Cum afectează coronavirus (COVID-19) industria yachturilor
Cu siguranță, evenimentele au continuat, iar consecințele au escaladat de când Asociația Italiană a Industriei Navale (IMIA) a susținut la sfârșitul lunii februarie că industria construcțiilor navale italiene rămâne neafectată.
„Este important să subliniem că producția Made in Italy continuă fără nicio problemă și că comenzile sunt cu siguranță garantate”, se arăta în declarația IMIA.
Evenimente amânate sau anulate
Criza a provocat deja anularea sau amânarea unui mare număr de evenimente internaționale, inclusiv saloanele nautice din Dubai, Singapore, MYBA Charter Show și Palm Beach.
Între timp Perini Navi a decis să suspende producția la șantierele navale din Viareggio și La Spezia până pe 25 martie. Codecasa din Viareggio și-a întrerupt activitățile și sunt așteptați și mai mulți constructori pentru a face același lucru.
Damen vrea să dubleze numărul de angajați la Mangalia
În urma blocării, întreprinderile italiene s-au străduit să se adapteze la măsurile de urgență care afectează economia națională în ansamblu. Multe companii plătesc angajații din fonduri alternative (pensionare/concediere) sau încurajează personalul să își folosească vacanța pentru a rămâne acasă.
„Călătoriile sunt puternic restricționate și nerecomandate, ceea ce are un impact asupra industriei noastre, în special în ceea ce privește dezvoltarea de noi afaceri”, spune Fabio Ermetto, CCO la Camper & Nicholsons International, care acum nu este capabil să facă naveta la biroul Monaco din C&N acasă lângă Veneția.
„Italia, cu numărul său mare de constructori, suferă desigur, deoarece clienții nu pot călători la șantierele navale. Unele șantiere întâmpină, de asemenea, întârzieri și complicații în programele de producție din cauza restricțiilor de călătorie ale furnizorilor și subcontractanților.
Majoritatea constructorilor cu care lucrăm încearcă să depășească aceste întârzieri și lucrăm pentru a sprijini clienții care au proiecte în derulare. ”
„Este ca un război”, spune Vincenzo Poerio, numit recent CEO comun al Tankoa. „Am creat un sistem de controale rigide pentru intrarea în spațiile de producție.
Tot personalul nostru și lucrătorilor externi li s-au pus la dispoziție măști și trebuie să respecte regulile de bază, cum ar fi menținerea unei distanțe sigure între ei și spălarea mâinilor înainte și după muncă. Unii dintre furnizorii noștri din afara regiunii nu vin la șantier și aproximativ 10 la sută din forța noastră de muncă stă acasă. Cei care intră sunt invitați să își folosească mașinile și nu transportul în comun”.
Olanda se declară pentru „imunitate de masă” la COVID-19. Izolarea este insuficientă
Șantierul naval Refit, Amico & Co, tot în Genova, a introdus măsuri similare și a postat informații pe site-ul său web, menite să insufle încredere în clienții și antreprenorii săi. Spațiile de birouri au fost reorganizate în zone independente între ele, iar spațiile comunale (intrări, ascensoare, trasee interne etc.) au fost separate pentru a fi utilizate de echipaje și clienți, furnizori și angajați.
Toți vizitatorii șantierului naval sunt obligați să urmeze instrucțiuni stricte în timp ce sunt la fața locului.„Ultimul decret guvernamental [care impune restricții suplimentare asupra călătoriilor] a adăugat mai multă presiune asupra activităților comerciale, dar producția continuă la șantierul naval dar cu precauțiile corespunzătoare”, spune președintele companiei, Alberto Amico, care este încrezător că va rămâne operațional. „De asemenea, subliniez că portul Genova, la fel ca toate porturile italiene, este exclus de la închidere, iar controalele de sănătate maritim sunt în vigoare. În rest, privim spre viitor cu optimism realist. Trebuie să fim curajoși și încrezători.
Terapia de șoc
„Mai îngrijorător a fost efectul dramatic al coronavirusului pe piețele monetare, de când coronavirusul a luat stăpânire în Italia. Au reacționat cu cea mai mare scădere a prețurilor acțiunilor de la criza financiară din 2008 și au căzut din nou când Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a clasificat oficial virusul ca o pandemie, iar administrația Trump a impus interdicția de călătorie între Europa și SUA. Este încă prea devreme pentru a spune care pot fi efectele economice pe termen lung, dar amenințarea unei recesiuni globale este acum foarte reală. Guvernul italian a răspuns spunând că va implementa o „terapie de șoc masiv” pentru a proteja economia și înființează un pachet de sprijin pentru familiile și întreprinderile afectate de criză, deși nu este clar cine va beneficia exact de acesta.
Miami Yacht Show 2020 – Noile tendințe din lumea navigației de lux
Este dificil să avem o viziune pe termen lung atunci când reacționăm pe termen scurt”, spune Poerio. „Efectul real al coronavirusului nu este încă cunoscut și totul depinde de cât timp va dura. Construim produse cu timp de fabricație iar șantierele navale se bazează pe subcontractanții care călătoresc la șantier din afara zonei sau din străinătate. Evident, clienții au fost nevoiți să își anuleze călătoriile spre șantiere și negocierile sunt întârziate, deși încercăm să continuăm discuțiile prin alte mijloace, cum ar fi teleconferința. Dacă situația durează o lună sau două, atunci ne putem recupera rapid. Dacă continuă mai mult, există un risc mare de pierdere a contractelor.”
„Cred că aceasta este doar o pauză în afacerea noastră”, spune Ermetto optimist. „Cu cât ne luăm mai în serios restricțiile, cu atât vom reveni mai repede la viața normală. Ceea ce am auzit de la cei mai mulți dintre clienții noștri este că nu s-au răzgândit cu privire la proiectele lor, ci doar amână și sunt în modul „stand-by”.
Spre deosebire de celelalte crize, vom ști când aceasta se va termina și cheltuielile consumatorilor pot reveni la normal.
Situațiia companiilor de charter
Companiile private de charter au beneficiat de oprotunitatea în care persoanele înstărite au încearcat să scape din zonele cu risc ridicat, în timp ce unele companii de charter oferă câteva săptămâni la bordul unui superyacht ca un refugiu sigur față de o pozibilă contaminare.
Nu trebuie însă trecut cu vederea faptul că echipajul poate fi depășit bine de numărul de oaspeți și că iahturile trebuie să acosteze undeva pentru a se alimenta cu combustibil și pentru alimente proaspete.
Dacă un oaspete sau un membru al echipajului ar fi bolnav în timpul unui charter, vacanța de lux s-ar putea transforma rapid într-o carantină de coșmar.
Acest lucru s-a evidențiat clar în urma focarelor de coronavirus apărute pe navele de croazieră.
„Poziția companiei noastre nu este de a specula într-un moment în care sănătatea și siguranța oamenilor sunt cele mai importante”, spune Ermetto. „Facem tot posibilul pentru a veni în sprijinul clienților noștri, fie că încercăm să ne dăm seama ce va trebui să facem pentru clienți în această vară, fie cum să gestionăm problemele de călătorie ale echipajului sau să facem față unor întârzieri la recepționarea noilor nave. Echipele noastre lucrează pentru evaluarea și înțelegerea fiecărei situații și propun soluții comune. ”
Pandemia nu a atins încă apogeul, dar o problemă care va trebui abordată este modul în care numeroasele saloane nautice și alte evenimente din industrie care au fost amânate vor putea fi reprogramate fără a se suprapune.
„Realist cred că ne uităm la perioada din septembrie până în decembrie”, spune Ermetto. „Concentrarea unor evenimente extrem de valoroase în patru sau cinci luni va fi… interesantă”.
Sursa: superyachtimes.com; constructori