Nou: Arcona 415 – cu propulsie electrică standard

Noul Arcona 415 este primul yacht de serie care vine standard cu propulsie electrică. și continuă tranziția mărcii către producția de ambarcațiuni prietenoase cu mediul.
Arcona 415

Noul Arcona 415 – primul yacht  de serie cu propulsie electrică standard

Arcona are deja o lungă istorie în dezvoltarea ambarcațiunilor cu motoare electrice ca opțiune, începând cu 380Z (pentru emisii zero), lansat în 2015. Pe lângă motorul electric, această ambarcațiune a fost echipată și cu o arie mare de panouri solare, inclusiv unele care au fost laminate în pânza velei mari.

BĂRCI ROMÂNEȘTI la Campionatul European

Dar de atunci, multe s-au schimbat pentru a face un astfel de yacht electric și mai practic. Costul panourilor solare continuă să scadă, de exemplu, și acum există mai multe opțiuni de regenerare a energiei electrice cu ajutorul elicei atunci când navighează la vele.

Baterii litiu-ion mai puternice

Cu toate acestea, probabil că cele mai mari și mai importante progrese au fost aduse tehnologiiei pentru bateriiile litiu-ion.

Acestea câștigă cu 20% mai multă putere în fiecare an, păstrând în același timp aceeași dimensiune fizică și cost. Practic, azi  se poate cumpăra un pachet de baterii cu o putere dublă față de unul de acum patru ani, pentru aceiași bani.

Arcona 415 – Performance Cruiser

Ca și în cazul altor modele realizate de Arcona Yachts, 415 este un performant velier din categoria cruiserelor performante.

Arcona 415

Din punct de vedere connstructiv el are la bază  modelul Arcona 410, lansat în urmă cu 10 ani, dar care a aprimit o serie de actualizări și modificări, inclusiv un etambou mai deschisă pentru un acces mai bun și ferestre mai mari, atât pe covertă cât și pe cocă.

Motor electric cu putere echivalentă de 50CP

Motorul standard este o unitate Oceanvolt de 15 kW care are o putere echivalentă cu a unui motor diesel de 50 CP. Motorul este alimentat de un modul de baterii litiu-ion de 19 kW care este oferit standard.

Există, de asemenea, un modul suplimentar de două baterii AGM de 90 Ah.

„ Propulsia electrică a venit pentru a rămâne”, spune CEO-ul Arcona, Urban Lagnéus. Cruiser-ele noastre performante vor naviga întotdeauna eficient, dar pe vânt slab, când trebuie să utilizați motorul, propulsia electrică este calea care trebuie urmată”

Avantajele propulsiei electrice

Pentru sistemul de propulsie Arcona a colaborat cu Oceanvolt, una dintre companiile de top din lume când vine vorba de proiectarea și fabricarea sistemelor de propulsii electrice.

Sistemul care are și o greutate redusă are și posibilitate de regenerare hidro prin intermediul elicei pentru a reîncărca barteriile în timpul navigării la vele, stocând-o în acumulatori pentru o utilizare ulterioară. Regenerarea depinde de viteza de navigare, totuși clienții au văzut că regenerarea hidro începe atunci când yacht-ul navighează la o viteză de peste 3,3 noduri.

General Motors investește în motoare outboard electrice pentru ambarcațiuni

Beneficiile propulsiei electrice sunt ănsă numeroase. Pe lângă faptul că nu elimină emisii poluante, se produce și o economisire continuă a costurilor față de alimentarea cu motorină, un  zgomot de funcționare și vibrații reduse.

Spațiul de locuit crescut, managementul energetic este total, iar ușurința în utilizare și întreținere este net superioară și mult mai ieftină. Totodată având o greutate generală mai mică, performanțele hidrodinamice au crescut.

Confortul este pe primul plan

Pentru a întruni și cele mai exigente cerințe, clienții noii Arcona 415 pot opta pentru o configurare cu trei sau două cabine sau cu o baie privată pentru cabina proprietarului.

Până la urmă dacă barca oferă confort și performanțe la care se adaugă și emisii zero, ce îți poți dori mai mult?

 

Adaugati comentariu