La prima vedere această ambarcațiune de 130ft cu sistem foiling arată ca o navă spațială. Aspectul futurist al bărcii realizată în întregime din carbon subliniază faptul că a fost concepută să zboare deasupra apei cu un sistem foils articulat.
Ambarcațiunea arată ca un hibird între celebra navă spațială Enterperise din serialul Star Trek și aspectul unui lac înghețat. Practic, acest design duce conceptul unei ambarcațiuni cu foils la un cu totul alt nivel de inovație.
Denumită „Silver”, aceasta are 130ft (40m) este realizată din fibră de carbon și poate transporta până la 12 persoane cu o viteză de până la 50 de noduri.
Un Streamline modern
Stilul său ieșit din comun poartă semnătura studioului suedez de design Gray Design, condus de Eduard Gray și îmbină stilul ultramodern cu stălucirea vehiculelor din mișcarea Streamline din anii 1930.
Coca principală sau mai bine spus fuselajul, trimite direct la imaginea unui fuselaj al primelor avioane moderne de pasageri, în timp ce flotoarele se strâng sau se extind prin intermediul unor brațe hidraulice.
Aceste două flotoare au ca „picioare” foils-urile care sigură cea mai mare parte a portanței pentru foiling boat și un flotor pupa care include o combinație de motor electric cu un sistem de safrane T-foil care asigură atât direcția cât și pasul.
Propulsie pe bază de amoniac
Toate foils-urile vor fi controlate printr-un sistem AI care învață și reînvață permanent cum să zboare mai eficient nava, dată fiind masa, starea mării și factorii climtatici. Lățimea maximă cu flotoarele pliate este de 46ft (14m), respectiv 108ft (33m) cu acestea complet extinse.
Gray precizează că puterea sustenabilă generată pentru o astfel de navă ar putea proveni de la generatoare cu amoniac. Avantajul utilizării amoniacului este că arde fără emisii de carbon, eliberând doar azot și vapori de apă, deși un convertizor catalitic va fi necesar pentru a se elimina complet oxidul de azot, un puternic gaz cu efect de seră.
Nu este clar când Silver se va materializa în afara programului computerizat, dar Eduard Gray afirmă că are încrederea că o astfel de ambarcațiune ar putea fi construită grație unui client cu fonduri suficiente. Discuțiile preliminare au început deja cu diverși posibili parteneri din Suedia.
Te-ar mai putea interesa și