Seanergya Regatta (31 mai – 2 iunie) 2019 – 40 de veliere la startul sezonului competițional

40 de veliere au luat startul la Seanergya Regatta (31 mai - 2 iunie) 2019.

Pasionatii de yachting s-au reunit în weekend-ul care a trecut (30 mai -2 iunie 2019) la marina Limanu pentru a participa la prima competiție în sistem ORC de ambarcațiuni mari din acest sezon: Regatta Seanergya.

Astfel, după luni bune de frig în care au ieșit pe apă destul de rar și au iernat, patruzeci de ambarcatiuni cu vele s-au aliniat sâmbătă și duminică la startul celor 6 curse de tip in-shore care s-au alergat în cadrul acestei competiții.

Competitorii au ajuns la marina Limanu încă de vineri, ziua fiind dedicată  pregătirii amabrcațiunilor pentru concurs, aceast fiind prima competiție de anvergură din acest  sezon.

Vreme bună și prezență internațională

În pofida prognozelor, vremea a fost îngăduitoare și ploaia nu și-a făcut simțită prezența, dar vântul le-a dat ceva bătai de cap concurenților nu pentru ca ar fi fost prea tare ci, dimpotriva, destul de slab, cel puțin în prima zi. Cu toate acestea, adrenalina nu a lipsit, câteva starturi fiind extrem de competitive. În plus, concurentii au avut parte de o mare excepțională, fără valuri care i-a avantajat pe toți deopotrivă

Regatta Seanergya 2019 a avut parte și de participare internațională, la concurs înscriindu-se și trei echipaje din Bulgaria: Parea, LZ Yachting 1991 și Odessos. De altfel, veliștii bulgari vin constant la competițiile românești de yachting și la fel, din ce în ce mai multe echipaje românești se înscriu la regattele din Bulgaria.

Clasament

La finalul celor 6 curse alergate, s-a stabilit clasamentul final.  Au fost constituite trei clase de concurs: cea a bărcilor rapide (ORC 1), cea a celor mai puțin rapide (ORC2) si o clasa Open.

Podiumul la clasa ORC 1 a fost ocupat de velierul Hope (locul I,  Romania, skipper Mihai Făgărășan), Quebramar (locul al II-lea, Romania, skipper Iulia Fulicea) și LZ Yachting 1991 (locul al III-lea, Bulgaria, skipper Lachezar Bratoev).

La clasa bărcilor mai putin rapide, clasamentul primelor trei poziții a fost: Odessos 25 (locul I, Bulgaria, skipper Kalin Georgiev), Jackpot (locul al II-lea, România, skipper Bogdan Voinescu) și Sapajou (locul al III-lea, România, skipper Bogdan Grigorescu).

Clasa Open a avut trei echipaje romanesti pe podium: Aria (locul I, Romania, skipper Ionut Iliescu), Thea (locul al II-lea, Romania, skipper Sofian Lupascu) și Artica (locul al III-lea, Romania, skipper Liviu Chiric).

La finalul competiției, concurenții au fost încânțati de cele doua zile de concurs spunând că vremea a fost excelentă, trasele bine poziționate și cursele echilibrat construite. Organizatorii concursului, Yacht Club Sportiv Seanergya și Club Sportiv Sail La Vie s-au arătat la rândul lor bucuroși de numărul mare de bărci înscrise în concurs.

„Blue is the new green”

Regatta Seanergya a avut și o componentă verde, ecologică, pentru că, așa cum au declarat organizatorii: „blue is the new green”: a fost o competitie in care nu s-a folosit hartia. De regulă în concursurile de yachting, bărcile poartă numere afișate pe borduri cu autocolant, se folosesc formulare de înscriere din hârtie, iar rezultatele sunt tipărite și afișate la un panou oficial. De asemenea se oferă câștigătorilor diplome de participare. De aceasta data, print-ul a fost eliminat total: inscrierile s-au făcut online, iar rezultatele precum și alte informații importante și necesare bunei desfășurări a competiției au fost publicate pe site-ul oficial al regattei (regatta.seanergya.ro).

Regatta Seanergya a dat startul sezonului competitional 2019 la barci mari care se continua cu 5 concursuri în Cupa României și două în Campionatul National Offshore și se va încheia la toamnă, în luna octombrie.

Campionatul Național RS Tera (ediția 2) 2019

Adaugati comentariu