Rolex Middle Sea Race 2021 – o serie impresionantă de concurenți la start
Celebra cursă din mijlocul Meditaranei va avea startul sâmbătă 23 octombrie. În prezent sunt înscrise 64 de yacht-uri, depășind numărul atins în același moment în 2019, când au participat în cele din urmă 113 echipaje.
Mai este însă destul timp pentru depunerea înscrierilor, iar cea de-a 42-a ediție a faimosului offshore clasic din Marea Mediterană pare să scrie deja alt capitol captivant în istoria sa înfloritoare.
Data limită pentru înscriere este oficial vineri, 12 septembrie 2021, dar organizatorul, Royal Malta Yacht Club, a păstrat la discreția sa posibilitatea de a accepta înscrierile până vineri, 1 octombrie.
Revelația: ClubSwan 125- Skorpios
Unul dintre yacht-urile vedetă aflat acum pe drumul spre îndeplinirea formalităților de înscriere este uimitorul ClubSwan 125 Skorpios.
Acesta va debuta în cursa Rolex Fastnet Race peste o săptămână, iar frăția navigatorilor maltezi se află, de asemenea, pe metereze, anticipând prezența magnificului yacht de peste 40 de metri în Grand Harbor, Valletta, la sfârșitul acestui an.
Cu un catarg de 55 de metri, spectatorii de la Grădinile Barrakka Superioare ar putea simți că pot ajunge și atinge Skorpios în timp ce traversează linia de start.
Skorpios va fi cel mai mare yacht care a participat vreodată la această cursă, eliminând deja impresionantul velier de 35 de metri, Nikata, care a participat în 2018.
Echavarri debutează la Rolex Middle Sea Race
Skipperul noii nave amiral a mărcii Nautor Swan este Fernando Echavarri, medaliat cu aur la Beijing în 2008 cu echipa olimpică a Spaniei în clasa Tornado și fost Rolex World Sailor of the Year.
Deși acesta va fi debutul lui Echavarri la Rolex Middle Sea Race, experiența sa offshore este de cea mai înaltă calitate, participând de două ori la Volvo Ocean Race, o dată ca membru al echipajului și o dată ca skipper pe un VO70. În mod deloc surprinzător, echipa Skorpios va fi și ea completată de un echipaj cu un pedigree însemnat.
„Avem un echipaj internațional, profesionist format din 26 de marinari” explică Escavarri. „Nouă dintre ei au mai participat înainte în diverse competiții în jurul lumii, precum Whitbread, Volvo și Barcelona World Race. În afară de mine, mai sunt de asemenea în echipă și marinari care au perticipat la Olimpiade.”
Dmitry Rybolovlev este parte a echipajului
Și dacă cineva are impresia că acesta este doar un simplu program profesional, Echavarri pune punctul pe „i” precinzând că proprietarul lui Skorpios, Dmitry Rybolovlev este de asemenea parte a echipajului, fiind unul dintre timonieri. „Dl, Rybolovlev este un marinar pasionat și s-a înrolat în acest sport în urmă cu cinci ani făcând de atunci un progres remarcabil” comentează Echavarri.
„El a fost implicat în deciziile legate de construcția bărcii, în special pe zona de dezvoltare. Este pasionat de noile tehnologii și a provocat echipa să inoveze și să creeze out of the box.”
Oricum, Rybolovlev a fost câștigător în demersul său. Inspirat de designerul Juan Kouyoumdjian, unul dintre cei mai experimentați consctructori ai șantierului naval din Finlanda a produs o adevărată operă de artă care foarte probabil va provoca multe dintre recordurile existente în off-shore.
„Este prea devreme să spunem că Skorpios va fi cea mai rapidă ambracțiune – monococă, dar fără niciun dubiu are un potențial imens” admite Echavarri. „Skorpios a fost realizat cu cea mai mare grijă pentru detalii. Pentru a se obține o greutate redusă, are o chilă reglabilă (canting keel), care reduce greutatea și amplifică momentul de ridicare al bărcii în același timp. Coca, puntea și părțile structurale sunt realizate din Momex și Corecell conform procesului prepreg cu firbă de carbon. Aripa chilei este din oțel APX4 și noul bulb aerodinamic a fost adoptat pentru a reduce frecarea”
O serie de inovații impresionante
Echavarri continuă cu lista inovațiilor care îți lasă gura apă: „Pentru a crea o ridicare pe orizontală și verticală în același timp, a fost dezvoltat un foil C rotativ- de concepție unică, cu un profil asimetric. Aceast foil reduce și mai mult frecarea bărcii cu apa, când se rulează upwind. „Controlul hidraulic al foiling-ului va ajuta la ridicarea bărcii până la un contact extrem de fin cu apa, astfel încât Skorpios să „degajeze” suprafața de contact”.
Skorpios a fost lansat în iulie 2021. Rolex Fastnet Race va fi prima ei ieșire competitivă și va face, în primul rând, parte din programul extins de testare.
Rolex Middle Sea Race este al doilea mare eveniment al acestui yacht. „Barca va fi în continuare foarte nouă și este foarte sofisticată, așa că, chiar dacă ne dăm seama cât de mare este potențialul ei final, suntem rezonabili cu așteptările noastre pentru primele curse”, spune Echavarri.
„Cursele înseamnă, mai presus de toate, munca în echipă. Echipajul și barca trebuie să devină un singur mecanism înainte de a putea maximiza marele potențial al lui Skorpios. Acestea fiind spuse, așteptăm cu nerăbdare să venim în Malta ”
Maxi Comanche și I Love Poland
În lupta pentru onoruri, Skorpios va avea de înfrunat o companie dură. Maxi Comanche de 30,5 metri, se numără printre înscriși și debutează la cursă după întoarcerea din emisfera sudică, unde deține recordul pentru Rolex Sydney Hobart Yacht Race, deși sub proprietarul anterior.
Primul care a terminat anul trecut, extrem de popularul VO70 I Love Poland s-a întors și pentru un al doilea tur a celei mai frumoase curse yachting din lume.
„Scopul primordial al proiectului I Love Poland, deținut de Fundația Națională Poloneză, este de a instrui următoarea generație de marinari oceanici. După părerea noastră, cel mai bun mod de a face acest lucru este să participi la curse precum Rolex Middle Sea Race ”, spune Grzegorz Baranowski.
„La fel ca toți participanții, sperăm să facem tot posibilul să câștigăm. Cu toate acestea, cele mai importante aspecte pentru noi sunt formarea și oferirea oportunității de a naviga cu Volvo Open 70 pentru cel mai mare număr posibil de tineri marinari polonezi. Sperăm la condiții meteorologice favorabile, la priveliști uluitoare în strâmtoarea Stromboli și la o rivalitate sănătoasă în spiritul sportivității, de care ne amintim din ediția anterioară. ”
Acestea fiind spuse, ne așteptăm la o bătălie interesantă pentru între cele mai importante monoci. A 42-a ediție a Rolex Middle Sea Race va începe sâmbătă, 23 octombrie 2021