XO Boats, a contribuit la construirea bazelor unei noi categorii de bărci de aventură universale.

Folosindu-se de aceste cunoștințe și de propria experiență dobândită în Finlanda, unde a crescut în preajma bărcilor, s-a aruncat  într-un proiect nou, construind un brand complet nou, numit Axopar – acum celebru, un acronim al celor trei companii A(quador), XO și PAR(agon).

Primul model, o ambarcațiune pentru aventură de 28 de picioare, cu motor exterior, a fost lansată la Salonul Nautic de la Helsinki în februarie 2014. Cu aspectul său agresiv și modern, cu o cocă prietenoasă cu marea, cu o putere mare a motorului outboard, cu punți walkaround și cu un preț extrem de competitiv, acesta s-a dovedit a fi foarte popular!

Peste 200 de exemplare au fost vândute în primele 18 luni – un număr nemaiîntâlnit pentru un nou început – dar o simplă picătură în ocean în comparație cu totalul actual de aproape 3.000 de unități. Acum, în apropierea celei de-a 10-a aniversări, Axopar a devenit un adevărat fenomen în domeniul nautic.

Mult copiat, dar rareori egalat, Axopar este marca definitorie pentru o nouă generație de ambarcațiuni și de navigatori. Și, deși Jan-Erik ar fi primul care ar recunoaște contribuția echipei din jurul său, viziunea sa și dorința neobosită de a continua să îmbunătățească produsele sale sunt cele care au alimentat creșterea stratosferică a numelui Axopar.

 

Adaugati comentariu