And the „Oscar” goes to….Câștigătorii European Yacht of the Year 2024

Pe 20 ianuarie 2024 în cadrul BOOT Dusseldorf cei 12 membri ai juriului care au testat fiecare dintre cele 21 de ambarcațiuni preselectate cu scopul de a afla care este cel mai bun yacht din 2024 au dat verdictul. Iată nominalizările, câștigătorii pe categorii și argumentele juriului.

 

În ceea ce este supranumit „Oscarul Yachtingului”, câștigătorii European Yacht of the Year 2024 (EYOTY) au fost anunțați sâmbătă 20 ianuarie 2024. Premiile din acest an au fost acordate câștigătorilor din patru categorii, iar un premiu mențiune specială a fost acordat pentru sustenabilitate.

The European Yacht of the Year continuă să fie punctul central al presei de specialitate, iar pe voi, cititorilor, marinarilor și celor care se gândesc să achiziționeze un yacht, vă ajută să știți ce trebuie să căutați și de ce, ce tendințe sunt la modă, ce funcționează și ce nu.

Dufour 41
Dufour 41

Pentru cei 12 membri ai juriului, cei mai importanți critici de yachtung din țările lor, aceasta este ocazia ideală de a testa comparativ mai multe ambarcațiuni și de a le evalua diferitele aspecte – indiferent dacă acestea se adresează clienșilor din zone precum Marea Mediterană, Atlantic sau Marea Baltică.

European Boat of The Year 2024 sau „Oscarul” din lumea ambarcațiunilor cu vele – nominalizări

Mai mult, un astfel de concurs ajută și continuă să aducă beneficii și constructorilor, pentru că încurajează producția de yachturi mai rafinate și mai valoroase, cu mai puține defecte.

Toți cei 12 membri ai juriului au evaluat fiecare yaht în parte înainte de a discuta în detaliu avantajele și dezavantajele pe care le-au găsit, ce funcționează pe mare și ce nu.

Testele pe apă au avut loc timp de două săptămâni în toamna anului 2023 în La Rochelle și Port Ginesta, Barcelona.

Cel mai bun yacht din 2024

Cel mai bun – Cruiser de lux

Nominalizări: Arcona 50; Contest 50CS; Jeanneau Yachts 55; Xc47

Ceea ce definește luxul este diferit în funcție de opinia personală și diferă de la o barcă la alta. Contest 50CS, de exemplu (disponibil, de asemenea, în diferite configurații, ca și 49CS) este un arhetip al cruiser-ului de lux, construit la cele mai înalte standarde și care te poate duce oriunde într-un confort impecabil.

În egală măsură, XC47 este un yacht minunat proiectat și gândit pentru croaziere pe distanțe lungi, în special pentru cei care se bucură de plăcerea de a naviga (într-adevăr, este apreciat de X-Yachts ca fiind cel mai bun yacht de croazieră blue water realiza vreodată). Iar Jeanneau Yachts 55 oferă un nou concept pentru confortul de pe punte, în timp ce se află la ancoră, dar și un aranjament unic al spațiului de cazare la bord.

Arcona 50
Arcona 50

Câștigător: Arcona 50

Atunci când intri pe o piață atât de competitivă cum este în prezent sectorul de lux al yachturilor de performanță de 50 de picioare, ar fi bine să faci ceea ce trebuie. Iar juriul a considerat că Arcona a reușit acest lucru.

Arcona 415 – cu propulsie electrică standard

Acest proiect de cotitură pentru tradiționala marcă suedeză, realizat de co-fondatorul X-Yachts și fostul designer Niels Jeppesen, este un nou Arcona mai mare și contemporan. 50 f ace trecerea de la moștenirea sa de cruiser-racer și de la interioarele clasice (de care unii ar putea simți lipsa) la un yacht ultra-modern.

Este mind blowing  atât în interior cât și în exterior. Aspectul său este susținut nu doar de calitatea ridicată a construcției și a finisajelor, dar și de performanțele pe apă.

Deși puțin probabil că va fi utilizat în regate  (așa cum se întțmplă  de obicei cu modelele Arcona mai mici), sau că se va potrivi utilizării tipice în ape albastre, noul model oferă performanțe de navigație excelente.

Arcona 50 pe cât de plăcută se dovește pe vânt slab, pe atât de mult se transformă într-o bestie puternică ce urcă vertiginos în vânt într-un deplin control.

După cum descrie președintele juriului EYOTY, Jochen Rieker: „Barca nu a câștigat cu siguranță pentru aspectul său oarecum împrumutat sau pentru lipsa de inovație vizuală. Cu toate acestea, ea câștigă pur și simplu pentru că bifează toate căsuțele din toate celelalte puncte de vedere. Alunecând cu grație pe cel mai slab vânt, menținându-și asieta și echilibrul în condiții mai dificile, oferind căldură, lumină și acest sentiment liniștitor de calitate absolută sub puncte – pur și simplu nu există nimic de reproșat. Într-un segment de piață aglomerat, acest 50 de picioare se ridică la înălțime.”

Prețul de pornire fără TVA: 879.000 €.

Comentariile juriului

„Performanțele sale de navigație sunt pur și simplu excepționale, în ceea ce privește viteza, stabilitatea și precizia, iar arhitectura sa este inteligentă și practică atât pe punte, cât și sub punte.” Pasi Nuutinen, Finlanda.

„Un iaht super modern, cu un aspect familiar în stil X, care impresionează în ceea ce privește navigația, designul, precum și calitatea fabricației.” Roland Duller, Austria.

„Nu numai că este un festin pentru ochi, dar a navigat cel mai bine dintre toate ambarcațiunile, în toate condițiile pe care le-am întâlnit în timpul săptămânii de test – atât în slab, cât și pe briză.” Axel Nissen-Lie, Norvegia.

Cel mai bun Multihull

Nominalizări: HH44; Neel 52; Outremer 52

Numărul mic de participanți la această categorie în acest an nu reflectă însă gama bogată sau cererea uriașă de ambarcațiuni multicocă. Multe modele noi au fost lansate de marile șantiere în anii precedenți, iar acestea se străduiesc acum să țină pasul cu registrele pline de comenzi.

Cu toate acestea, aceste trei nominalizări au reprezentat o interesantă selecție a celor mai noi și rapide nave de croazieră oceanică.

În timp ce Neel continuă să se bucure de nișa sa de trimaran de croazieră, cu spații de cazare în nava principală, combinate plăcerea de a naviga și un feedback pe care îl vor aprecia marinarii de pe monococi, cele două mărci de catamarane răspund unei cereri insațiabile de spațiu, croaziere rapide și înaltă calitate.

HH44 pare să reușească acest lucru, fiind în același timp unul dintre cele mai inovatoare yachturi de producție nouă. De la aspectul său, la layout, până la soluțiile practice de pe punte, cum ar fi intrările laterale și porțile de la pupa, încorporarea în paralel a primelor unități de propulsie electrică hibridă  este ceea ce face ca acest catamaran de înaltă tehnologie și de înaltă performanță să iasă cu adevărat în evidență.

În cele din urmă, totuși, Outremer 52 a fost cel care a câștigat votul pentru că este o ambarcațiune de croazieră rapidă, plăcută și bine aspectată din toate punctele de vedere.

Outremer 52
Outremer 52

Câștigător: Outremer 52

Modul cum de o navă atât de mare, capabilă să înconjoare planeta de mai multe ori într-un onfort deplin, este capabilă să ofere și o navigație atât de plăcută este ingredientul secret care a ajutat la obținerea acestui premiu.

A fost pus din greu sub presiune de HH. Dar Outremer este un yacht atât de complet, proporționat și gândit pentru croaziere în ape albastre la o viteză fiabilă – este pachetul complet, o barcă de vis pentru navigarea alături de familie în ape albastre și, fără îndoială, cel mai bun și mai rafinat model al lor de până acum.

Preț de pornire fără TVA: 1,38 milioane de euro

Comentariile juriului

„Măsura tuturor lucrurilor în segmentul catamaranelor de performanță. Simbioza perfectă a performanțelor de navigație, a confortului și a mișcării plăcute în general pe apă.” Roland Duller, Austria.

„Outremer este liderul incontestabil al pieței în sectorul de performanță al catamaranelor multihull de apă albastră. Modelul 52, construit impecabil și finisat superb, navighează cu ușurință la viteze de două cifre și oferă în același timp un confort real.” Lori Schüpbach, Elveția.

„Un catamaran cu aproximativ același confort ca un multihull de croazieră „normal”, dar cu o viteză aproape dublă, cum este posibil?” Sebastien Mainguet, Franța.

Cel mai bun – Cruiser de familie

Nominalizări: Bavaria C46: Beneteau Oceanis 37.1; Dufour 41; Elan Impression 43; Hanse 410; Maxus 35; RM 1380

O recoltă de cele mai recente yachturi de producție mainstream de 35-45 de picioare, inclusiv ultra spațioasele Dufour 410, acum un model special preferat pentru charter, și sora mai mică a premiatului Hanse 460, plus câteva yachturi mai puțin cunoscute sau mai de nișă, au făcut dus la o selecție competitivă în acest an.

În cele din urmă, a existat un model care s-a remarcat, de la aspect, volum și performanță până la timpul petrecut pentru a-l proiecta la un nivel de calitate repetabil: Bavaria C46.

Bavaria C46
Bavaria C46

Câștigător: Bavaria C46

Relația dintre Bavaria și Cossutti Yacht Design continuă să înflorească și să producă rezultate deosebite odată cu cea de-a doua generație. Forma modernă și completă a Bavaria C46 aduce un spațiu incredibil pe punte și în spațiile de cazare, dar în același timp reușește să facă acest lucru pe o cocă care este cu adevărat performantă și răsplătită prin feedback-ul care îl oferă echiparea cu o singură cârmă.

De la design la inginerie și până la calitatea finisajelor, bogăția percepută a acestui yacht iese în evidență, ceea ce nu este o performanță deloc de neglijat pentru o ambarcațiune de volum cu această dimensiune.  Greu de egalat chiar și de către alți constructori, care dacă ar vrea să o cuncureze ar trebui să se întrebuințeze serios.

Dar despre toate detaliila sale constructive puteți afla mai multe de aici:

Bavaria C46, design gândit până în cel mai mic detaliu

Preț standard fără TVA: 315.600 €.

Comentariile juriului

„Bavaria C46 triumfă ca yacht meticulos lucrat, spațios și performant, care stabilește noi standarde de calitate a finisajelor și realizării în cazul bărcilor produse în serie mare.” Morten Brandt-Rasmussen, Danemarca.

„Nu există nicio îndoială că acest yacht are potențialul de a deveni un nou punct de referință în domeniul yachturilor de croazieră sub 15 m.” Lori Schüpbach, Elveția.

„În timp ce alte ambarcațiuni din această categorie pot arăta mai elegante și se pot lăuda cu un design interior mai modern, niciuna nu oferă atât de mult în ceea ce privește soliditatea, practicabilitatea, volumul sau robustețea și puține ating un nivel atât de ridicat în ceea ce privește senzațiile de navigație în toate privințele.” Jochen Rieker, Germania.

Cel mai bun yacht special

Nominalizări: Cape Cod 767; Flaar 24; Jeanneau Sun Fast 30 OD; Pointer 30; Saffier Se 24 Lite; Shogun 43

Ce te faci atunci când ai yachturi care sunt la fel de diverse și inovatoare, ca daysailer-e, barcă sport de lac, un one-design reciclabil și un iaht de curse de elită high-end din carbon?

Ei bine, au fost definite ca fiind „speciale”. Iar grupul eclectic din acest an a fost cu adevărat special și plin de idei noi și interesante. De la softtop-urile pliabile și motorul electric retractabil de pe deysailer-ul Cape Cod construit în Bordeaux, la scaunul pivotant de pe simpaticul Pointer și la măiestria rafinată a compozitului de pe Shogun 43.

În cele din urmă, nimeni nu a știut cum să câștige acest premiu mai bine decât șantierul condus de familia Saffier,  regele velierelor de zi.

Saffier SE24LITE
Saffier SE24LITE

Câștigător: Saffier Se24 Lite

Cu siguranță, cea mai grea sarcină este să exemplifici tot ce ai mai bun în ceea ce faci în cel mai mic model posibil. Și totuși, acest lucru a fost realizat de Saffier cu modelul Se 24 Lite.

Saffier continuă să devină din ce în ce mai bun, iar acesta este suficient de impresionant pentru a asigura încă un premiu EYOTY pentru a cincea oară a acestui șantier olandez.

Forma modernă a corpului navei, cu secțiuni subacvatice plate (în special la pupa) se combină cu o stabilitate ridicată a formei pentru navigare rapidă și distractivă atât cu vând din față cât și purtător. O ambarcațiune simplu de gestionat, fie că este vorba de rigging, de navigație sau de întreținere, Se24 este, de asemenea, foarte inteligentă – inclusiv fiind o ambarcațiune cu propulsie eclectică, care utilizează un singur sistem de 24 V, încărcat prin intermediul sistemului solar integrat în punte.

Posibilitatea de fi ridicată printr-un cu un singur punct de ridicare facilitează lansarea la apă și, prin urmare, este posibilă remorcarea. Iar sistemul de reglaj fin al școtei randei de pe ghiu este doar un exemplu al modului în care acest șantier își dezvoltă bărcile pentru a se asigura că pot fi navigate cu ușurință chiar și de o singură persoană

Acesta este pachetul complet, de la inginerie la calitatea finisajului și până la cele mai mici detalii bine gândite. Și, la fel ca și la cele mai bune yachturi, Saffier Se24 arată bine, este o plăcere să navighezi cu el și îți pune un zâmbet mare pe față.

Preț de pornire fără TVA: 69.900 EUR

Comentariile juriului

„Neobosit în vânturi ușoare și capabil să scoată adrenalina din tine atunci când se cere, acest  daysailer remorcabil cu propulsie electrică este o mică bijuterie cu calități mari de navigație.” Diego Yriarte, Spania.

„Ambarcațiunea pe care mulți și-ar dori să o aibă ancorată aproape de casă, mereu pregătită pentru o plimbare după serviciu.” Alberto Mariotti, Italia.

„Fulgerător de rapidă fără a fi nervoasă, simplă fără a fi rudimentară și rafinată fără a fi complexă. Mai presus de toate, barca răspunde nevoilor tale de navigație fără efort. Maximul în ceea ce privește plăcerea de a naviga.” Marinus van Sijdenborgh de Jong, Țările de Jos.

Mențiune specială pentru durabilitate – Bestevaer 36

Gândiți mare, alegeți mic. Vedem din nou punctul culminant al unei întregi vieți de idei bune și de experiență practică a unui designer și constructor veteran, îmbinate într-un pachet relativ compact. Proiectat și construit de către veteranul Gerard Dykstra, navigator de curse, designer și câștigător al clasei J, cu scopul de a reduce dimensiunile Bestevaer-ului său anterior – atât în ceea ce privește mărimea, cât și zonele de croazieră – de la exploatările din trecut la latitudini înalte la planurile viitoare de a vizita zonele umede locale.

Bestevaer 36
Bestevaer 36

Acest mic Bestevaer exemplifică, de asemenea, multe dintre meritele construcției durabile de bărci pe care KM le-a încorporat de mult timp în construcțiile sale din aluminiu. De la aluminiul reciclat utilizat pentru corpul navei și structuri, la lipsa acoperirilor și alegerea izolației, întreaga amprentă și ciclul de viață al ambarcațiunii au fost evaluate cu atenție – și tocmai acest lucru îl evidențiem, sărbătorim și ajutăm să îl prezentăm cu acest premiu
Dezavantajul este că are un preț mai degrabă asociat cu yachturile personalizate pe care KM este atât de versat în a le produce…

Preț de pornire fără TVA: 645.000 EUR

Comentariile juriului

„Bestevaer 36 folosește materiale reciclate sau reciclabile ori de câte ori este posibil: în izolația corpului navei, în componentele laminate cu eco-rezine și bazalt, ceea ce face ca barca în ansamblu să fie foarte reciclabilă și să reducă considerabil amprenta de carbon.” Diego Yriarte, Spania.

„Un vas oceanic compact, pregătit pentru condiții dificile. Ambarcațiunea este construită pentru a face față atât locurilor vulnerabile, cât și celor dezolante de pe glob – și în mod foarte sustenabil. Aluminiul ei este în cea mai mare parte reciclat și eficient pentru a fi reutilizat la sfârșitul unui ciclu de viață perceput ca fiind foarte lung.” Axel Nissen-Lie, Norvegia.

„Spre deosebire de tendințele de ecologizare, șantierul olandez KM Yachtbuilders conduce cu un angajament autentic, producând bărci Bluewater autentice pentru croaziere și expediții polară.” Morten Brandt-Rasmussen, Danemarca.

Sursa: yachtingworld.com

Adaugati comentariu