Home Ambarcațiuni Electrice Maserati inovează în segmentul bărcilor electrificate cu Tridente
Ambarcațiuni ElectriceAventurăDesignEsențialLifestyleNoutatiSailing

Maserati inovează în segmentul bărcilor electrificate cu Tridente

Cu un segment auto aflat în plină electrificare, constructorul Maserati își extinde expertiza tehnologică în segmentul bărcilor de lux
Cu un segment auto aflat în plină electrificare, constructorul Maserati își extinde expertiza tehnologică în segmentul bărcilor de lux

Cu un segment auto aflat în plină electrificare, constructorul Maserati își extinde expertiza tehnologică în segmentul bărcilor de lux. Împreună cu Vita Power, companie de tehnologie marină, marca italiană și-a prezentat viziunea asupra mobilității viitorului pe apă. Foto: Maserati

După ce mărci auto precum Porsche, Mercedes Benz, Lamborghini, Bugatti, Aston Martin și Lexus au intrat în lumea construcției de bărci, acum și marca italiană Maserati, care aparține grupului Stellantis, se alătură acestei liste. Împreună cu tânara companie Vita Power, italienii, cunoscuți pentru spectaculoasele lor mașini sportive, au dezvoltat barca electrică de zi Tridente, cu o lungime de 10,50 metri.

Maserati inovează în segmentul bărcilor electrificate

Tridente, complet electrică, este extrem de elegantă. Se alătură altor bărci electrice asociate cu mărci de mașini sportive, inclusiv Frauscher X Porsche 850 Fantom Air și barca electrică cu hidrofoil creată de BMW, Tyde.

Maserati are însă un aspect mult mai convențional decât celelalte două. Lucru pe care, de altfel, l-a și promovat în momentul în care a debutat alături de cel mai nou vehicul electric al producătorului auto, GranCabrio Folgore, care înseamnă „fulger” în italiană.

Klaus Busse, șeful de design al Maserati, a fost prezent la ambele lansări. Busse, un german impunător și prietenos, a spus următoarele despre abordarea de design a Maserati și despre designul italian în general:

„Dacă te uiți la designul Porsche 911, de exemplu, poți vedea cum germanii l-au perfecționat pas cu pas de-a lungul timpului — de parcă ar fi pe drumul către perfecțiune. Dar la italieni, la fiecare zece ani sau cam așa ceva, ei sparg tiparele și încep cu ceva proaspăt și nou.”

Ironia face ca Tridente să pară mai apropiat de școala de gândire germană. Elegantă și clasică în același timp, ambarcațiunea nu are nimic revoluționar din punct de vedere estetic.

The Icon – rezultatul colaborării dintre BMW și producătorul de bărci TYDE pentru sustenabilitate în mobilitatea pe apă

Barca, decorată aproape peste tot cu emblema Maserati, folosește un limbaj de design familiar, asemănător cu un vechi Riva — cu punte ușor cambrată la prova și un contur concav în secțiunea de la pupa — deși este construită din materiale și culori moderne. Însă impactul său este unul uluitor.

Pe lângă faptul că Maserati a dovedit un simț estetic deosebit, a arătat și înțelepciune alegând să colaboreze cu Hodgdon Yachts din Maine pentru a construi barca.

Cel mai vechi șantier naval de familie din America este cunoscut pentru producerea unora dintre cele mai avansate yachturi cu vele din compozit și a unor tender-uri de cea mai înaltă calitate din lume, făcându-l o alegere potrivită pentru Tridente.

Maserati Tridente – o barcă de zi cu zi

Maserati promovează ambarcațiunea ca fiind un tender în primul rând și o barcă de zi în al doilea rând. Barca este construită pe baza unei carene din fibră de carbon pentru rigiditate și reducerea greutății, iar calitatea execuției corespunde așteptărilor: piele moale, cusături precise și un sentiment general de soliditate la nivelul scaunelor.

Hinckley propune primul yacht de lux full-electric

Tridente oferă mult spațiu pentru până la zece persoane într-un cockpit spațios și pe puntea de la pupa. Parbrizul deschis al acestei bărci puternice este impresionant, și chiar și la putere maximă și o viteză de top de 40 de noduri, conversațiile în cockpit pot avea loc la un volum scăzut. Pentru opririle spontane peste noapte cu prietenii sau într-un golf, există o cabină mică și joasă, cu un pat queen-size, toaletă și chiuvetă. Aerul condiționat nu este prevăzut, dar poate fi montat la cerere.

Inginerii de la Vita Power au fost responsabili de integrarea tuturor componentelor tehnice. Fondată pentru reducerea impactului asupra mediului marin, Vita Power dezvoltă sisteme de propulsie electrice pentru aplicații recreaționale și comerciale. De asemenea, compania are în vedere susținerea unei infrastructuri de încărcare rapidă dedicate segmentului de mobilitate marină.

Tridente dezvoltă 450 CP printr-un sistem Vita Power

În timp ce recentul model complet electric Gran Cabrio Folgore, cu 750 CP, atrage atenția pe șosea, Tridente, cu o greutate de 4,5 tone, își lasă în urmă concurenții pe apă. Similar cu motoarele electrice de pe asfalt, transmisia de putere a bărcii electrice este imediată și atât de puternică încât șefa Vita Power, Luisa Bonello, le recomandă oaspeților săi să se așeze atunci când pornesc rapid.

Într-adevăr, oricine apasă butoanele de comandă până la capăt va fi uimit de accelerația impresionantă și de manevrabilitatea echilibrată. Și toate acestea fără miros de evacuare sau zgomot.

Riva El-Iseo primul motorboat full-electric certificat RINA

Tot ce se aude este un zumzet ușor al celor două motoare electrice cu flux radial, care împreună produc 440 kilowați. Acestea transmit puterea lor către două unități de elice duble Konrad 560.

„Am încercat și alte unități Z-drive, dar transmisia de putere era prea directă, și tocmai robustețea transmisiilor Konrad ne-a cucerit”, explică Luisa Bonello.

Tabloul de bord este simplu: un ecran tactil central și două manete de accelerație. Viteza maximă raportată este de 40 de noduri, iar cea de croazieră de 25 de noduri.

Bateriile litiu-ion cu o capacitate de 252 kilowați-oră, care pot fi reîncărcate în mai puțin de o oră printr-o conexiune de încăcare rapidă, oferă o autonomie de 45 de mile marine. „Este mai mult decât suficient pentru majoritatea aplicațiilor unei bărci de zi,” spune Luisa Bonelli.

„De exemplu, distanța de la Monaco la Antibes este de 16 mile marine și de 25 de mile marine până la Cannes. Ocolul complet al insulei Capri are doar nouă mile marine. Iar dacă navighezi pe lungimea Lacului Como, acoperi 17 mile marine.” Proprietarii care doresc să se întoarcă la Monaco după prânz în Cannes pot folosi stația de încărcare rapidă din Vieux Port și pot încărca bateriile până la 80% în doar 48 de minute. „De asemenea, am instalat deja stații de încărcare rapidă pe docuri private și pe superyachturi,” dezvăluie directoarea generală a Vita Power. „Astfel, proprietarii au libertatea maximă.”

Toată această inginerie, construcție și măiestrie de design nu este deloc ieftină. Prețul de bază pentru Tridente este unul de 2,66 milioane de dolari. Un preț care, cu siguranță, ofera statut de simbol mai mult ca orice.

Pentru cei interesați, ambarcațiunea a fost deja pusă în vânzare, producătorul oferind și numeroase opțiuni de personalizare.

de
Adrian Dragan

https://adriandragan.ro/

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AventurăEsențialNoutati

Superyachturi în slujba științei

Tot mai multe ambarcațiuni de lux care găzduiau odinioară starurile pentru vacanțe...

Jacques Ives Cousteau
AventurăEsențialUtile

Se caută un Jacques-Yves Cousteau sau universul yachturilor „Explorer”

Calypso este poate cel mai cunoscut nume printre yachturile dedicate explorărilor științifice....

AventurăEsențialLa zi

Călătoria lui Charles Darwin, reluată aproape 200 de ani mai târziu

Pe 15 august 2023, goeleta Oosterschelde a pornit de pe coasta de...