EDITORIAL – YachtExpert 55 – Ne așteaptă un 2024 multifațetat

YachtExpert 55

Dacă v-am oferit „farfuria” ar fi bine să vă dăm și „tacâmurile”!

Tragem cortina peste 2023, un an cu destule provocări și ne îndreptăm privirile către tendințele anului 2024.

Pentru că iubim navigația cu vele, cel mai amplu spațiu l-am acordat noutăților anului 2024 – așa cum au fost ele selectate de către juriile competente ale celor mai prestigioase conncursuri din idustrie: Boat of the Year și European Yacht of the Year.

 

Ca să facem o trecere lină între yachting și alte sporturi conexe, Adrian Panait a descoperit o serie de accesorii, unele chiar fanteziste cu care pasionații de agrement, firme care oferă servicii de închiriere sau proprietari de ambarcațiuni își pot răsfăța prietenii, familia sau clienții oferindu-le o serie fără precedent de mijloace de distracție și activități fizice.

Pentru că, spune Adrian „ poate fi yachtul cât de mare, frumos sau luxos – adevărata plăcere pe mare rămâne baia, iar dacă asta vine la pachet și cu „jucării” atunci distracția este garantată”.

Răzvan Codorean a stat de vorbă cu Bogdan-Andrei Niculiță, instructor de scuba-diving, pentru a afla care sunt primi pași în această activitate. Iar ideea unui astfel de material – realizat cu omul cel mai portivit – ne-a venit după ce în ediția precedentă am prezentat cele mai exotice destinații pentru scuba.

Ne îndepărtăm puțin de eternul albastru, pentru că în România avem o gamă impresionantă de lacuri și râuri, Dunărea sau Delta Dunării unde o tură cu propriul caiac împreună cu prietenii sau familia poate fi o activitate atât relaxantă cât și fizică.

Laura Man ne-a explicat ce este „caiacul de tură”, unde se poate practica, cât costă și cam tot ceea ce trebuie să știe o persoană care se gândește la un astfel de hobby.

Și dacă tot vorbim de râuri, canale navigabile, un prieten foarte bun, marinar cu experiență, Călin Rotăruș se gândește și el la o tură pe canalele și râurile Europei cu un velier. Ideea nu e nouă, dar el vrea să o facă pe îndelete în aproximativ două luni.

Activitatea pare mult mai sigură decât o traversadă, mult mai puțin costisitoare și poate chiar mai plăcută, fiind mereu în contact cu comunitățile locale.

În 2016 scriam într-o altă revistă despre cum a fost adus pe râuri și canale un velier în România și ulterior am aflat că în Franța, Belgia sau Olanda acest tip de petrecere a weekendurilor sau concediilor este un mod de viață. Și nici nu este greu de înțeles de ce: pentru că îți oferă tot ceea ce este mai bun atât din punct de vedere turistic (locuri cu o istorie fascinantă, artă, cultură, peisaje care îți taie respirația) și al navigației (liniște, solitudine, libertatea de mișcare).

Vom continua în următoarea ediție a YachtExpert din 2024, mai ales că există și perspectiva timidă ca și România să se racordeze prin Dunăre la imensele posibilități pe care le oferă turismul fluvial, fie că vorbim de croaziere, sailing sau chiar hobby-uri conexe.

Adaugati comentariu