Coca de aluminiu a lui Pelagic 77 #2 este gata
După succesul primului velier Pelagic 77 „Vinson of Antarctica” s-a decis anul acesta construcția unei ambarcațiuni soră. Construcția efectivă a demarat în martie.
Nava soră va fi aproape identică cu prima. Diferența va consta în special în ceea ce privește propulsia: a l doilea model va fi echipat cu motoare mai moderne și mai pritetenoase cu mediul înconjurător.
Primul și-a găsit casa în Amercia de Sud și este folosit cu precădere pentru sailing în emisfera sudică, fiind utilizat pentru oaspeți în regim charter, programe educaționale, training-uri și ocazional pentru grupuri de cercetători, în timp ce al doilea Pelagic va rămâne în emisfera nordică. Această navă soră va fi utilizată pentru grupuri de oameni de știință/ biologiști, echipe de fotografie și video precum și în scopuri ecologice.
Al doilea velier Pelagic 77 va fi construit de către KM Yachtbuilders (VIDEO)
Precum multe alte ambarcațiuni realizate de KM Yachtbuilders, Velierele Pelagic sunt destinate expedițiilor la latitudini înalte, cu autonomii mari, foarte practice din punctul de vedere al navigației, simple, cu sisteme ce nu necesită o întreținere pretențioasă, un lucru esențial în zone îndepărtate unde nu poți avea acces la specialiști.
Cu toate acestea, al doilea Pelagic beneficiază de cele mai moderne soluții constructive. Yacht-ul va avea doup catarge de carbon pentru o distribușie optimă a velaturii și sisteme de manevră precum winch-uri și scripeți care pot fi operați manual.
La interior se vor regăsi toate elementele pe care un echipaj șile-ar putea dori. Un cockpit mare și un living confortabil, precum și șase cabine duble care să ofere suficient spațiu pentru odihnă și relaxare.
Creatorul din spatele acestui concept este Skip Novak, iar project manager pentru ambele yacht-uri este Jordy Griso.
Acest al doilea Pelagic este programat să fie lansat la apă la începutul anului 2024.
SPECIFICAȚII PENTRU PELAGIC 77 #2
Șantier: KM Yachtbuilders
Arhiotect naval: Tony Castro Design
Design structural: Salt Technologies
LOA (lungime totală): 23,50m
LWL (lungime): 20,55m
Lățime 6,20m
Pescaj: 2,15m – 4,31m
Greutate: 18.000kg
Arboradă: 2x catarge carbon Axxon
Motoare: 2x Volvo Penta D4
Acomodare: 6
Toalete/dușuri: 2