Miami Yacht Show 2020 – Noile tendințe din lumea navigației de lux

La Miami Yacht Show, atracția pentru superyacht-uri a fost evidentă, expoziția cu vânzare desfășurându-se într-o nouă locație – One Herald Plaza, între Sea Isle Marina și drumul de centură MacArthur, deși au fost expuse și multe ambarcațiuni la „mâna a doua”. Noi vrem să vorbim însă de yachturi cu design unic, fabricate de cei mai titrați producători de bărci pe comandă și despre noile tendințe din lumea navigației de lux.
Miami Yacht Show 2020

Am selectat pentru dumneavoastră câteva modele care pot reprezenta oricând o investiție cu adevărat astronomică (poate și cu profituri pe măsură), am ales și câteva modele în premieră, dar și câteva alegeri ale redacției, pentru buzunare mai… normale.

Am urmărit  tendințele nautice de anul acesta și am observant că în acest caz, mărimea contează, dar și grija față de mediul înconjurător.

Miami Yacht Show 2020
Miami Yacht Show 2020

Hidrogen – o nouă paradigmă?

Preocupările pentru un mediu mai sănătos și mai prietenos sunt practic înscrise în ADN-ul celor care practică navigația, numai că odată cu tendința globală din sectorul automobilistic, în special, de reducere a emisiilor de carbon, această „modă” a atins și domeniul yachtigului.

Miami Yacht Show 2020
Miami Yacht Show 2020 – Superyachtul Aqua, propulsie pe bază de hydrogen

Probabil în căutare de audiență (a se citi click-uri), numeroase publicații au anunțat în preajma deschiderii Monaco Yacht Show că Bill Gates deja și-a comandat un yacht care are ca sursă de propulsie hidrogenul. Producătorul olandez Sinot Yacht Architecture & Design a fost creditat cu construirea unui superyacht, având ca model conceptul Aqua, de 112 metri lungime, prezentat anul trecut la Monaco Yacht Show.

Într-un comunicat de presă afișat pe site-ul producătorului și transmis membrilor presei, studioul Sinot Yacht Adventure declară că toate „aceste articole sunt incorecte”.

Printre cei care au publicat știrea sunt publicații serioase, cum ar fi The Sunday Telegraph, The Daily Mail sau The Guardian. Să fie apetența cititorilor de a citi despre yachturi cu propulsie de hridogen așa de mare?

Se pare că da, dincolo de interesul pentru Bill Gates sau de suma înaintată, nu mai mult de 500 de milioane de lire sterline.

Graba cu care producătorul olandez a dezmințit știrea poate avea legătură cu un alt mogul mondial? Exact, la Elon Musk ne-am gândit și noi, atunci când am citit și restul comunicatului:

„Conceptul pe bază de hidrogen Aqua nu este legat de domnul Gates sau de reprezentanții săi în nicio formă sau problemă. Sinot nu are nicio relație de afaceri cu domnul Gates. Aqua este un concept în curs de dezvoltare și nu a fost vândut domnului Gates. Din păcate, toate „informațiile” din aceste articole recente sunt incorecte. Aqua este un concept prezentat în Monaco menit să construiască un viitor mai bun și să inspire clienții și industria. Invităm orice client vizionar să își arate interesul! ”. Vizionar, e clar.

Dar de ce toată această isterie cu yachturile pe bază de hidrogen? Vorbim în aceste cazuri de un motor cu un sistem care combină energia din hidrogen cu cea electrică, deci total în acord cu goana după emisiile cele mai scăzute. Vom reveni cu un articol destinat exclusiv propulsiei cu hidrogen, până atunci, să notăm preocuparea „celor vizionari” pentru această nouă tendință.

Superyacht Shopping

Bold  – 2019 (SilverYachts, 85m)

Miami Yacht Show 2020
Miami Yacht Show 2020- Bold

Anul trecut, acest superyacht „ultra-cool” a fost livrat proprietarului, așa că anul acesta a reprezentat debutul pentru producția șantierelor SilverYachts la Miami Yacht Show.

Deținând titlurile de cel mai mare și cel mai nou superyacht de la târg, Bold mai are un avantaj, designul exteriorulu,i de tip „explorer”, este realizat după planșele semnate de Espen Oieno.

Avantajele nu se poresc aici, Bold mai deține o pistă de aterizare pentru elicopter și un design efficient din punct de vedere al combustibilului. Interioarele create de Andreas Hölnburger, de la studioul german Vain Interiors, pot oferi tot confortul pentru 16 oaspeți, echipajul fiind de 21 de membri.

SilverYachts nu au la vânzare niciun superyacht cu aceste specificații, dar puteți să mergeți cu Bold în regim de „Seasonal Charter”, la următoarele prețuri: 950 000 de Euro pentru o săptămână, plus cheltuieli, în total aproximativ 1 049 000 de Euro. Se pare că jacuzzi-ul de 8 persoane de pe puntea superioară face toți banii… de mai sus.

Bella Vita – 2009 (Lürssen, 75m)

Deși a fost livrat acum peste un deceniu, în 2009, creația de 75 de metri lungime a producătorului Lürssen ocupă locul 2 în topul superyacht-urilor prezente la Miami, anul acesta.

Miami Yacht Show 2020

Probabil îl cunoșteați până acum sub numele de Northern Star, designul fiind semnat, de asemenea, de Espen Oieno, iar interiorul generos în volum este creația Nunns Associates, din localitatea engleză Shropshire.

Carena din clasa celor rezistente la gheață și autonomia de 6 000 de mile nautice fac pentru Bella vita orice destinație îndepărtată o călătorie de plăcere, pentru cei 12 oaspeți și echipajul de 22. Rată de închiriere în regim charter pentru o săptămână: 650 000 de Euro, plus cheltuieli, adică 717 500 de Euro.

Quantum of Solace – 2012 (Turquoise Yachts, 72.6m)

Cunoscut și sub numele de Honor sau Vicky, a fost livrat de șantierul turc Turquoise Yachts în 2012. De atunci, a suferit numeroase „liftinguri”, ultimul dintre acestea având loc în 2019, la Savannah Yacht Center, arhitectura navală fiind realizată de Hydro Tec, în timp ce designul exteriorului și interiorului sunt realizate de studioul londonez H2 Yacht Design.

Miami Yacht Show 2020

De menționat sunt spa-ul iluminat integral, puntea superioară extinsă cu o piscină în lungime de 5 metri și discoteca de la bordul vasului. Cu o viteză maximă de 17 noduri marine și una de croazieră de 15 noduri, Quantum of Solace are o autonomie de 4 700 de mile nautice și este listat ca fiind de vânzare, prețul aproximativ fiind de 53 750 000 de Euro.

 

Solo – 2018 (Tankoa Yachts, 72m)

Un Italian adevărat, Solo se bazează pe nava amiral a producătorului Tankoa, denumită Suerte, față de care oferă facilități destinate în mod special pieței de charter.

De asemenea listat spre vânzare, Solo a fost livrat în 2018, având un design exterior relizat de Francesco Paszkowski, iar exteriorul realizat de Margherita Casprini. O perfrormanță reprezintă consumul de numai 195 de litri pe oră, cu un generator în funcțiune, care oferă o autonomie de 7 000 de mile marine.

Huntress – 2010 (Lürssen, 60m)

Livrat în 2010 ca un succes din partea producătorului german, alături de celelalte modele de 60 de metri, cum ar fi Avanti (2004) sau Lady Kathryn V (2011). Superyachtul este de vânzare pentru 49 000 000 de Euro, numărul de pasageri fiind de 12.

 

Endless Horizon – 2019 (Sunreef, 24,4m)

Cu un pedigree foarte important, oferit de reputatul producător Sunreef, care a realizat atât designul interior, dar și pec el exterior, prezentat în premieră anul acesta, Endless Horizon poate adăposti 8 oaspeți, fiind operat de un echipaj de 4 marinari.

Helios – 2012 (Lazzara, 28m)

De vânzare pentru 3 699 352 de Euro, ambarcațiunea navighează cu o viteză de croazieră de 24 de noduri și o viteză maximă de 28 de noduri. Capacitatea de oaspeți este de 8 persoane, echipajul fiind format din 4 membri.

Miami Yacht Show 2020

 

Lady Breanna – 2002 (Custom Line, 29m)

Pentru un preț de 1 756 707 Euro, puteți obține acest iaht produs de Custom Line, designul exterior și interior fiind realizat de Zuccon International Project. Lady Breanna atinge o viteză de croazieră de 24 de noduri și una maximă de 27 kn, pentru un personal de 4 și un grup de 9 oaspeți.

Citești și:

„Miles Building” pentru cei care vor mai multă practică de sailing

Top 10 destinații de sailing idilice în sudul Turciei

Adaugati comentariu