Cap Camarat 10.5CC are puțin peste 10m și arhitectură cu consolă centrală. Acest model este cea mai nouă prezență în linie de modele sportive Jeanneau.
Este o barcă ideală pentru o zi pe mare cu pritenii sau familia, pentru pescuit sau pentru momente de relaxare. Echipată cu paturi și o baie Cap Camarat 10.5 CC poate fi locuită și peste noapte.

Concepută de Michael Peters Yacht Design și Sarrazin Design în colaborare cu Jeanneau, forma lui Cap Camarat 10.5 CC captivează imediat, desigul cu liniile sale sportive camuflând igenios dimensiunile generoase ale bărcii.
Boot 2025: Renașterea unui mit – Beneteau First 30
Forma aerodinamică carcaterizează coca și deși a fost gândită ca barcă destinată pescuitului Cap Camarat 10.5 CC este potrivită oricărui tip de croazieră datorită conceptului polivalent și materialelor rezistente la murdărie cu care este finisat cockpitul și zona de relazare din prova.
Două spații generoase de relaxare
De altfel, cele două cockpit-uri pupa și prova reprezintă punctul forte, bachetele generoase și posibilitățile de configurare amplificând confortul și relaxarea la soare.
O bucătărie suficient de bine echipată flanchează zona timoneriei – ergonimică și sigură chiar și la viteze mari – care include chivetă, mașină de gătit sau grill (opțional) și frigider.
Elementul distinct al formei este etrava în V destul de înaltă – rezultat al maximizării spațiului interior – dar și al nevoii de a-i proteja pe pasagerii din prova de apă.
Designul acesta ascunde sau mai degrabă subliniază carcaterul orientat către sportivitate al bărcii, performanțele sale fiind impresionante grație celor două motoare outboard de 425CP de la Yamaha sau cele trei a câte 300 de CP de la Suzuki.
Sea trial: DB/37 în premieră mondială testat la Cannes de YachtExpert
Dar în ciuda acestei etalări de forță, Cap Camarat 10.5 CC este stabilă, sigură și confortabilă chiar și la viteza în jurul a 45-47 de noduri.
O barcă orientată către agrement dar și către pescuit
Oricum în detalii se observă orientarea bărcii către pescuit, fiind echipată standard cu cinci suporturi pentru lansetă în zona T-Top care protejează de altfel și zona de comandă.

Alte zone de depozitare a lansetelor și cangelor se află pe interiorul bordajelor laterale atât pe babord cât și pe tribord, astfel că se poate pescui și în același timp se poate desfăcura orice altă activitate la bord fără ca persoanele sp se incomodeze reciproc.
Sea Trial: Wellcraft 435, lux cu ADN sportiv
Dar cum idiferent de activitate, relaxarea trebuie să fie pe primul loc, impresionează numărul mare de speckere din cockpit, care care prin dispunerea lor în față și în spate oferă o distribuție omogenă a sunetului fără zgomote deranjante.
Restul zonelor care nu sunt acoperite de hard top ul rigid sunt scăldate de soare ceea ce permite pasagerilor să se bucure de plajă sau de baie.
Ușa poziționată pe babord asigură accesul sub punte, în zona din față către un master cabin – unul dintre cele mai mari din segment, foarte util pentru petrecerea nopții și foarte bine aerisit și luminat grație hubloului ce dă spre punte.
Boot 2025: Four Winns lansează noul H9
Aici mai există un frigider și un cuptor cu microunde, precum și un pat dublu (spre pupa), spațiul putând fi converti fie pentru o dinetă cu o canapea în U fie într-un dormitor.
Baia, care iclude și toaleta are o formă modernă și dispune de duș separat.

În ciuda dimensiunilor bprcii, toate spațiile sunt conformatbile și aerisite, cu suficient spețiu pentru cap și toate echipamentele necesare.
Practic și sigur pe apă
În test conceptul de barcă aproape deschisă s-a dovedit extrem de practic în ciuda vremii mai puțin plăcute. La bord poți trece ușor între zonele prova și pupa, și în siguranță grație bordajelor înalte.
Am preluat timona și am operat trimul automatic al celor două motoare outboard Yamaha XTO 425CP, am apăsat spre înainte iar Cap Camarat a reacționat instantaneu oferind permanent senzația de putere – pe toată plaja de viteze.
Spre vânt și împotriva valului am atins 42 de noduri, ceea ce mi s-a părut impresionant dat fiind condițiile meteo. La viteză ceva mai mică am fefectuat câteva viraje stânga dreapta cu diverse raze pentru a observa stabilitatea bărcii.
Nu am avut niciodată senzația că barca nu răspunde sau nu este în control, chiar și când am tăiat valul direct. Desigur cu vând din pupa viteza maximă a fost spre 50 de noduri, iar surfingul o adevărată plăcere.
În concluzie se observă înfiecare detaliu cei 40 de ani de experiență ai modelului cap camarat lider de necontestat al segmentului. De altfel, modelul deține și titlul de „Powerboat of theyear 2023” în gama de până la 10m, fiind considerat cel mai versatil model, conformatbil și cu performanțe demne de un speed boat.
Fie că mergi la pescuit sau doar într-o excursie pentru a prinde apusul după o zi de relaxare Cap Camarat 10.5 CC este barca ideală pentru a te bucura de toate plăcerile pe care ți le oferă marea.
Fișa tehnică Cap Camarat 10.5 CC
Lungime (LOA) 10,09m
Lățime 3,25m
Pescaj 0,73m
Masă proprie 4582kg
Capacitate rezervor carburant 2x 400l
Rezerva de apă 160l
Putere maximă 2 x 425 CP
Locuri de dormit 4
Categoria B-9/ C-11
Comentați?