Recordurile sunt gata să cadă la Rolex Middle Sea Race 2021

Rolex Middle Sea Race 2021: Club Swan 125 - Skorpios

Recordurile sunt gata să cadă la Rolex Middle Sea Race 2021. O listă impresionantă de ambracțiuni la start, aprope de recordul din 2018 și multe noutăți pentru cea de-a 42-a ediție a Rolex Middle Sea Race.

Cu mai puțin de trei săptămâni până la startul ediției 2021 a Rolex Middle Sea Race, lista de ambarcațiuni înscrise anunță o ediție fabuloasă. 124 de yacht-uri sunt înscrise până în prezent, doar câteva mai lipsesc pentru a se atinge numărul record înregistrat în 2018.

Aproape de recordul de înscrieri din 2018

Nu este deloc rău având în vedere circumstanțele din acest an. Acest lucru dovedește interesul extrem de crescut pentru cursele offshore, în general, dar și în mod particular pentru clasicul mediteranean.

Castigatorii ediției 2020
Castigatorii ediției 2020

Startul se va da, ca de obicei din Grand Harbour; Valletta pe data de 23 octombrie, sambata și promite a fi unul spectaculor, odată de tunurile vor bubui de pe cetatea medievală ce străjuiește portul încă din secolul 16.

Flotila adună toate categoriile, de la puternicele maxi monohulls și maxi multihulls la  modeste echipaje double-handed. Skorpios de 42,56m/140ft, sub drapel monegasc este cel mai mare yacht înscris, iar cel mai mic este un Hanse 311 de 9,45m/31ft, Catina 4 din Italia, condus de Gabriele Spaggiari.

Recordul stă să cadă

În condiții normale, recordul cursei de 47 de ore, 55 minute și 3 secunde va fi sub o serioasă amenințare. Principalii pretendenți la cununa de lauri sunt Skorpios, Comanche 30,48m/100ft, Ramblet 27m/88ft din SUA și nu putem să nu lum în calcul multihull-urile, al căror record este cu doar nouă ore sub timpul de cursă al monohull-urilor.

Rolex Middle Sea race 2020
Rolex Middle Sea race 2020

Maserati Multi70 (ITA), cele două MOD 70s: Mana (ITA) și Argo (USA) precum și Ultim Edition de 24m/80ft (FRA) aspiră la titlu dacă circumstanțele le vor permite o cursă rapidă.

Actuala bornă datează din 2007, sau mai exact de 13 ediții, recordul precedent fiind de opt curse în care recordul de timp nu a căzut.

Toți ochii sunt pe marele premiu

Toși ochii sunt pe marele premiu: victoria la general în IRC cu corecția de timp și magnificul Rolex Middle Sea Race Trophy oferit din 1968 de către Royal Malta Yacht Club și Malta Tourism Authority și creat de către renumitul artist local Emanuel Vincent „Emvin” Cremona.

Țara gazdă, Malta a fost cea mai laureată în ultimii ani, câștigând trofeul în patru ocazii începând cu 2010. La ultimele două ediții, familia Podesta, cu yachtul First 45 Elusive 2 a cucerit marele trofeu. Aaron, Christoph și Maya cu un echipaj de prieteni urmăresc hatrick-ul în ediția 2020, lucru obținut ultima dată în urmă cu 40 de ani de Nita IV între 1978 și 1980.

Rolex Middle Sea Race 2020
Rolex Middle Sea Race 2020

Lee Satariano a ridicat trofeul deasupra capului de două ori, în 2011 și 2014, cu fosta sa barcă. Cea nouă, din carbon HH42 Artie III cu care concurează anul acesta beneficiază și de un echipaj format din multipli câștigători precum Christian Ripard și Timmy Camilleri.

Jonathan Gambin cu al său Dufour 44 Ton Ton Laferla, al treilea la general anul trecut știe cu ce se mânăncă această cursă, fiind prezent la fiecare ediție începând cu 2008.

Rolex Middle Sea Race 2021 – o serie impresionantă de concurenți la start

Sunt și două ambarcațiuni nou înscrise, ambele conduse de skipperi maltezi și cu echipaje experiementate. Aaron Gatt Florida s-a înscris cu noua sa ICE52 Otra Vez, concepută de Umberto felci, iar Sebastian Ripard, strănepotul lui John Ripard, câștigătorul primei curse, va conduce un echipaj complet maltez pe noul său yacjt J/99 Calypso. Echipajul îi inlcude și pe tatăl său John Jr dar și pe fratele Tom. Ca și Sebastian ambii au câștigat ediții precedente.

Va fi sau nu o „afacere” malteză?

În 2018, Courier Recommandé condus de Géry Trenteseaux devenea a treia navă franceză care cțștiga. Anul acesta, cel puțin trei echipaje franceze se află printre pretendenți. NMD43 Albator condusă de Benoit Briand a terminat pe trei în 2018. Noel Racine s-a înscris cu noua sa JPK 1030 dar cu același nume ca și precedenta Foggy Dew, iar Eric de Turckheim, locul trei în 2017, se va prezenta la start cu NYMD54 Teasing Machine.

Rolex Middle Sea Race 2020
Rolex Middle Sea Race 2020

Observăm însă o creștere spectaculoasă în ultimii ani a numărului de echipaje din Federația Rusă, iar anul acesta nu face excepție, șapte amabracțiuni fiind prezente sub pavilion rusesc. Printre cele mai importante nume se află Igor Rytov cu JPK 1080 – Bogatyr, care a cțștigat în 2016, primul yacht rusesc care a cștigat o cursă clasică de 600 de mile, Alexey Moskvin cu Buran (J/122), al treilea la general în 2020, precum și Timofey Zhbankov cu al spu JPK 1180 Rossko, locul cinci în 2020.

Înscrierile pentru Rolex Middle Sea Race au atins borna de 100 de yachturi

Nu mai puțin de 19 echipaje italiene sunt pe listă, acestea având la un loc 14 victorii din 41. Italia deține recordul pentru cele mai multe curse câștigate în istoria Rolex Middle Sea Race. Ambarcațiunile pe care trebuie să le urmărim sunt J/99 Tokio a lui Massimo Minozzi, Cornet 45 Libertine a lui Marco Paolucci și J/109 Chestress a lui Leonardo Petti.

Surprinzător poate, concurenții din Marea britanie au câștigat acestă cursă doar în două ocazii. Aceștia au fost Charles Dunstone cu Nokia în 2003 și Andres Soriano cu Alegre în 2009.

13 echipaje britanice se află acum pe lista de start. O parte s-au „antrenat” deja la ediția 2021 a Rolex Fastnet Race, iar trei echipaje dintre acestea debutează acum aici: RORC Commodore James Neville cu al său HH42 Ino XXX a fost al doilea în Rolex Fastnet, Andrew hall cu Lombard 46 Pata Negra a fost al treilea, iar Rob Bottomley cu Mat12 Sailplane a fost al cincilea. Nu trebuie să-l uităm nici pe Mark Emerson și al spu A13 Phosphorus II, care a încheiat pe șase și care a mai fost prezent la Rolex Middle Sea Race cu vechea barcă în 2015.

Outsiderii pot avea inițiativa

De asemenea, ultimul dar nu și cel din urmă, câștigătorul ediției 2021 a Rolex Fastnet Race, Tom Kneen, înscris în ultimul moment cu JPK 1180 Sunrise va fi cu siguranță unul dintre favoriți, el încheind pe partu ediția din 2019 a Rolex Middle Sea Race.

Germania are două victorii și două prezențe pe lista de start: Carl-peter Forster va concura cu TP52 Freccia Rossa, care a în alte mâini a încheiat pe șapte la general în 2020 (TP52 fiind cea mai de succes ambarcațiune câtigând în trei ocazii în ultimele 10 ediții), Maximilian Klink va concura pentru a cincea oară, de data aceasta cu noua sa Botin 52, Caro, optimizată pentru IRC.

Ungaria, Suedia și Elveția nu au câtigat niciodată Rolex Middle Sea Race. Speră să reușească acest lucru în premieră pentru națiunile lor, obișnuiții Marton Josza și Reichel Pugh 60, Wild Joe (HUN) și Franco Niggeler cu Cookson 50 Kuka 3 (Elveția). Atât Wild Joe cât și Kuka 3 au demonstrat un real potențial în precedentele ediții. Din Suedia vine Jonas Grander cu Elliott 44 Matador, sosit pe patru în Rolex Fastnet Race 2021.

România va fi reprezentată se SetSail și Tetraktys

Țara noastră este reprezentată de SetSail, Swan 42CS condusă de Valentin Oeru, Tetraktys, Figaro 2, condusă de Bogdan Hrehorciuc.

SetSail
SetSail

Trebuie precizat că ambele echipaje s-au antrenat intens anul acesta, o repetitie inaintea Rolex Middle Sea Race fiind Aegean 600 (aceeași lungime) cursă în care SetSail a încheiat pe 5 în calsamentul general ORC, respectiv pe patru în clasa sa. De asemenea, Tetraktys a încheiat pe 11 în clasemntul ORC, respectiv pe locul 5 în ORC 2.

Tetraktys
Tetraktys

Cine va câștiga?

Yacht-urile Maxi monohull au posibilitaea nu doar de a câștiga și de a doborâ recorduri, dar și de a cțtiga în clasamentul corectat IRC.  Dovezi în acest sens avem de la George David care a reulșit acest lucru cu Rambler (27,5m/90ft) în 2007, el fiind precedat de succesul lui Zephyrus IV în 2000.

În sfărșit, ediția 42 a Rolex Middle Sea Race se anunță deja un succes indiferent de reuzultat. Pentru al doilea an la rând, organizatorii – Royal Malta Yacht Club – a trecut testul pandemiei.

Și, deși nimic nu este sigur, așteptăm cu înfrigurare momentul care va scrie o nouă pagină în istoria acestei faimoase curse de yachting.

 

Adaugati comentariu