Charterul este soluția perfectă de a face sailing oriunde în lume

Charterul, soluția perfectă de a face sailing oriunde în lume, a devenit tot mai accesibil, iar varietatea ofertelor asigură posibilitatea petrecerii vacanțelor pe apă oricui este dispus să depună un efort de organizare minim.
Fenomenul charter

Indiferent de zona de charter aleasă, există variante pentru toate buzunarele: de la cei care se mulțumesc cu o „plută” până la cei mai exigenti și care au preferințe pentru numărul de cabine, anul de fabricatie, dotările electrice, etc.Din acest motiv charterul este soluția perfectă de a face sailing aproape oriunde în lume.

Lista de optiuni fiind destul de lunga. Trebuie avut însă in vedere că orice opțiune influențează prețul sejurului, pe nesimțite putând apărea variații de la simplu la dublu.

Cu cât mai exclusivistă este optiunea, cu atât mai semnificativă va fi diferența de preț.

Fenomenul charter

Ce înseamnă activitatea de charter?

Încă de când a început să meargă, omul și-a dorit să cunoasca, să viziteze. Când a terminat cu uscatul s-a aventurat pe ape începând să exploreze și să cucereasca.

Cu barca pe râurile și canalele Europei

Dăm pe fast-forward și vorbim despre activitatea de charter – închirierea de ambarcațiuni de agrement – firmele de charter și domeniile conexe.

Activitatea de charter presupune petrecerea timpului liber – a vacanțelor – pe ambarcațiuni închiriate, pe apă,  fie că vorbim de râuri, mări sau oceane.

Fenomenul charter

Industria charterelor a evoluat foarte mult de-a lungul timpului, s-a reglementat, s-a standardizat și a devenit mai accesibilă de la an la an. Pentru majoritatea românilor, charterul presupune inchirierea de veliere în diverse locații cum ar fi Bulgaria, Grecia, Turcia, Croația, Italia, Spania și Franța. Și desigur, în zone indepărtate și exotice precum Thailanda sau Caraibe.

Vacanță pe yacht în Indonezia

Vacanța pe apă este tentantă, dar a deține barci în mai multe locații nu este realist, astfel că aici intervin firmele de charter: soluția perfecta de a face sailing aproape oriunde in lume. La resursele lor se ajunge, în cel mai comun și ușor mod, prin intermediul unor agenți, firme specializate capabile să cumuleze resursele multor firme de charter într-un singur loc, să ofere sfaturi și solutii, să compună oferte, să facă practic legătura între firmele de charter mari și mici de pe tot globul și cei interesați de vacanțe pe mări și oceane.

Fenomenul charter

Cine poate închiria un velier în regim charter?

Pentru a avea acces la un velier este nevoie în primul rand de un act care să permită închirierea unei ambarcațiuni, iar acest permis trebuie să fie eliberat de o autoritate nautică recunoscută de către firmele de charter; ICC / RYA sunt printre cele mai cunoscute.

De cele mai multe ori însă, certificările obținute se limitează la a fi un document care nu garantează cunoștiințe suficiente pentru o săptămână relaxantă. Alteori, cei interesați de o astfel de vacanță nu au acest document și atunci au nevoie fie să-l obțina, fie să angajeze un skipper profesionist. Despre aceste aspecte, voi scrie pe larg în articole viitoare.

Fenomenul charter

Fenomenul de charter a devenit tot mai accesibil, iar varietatea ofertelor asigură posibilitatea petrecerii vacanțelor pe apă oricui este dispus să depună un efort de organizare minim.

Indiferent de zona de charter aleasă, există variante pentru toate buzunarele: de la cei care se mulțumesc cu o „plută” până la cei exigenti care au preferințe pentru numărul de cabine, anul de fabricație, dotările electrice, etc. Lista de opțiuni fiind destul de lungă.

Trebuie avut însă în vedere că orice opțiune influențează prețul sejurului, pe nesimțite putând apărea variații de la simplu la dublu. Cu cât mai exclusivistă este opțiunea, cu atât mai semnificativă va fi diferența de preț.

Fenomenul charter

Cum alegi un charter?

Primul pas în alegerea unui charter constă în definirea perioadei dorite – datele calendaristice putând indica zonele potențiale în care se poate naviga.

Următorul pas este stabilirea unei destinații, fie ea țara sau regiunea. Ținem cont de aspectele legate de transport și filtrăm mai mult, până ajungem către locul de plecare: o marină.

În majoritatea marinelor europene, inchirierile de ambarcațiuni se fac pe calupuri de câte șapte zile, de obicei de sâmbătă până sâmbătă.

Desigur, există și exceptii, dar sunt puține și sunt specifice unor zone cu trafic redus unde firmele de charter își permit să inchirieze pe zi, sau unor tipuri de ambarcațiuni peste un anumit nivel de preț.

Ca și regulă, se face check-in într-o sâmbătă și check-out în sâmbăta următoare, în aceeași locație, așadar locul de îmbarcare este același și la debarcare.

Modificarea marinei de sosire este posibilă în perioade mai puțin aglomerațe, dar în funcție de condițiile meteo, de resursele firmei de charter și de distanța până la marina de origine, costul este întotdeauna unul semnificativ.

Fenomenul charter

Cât costă să închiriezi un charter?

Așadar avem perioada, avem zona, avem marina, nu avem barca. Pentru alegerea bărcii începem prin a creiona un buget minim și unul maxim. În functie de acesta, ni se vor pune la dispoziție o serie de variante, urmând ca alegerea finală să fie făcută în funcție de doleanțele fiecăruia.

Din multitudinea de factori care pot influența prețul de inchiriere al unei ambarcațiuni amintim: anul de fabricație, numărul de grupuri sanitare și dotările electrice ale acestora, prezența unui generator, a aparatelor de aer condiționat sau a unei surse de încălzire suplimentară – toate aceastea implicând costuri suplimentare.

Fiecare ambarcațiune este echipată altfel. Există opțiuni care se pot adăuga la cerere și de aici rezultă marea diversitate de oferte și variațiunile de preț.

Este evident că o barcă nouă, echipată modern, va costa mai mult decât una care rulează de ceva timp. Iar între două bărci care par similare, diferența o poate face modul în care fiecare a fost intreținută.

Croazieră oenologică

Dacă pare că lucrurile se complică, există însă profesioniști care cu asta se ocupa, prin consilierea celor dornici de o vacanță pe mare. Rolul lor este de a explica, de a clarifica diferențe între oferte, de a ne ajuta să navigăm în marea de opțiuni astfel încât fiecare client să găsească ambarcațiunea potrivită bugetului și așteptărilor sale.

Fenomenul charter

Internetul abundă de firme de intermediere și oferte variate, alegerea ținând de reputația fiecăreia și de așteptarile clienților.

După alegerea bărcii, nu mai trebuie decât să vină vacanța, nu-i așa?

Util ar fi sa plecați având informații realiste despre implicațiile financiare ale unei astfel de săptămâni. Despre asta și multe alte aspecte, voi detalia în articolele următoare. (Va continua…)

Un material realizat cu sprijinul https://capetan.club/

(va urma)

Adaugati comentariu