Înscrierile pentru Rolex Middle Sea Race au atins borna de 100 de yachturi

Cu 50 de zile înaintea startului celei mai importante curse de yachting din Mediterană, Rolex Middle Sea Race, numărul ambarcațiunilor înscrise a depășit borna 100.

Cu 50 de zile înainte de startul celei de 42-a ediții Rolex Middle Sea Race, Royal Malta Club (RMYC) se pregătește pentru primirea unei flote stelare.

Rolex Middle Sea Race 2019

Cea mai recentă ambarcațiune înscrisă, yachtul Akouavi  de către un echipaj suedez, a adus numărul înscrierilor la 101 yachturi reprezentând 24 de țări.

Artie III
Artie III

Cum înscrierile se vor încheia oficial pe 12 septembrie, organizatorii păstrțndu-și dreptul de a putea accepata înscrieri până la în octombrie, există potențial șansa de a vedea la startul ediției 2021 un număr de amabarcațiuni care să rivalilzele cu cifrele ante-pandemie.

„Suntem încântați de răspunsul comunității offshore” a precizat Comandoruil David Cremona „2020 a demostrat popularitatea evenimentului fanion al Royoal Malta Yacht Club și capacitatea noastră de a organiza cursa în circumstanțe dificile. Anul acesta observăm că popularitatea este mai mare decât niciodată. Suntem extrem de recunoscători proprietarilor și echipajelor care au făcut acest efort considerabil de a participa în ciuda incertitudinilor continue.Drept răspuns nu vom lăsa niciun detaliu la întâmplare în pregătirea acestui eveniment, în ceea ce ne privește.”

Cel mai mare contingent vine din Franța

Actuala listă de înscrieri este un mix între echipajele profesioniste și Corintieni (amartori), între ambarcațiunii mono și multicocă, între maxi racere și mici cruisere/ racere.

Cel mai mare contingent vine din Franța, cu 18 echipaje înscrise, inclusiv participanți extrem de valoroși precum Albator al lui Phillipe Franz, al treilea la general în IRC 2018 sau Solenn For Pure Ocean al lui Gerard Ludovic (al 10-lea la general în același an).

Noel Racine a fost al patrulea la general în 2016. Ultima victorie pentru Franța a fost adusă în 2018 de Courier Recommande, care s-a apropiat din nou de victorie în 2019.

Italia – cel mai mare furnizor de înscriși

Italia este un furnizor perpetuu de înscriși datorită apropierii și a faptului că cea mai mare parte a cursei se desfășoară în apele sale teritoriale. Yacht-urile italiene au câștigat de 14 ori până acum Rolex Middle Sea race, mai mult decât oricare altă națiune, inclusiv țara gazdă, Malta.

Mascalzone Latino a fost cel mai recent învingător în 2016, B2 câștigând în 2015 și 2013.

Bprcile pe care trebuie să le urmărim din flotila italiană sunt J/99 Tokio al lui Massimo Minozzi, Comet 45R Libertine a lui Marco Polucci precum și J/109 Chestress înscris de Leonardo Petti.

În realitate cele mai multe priviri vor fi atrase de lupta clasei multihull dintre Maserati Multi 70 al lui Giovanni Soldini și MOD70 Mana a lui Ricardo Pavoncelli. Anul acesta, va fi însă o luptă în trei și cu MOD70 Argo al lui Jason Carollo, una dintre amabarcațiunile americane, ceea ve va condimenta și mai tare mult aniticipatul duel.

Maserati Multi 70

12 yachturi vin din Malta

Țara gazdă, Malta a înscris un contingent de 12 nave, printre care câștigătoarea Elusive 2, co-skipped frații Podesta – Aaron, Cristoph și Maya.

„De când Rolex Middle Sea Race a revenit ca un offshore clasic în 1996, face parte din viața noastră” a explicat Maya. „Este un eveniment anual permanent în calendarul nostru nu doar ca și cursă, dar și ca eveniment care reunește familia încă de cațnd am alergat prima dată cu tatăl nostru (Arthur) la începutul anilor 2000.”

Printre flotila malteză se mai numără, dublul câștigător Artie III al lui Lee Satariani, precum și Too Ton Laferla Insurance al lui Jonathan Gambini, al treilea la general  în 2020, Unica al lui Jamie Sammut (double – handed), cțtigător al clasei în 2016 și J/99 Calypso înscris de Sebastian Ripard, nepotul lui John Ripard Senior – co-fondator al cursei și câștigător al primei ediții în 1968.

printre alte amabracțiuni sub pavilion maletz înscrise mai trebuie urmărite, nou lansatul ICE51 Oltra Vez al lui Aaron Gatt care a participat ultima dată la cursă în 2018, Vivace a lui Andrew Agius Delicata care revine în categoria doulbe- handed, Comanche Raider 3 (Raimon Sant Hill), Janissh (Mario Debono) sau Openpayd Sekuritance Maltese Falcon II al lui Jonathan Camilleri.

Marea Britanie cu 11 ambarcațiuni

Marea Britanie este bine reprezentată, cu 11, până acum înscrieri, inclusiv Pata Negra a lui Andrew Hall, al treilea la general în IRC anul acesta la Rolex Fastnet Race, Sailplane a lui Rob Bottomley sosit al cincilea în aceeași cursă, în timp ce Phosphorus al lui Mark Emerson a încheiat pe șase, ceea ce sugerează o luptă strânsă și determinarea britanicilor de a câștiga o cursă în care nu s-au mai impus de la succesul lui Alegre condus spre victorie în 2009 de către Andre Soriano.

Pata Negra
Pata Negra

Flota lărgită mai include yachturi cu șanse mari de a face o figură bună, dacă sunt conduse bine și condițiile meteo vor fi favorabile. Matador, înscris de suedezul Jonas Grander, sosit al patrule a în Rolex Fastnet Race. Caro al lui Maximilian Klink cu mare experiență și finalist top 10 în clasa 52. Nu putem uita nici de Rambler al lui George David care în 2007 la prima prezență obținea tripla câștigând  la general, la clasă și obținând recordul cursei.

Vom avea o luptă interesantă și în privința yachturilor de 100 de picioare Comanche, respectiv 140 de picioare Skorpios care se vor bate la titlu, dar să nu uităm de Rambler de 88 de picioare, care după timpii corectați este cel mai rapid.

Rolex Middle Sea Race 2021: Club Swan 125 - Skorpios
Rolex Middle Sea Race 2021: Club Swan 125 – Skorpios

România este reprezentată, de SetSail, Swan42CS condusă de Valentin Oeru și Tetraktys, Figaro 2 condusă de Bogdan Hrehorciuc.

Una peste alte ediția 2021 a Rolex Middle Sea Race se anunță extraordinară. Ediția cu numprul 42 va avea startul pe 23 octombrie 2021.

 

Rolex Middle Sea Race 2021 – o serie impresionantă de concurenți la start

 

Adaugati comentariu