Charter, cu sau fără skipper închiriat

Ca să fie pe înțelesul tuturor am să folosesc următoarea analogie: charterul este similar cu procesul de închiriere al unei mașini într-o locație mai mult sau mai puțin turistică. Dar spre deosebire de mașină pentru barcă se poate apela la un skipper profesionist dacă nu ai încredere în abilitățile tale. Dar sunt mai multe soluții indiferent de varianta pentru care optezi.

Plecând de la această idee pentru charter avem în primul rând nevoie de disponibilitate financiară, de barca potrivita (lucru detaliat in articolul „Charterul este soluția perfectă de a face sailing oriunde în lume”) și de dovada că avem voie să o inchiriem și, cel putin teoretic, sa o manevrăm, astfel încât să o predăm în aceeași stare la finalul sejurului.

Ca sa continuam cu analogia de mai sus, procedura de închiriere este până la un punct, asemănătoare cu a unei mașini. Dar dacă pentru majoritatea, condusul face parte din cotidian, iar mașină închiriată nu pune probleme deosebite, nu putem spune același lucru despre charter.

Închirierea bărcii nu este similară cu închirierea unei mașini

Nu mergem la birou cu barca și nici la cumpărături, iar săptămâna aia de vacanță pe barcă, de anul trecut, pare atât de departe încât avem impresia că tot ce știam s-a resetat, iar noi rămânem cu stres și angoasă.

În ceea ce privește permisul, cele mai multe firme de charter din zonele de sailing mai populare, recunosc și acceptă permisele de tipul ICC/RYA/MCA. Asta deoarece acestea sunt permisele acceptate de către firmele care asigură bărcile!

Dacă ne lipsește permisul există doua variante: fie angajam pe cineva care are un astfel de permis, spre exemplu un skipper profesionist, fie ne mobilizam și ne luăm personal permisul.

charter

Prima varianta presupune să predăm cu încredere frâiele vacanței noastre unei persoane competente. Firma de charter ne poate ajuta cu variante în functie de eventuale preferinte: naționalitate, limbi vorbite, cunoașterea anumitor zone.

Costurile pentru un skipper profesionist încep de la 150 EUR/zi + masa pe toată perioada charterului. Alternativ, poți opta pentru unul dintre skipperii formați de către capetan.club, într-un pachet complet de barcă cu servicii de skipper incluse.

Bunele maniere în marină. Eticheta de ponton

Dacă optezi pentru a doua variantă, trebuie să iei atitudine și să te responsabilizezi. Studiază puțin piața și caută varianta de curs care să se plieze optim pe propriile așteptări și disponibilități, financiare și de timp. Metodele existente pe piață variază, însă este cert că permisul nu este dificil de obținut. Și, deși ne conferă dreptul de a merge direct în marină și de a inchiria o ambarcațiune, aceasta este cea mai riscantă și mai puțin recomandată variantă.

charter

A-ti asuma răspunderea pentru o barcă și pentru toți cei de la bord, fără a avea experiență și având cunoștiințe minime nu este un act de curaj!

Deținerea permisului de skipper nu echivalează cu experiența pe mare

Experiența nu poate fi înlocuită de nici o hărtie, iar pentru a o obține, metodele variaza de la participarea ca simplu crew (membru de echipaj) într-o săptamana de sailing, la înscrierea la cursurile de specialitate ale unor școli de profil.

Ideea este simplă: fiecare oră petrecută pe apă aduce cu sine experiență, iar aceasta vine la pachet cu încredere în sine. Numai așa vei reuși să te bucuri de un charter relaxant. Vei transmite o atitudine pozitivă echipajului și vei putea face față eventualelor probleme inerente acestei activități.

În articolul următor voi detalia subiectul legat de practică. Pana atunci, spor la căutat școli de sailing, un simplu search pe internet e tot ce trebuie să faceți.

 

 

Adaugati comentariu